недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:52

Траже се чувари за Мост на Ади

Аутор: Дејан Алексићсреда, 18.05.2016. у 22:00
(Фото Жељко Јовановић)

Мост на Ади, један од новијих симбола престонице и једна од две најмлађe саобраћјницe преко београдских река, и даље ће бити под оком чувара. Дирекција за градско грађевинско земљиште расписала је, и ове године, конкурс са физичко-техничко обезбеђење.

Заинтересоване фирме понуде ће моћи да пошаљу до 16. јуна, а већ 1. јула би требало да се зна коме ће овај задатак бити додељен.

Међутим, помало необичан посао, када је реч о београдским мостовима, у јавности је изазвао питање – шта тако драгоцено мора да се чува на Мосту на Ади, шта он има што остали београдски мостови немају?

Разлог за овакву одлуку вероватно је управо то што је ова саобраћајница преко реке једна од најсавременијих са потпуно новим инсталацијама чија би крађа створила огромне трошкове надлежнима, али и велике проблеме у саобраћају.

Да то није пука тврдња, сведоче две велике крађе кабла са моста. На мети вандала мост се нашао у децембру 2014. када су разбојници исекли и однели око четири километра електроинсталација и ову саобраћајницу оставили без осветљења.

Пајсерима од метар и по и клештима за сечење арматуре, они су тада развалили катанце и браве, ушли у ревизиони тунел који се пружа кроз цео мост, а затим развалили врата ормара где су инсталације и одатле извукли електрокаблове.

Та штета процењена је на пет милиона динара. Само месец и по касније, у јануару прошле године, са моста је, поново, исечено и однето 70 метара главног кабла са кога се светлошћу напаја цела ова саобраћајница.

Лопови су усред дана, и поред високог напона, исекли два од три кабла који од трафостанице на шпицу Аде Циганлије воде до пилона. Да је и ова екипа била уиграна, потврђује то што је исечени бакарни, а „поштеђен” је једино алуминијумски кабл. Тада је и одлучено да мост мора да се обезбеђује.

Тако ће и фирма, која ће почетком јула добити овај посао, имати обавезу да даноноћно чува ову речну лепотицу са пилоном, о којој су репортаже пре неколико година правиле и иностране медијске куће.

Непрекидно ће морати да надзиру пилон, патролирају мостом сваког дана, у случају пожара и поплаве, без одлагања, активирају надлежне и да мост штите од оштећења и од неовлашћеног уласка у његове делове.

У току 169 дана, колико ће трајати ангажовање, фирма ће морати да има екипе на Савском насипу код моста, у Радничкој улици код моста, али и мобилну патролу на мосту.

Као трајно решење за обезбеђивање ове саобраћајнице, прошле године после јануарске крађе, најављено је увођење видео-надзора. Тада је најављено и да ће град у сарадњи са полицијом  разрадити и план за надзирање и контролу свих мостова у главном граду.

Бројни услови

Пред фирме које се баве обезбеђењем дирекција је поставила броје услове. У тендерској документацији, између осталог, тражи се да понуђач има 15 запослених који су обучени за овај посао, да има контролно-оперативни центар за даноноћно праћење, најмање десет радио-станица и најмање два возила, да је измирио све порезе, да мора  обезбедити портирску кућицу итд.

Трамваји 11 и 13 од наредног пролећа?

Недалеко од Моста н Ади, крајем прошлог месеца, почела је изградња северних приступних саобраћајница на потесу од Тошиног бунара до Улице Ђорђа Станојевића.

Извођач радова шпански „Рубау” у наредних годину дана треба да изгради и уреди деоницу дугу два километра са три четворокраке раскрснице, две рампе и четири прикључка по систему улив – излив.

За око годину дана очекује се да проради и трамвајски саобраћај преко моста чиме ће се створити услови за почетак обнове Старог савског моста. Према ранијим најавама преко Моста на Адиста убудуће ће ићи трамваји 11 и 13.

Олакшао саобраћајну везу Новобеограђана и Чукаричана

Изградња Моста на Ади започета је крајем 2008. године, а мост је званично отворен у поноћ 1. јануара 2012. године уз ватромет.

После четири деценије то је био први нови мост у престоници. И пре и после изградње мост је доживео бројне критике – због цене, места на коме је подигнут, нефункционалности, па и због назива.

Међутим, житељи Бановог брда, остатка Чукарице и Новог Београда, који се ослањају на мост, неуморно истичу да је за њих ова саобраћајница и те како значајна и да им штеди време проведено у превозу.


Коментари30
84f3f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Grkuapsu
Нешто ми говори да ће тендер да добије Триванова фирма Protekta
Јован
И наравно полиција није открила и пронашла лопове.Они су тих 4 км кабла ставили око појаса и однели.Зар полиција није способна да их похвата, а суд да их осуди са највишим казнама.
Jasmina
Zanima me kako im izmeriste duzinu pajsera a ne uhvatiste ih ???? Drugo ako je most tako savremen gde su mu kamere i alarmi ???? Kako moze neko sa strane ko nepoznaje situaciju da to izvede ,znaci li to da je lopov medju radnicima koji to odrzavaju ??? Ako pocnete ozbiljnu kontrolu otkuplivaca sekundarnih sirovina kradja ce se smanjiti najmanje za 80% !!!
Nelle
Zastita od Vandala@Чекај мајсторе....од кад су хајдуци криминалци
Sreta
Savremeni mostovi u Svetu su obezbedjeni najmodernijim video nadzorom,dakle svaki milimetar mosta se nadgleda i svaki pokusaj kradje ili neceg slicnog je sprecen ili se zavrsi neuspehom.A u vecernjim satima kada je saobracaj manjeg inteziteta policija kontrola nadgleda most dodatno.Tako moze i kod nas da funcionise

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља