субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:43

„Фејсбук” не признаје да „фризира” вести, али мења правила

Истрагом је утврђено да су чланци наклоњени либералној и конзервативној политичкој опцији били заступљени у подједнакој мери
Аутор: Ј. Ј. К.уторак, 24.05.2016. у 21:00
Кампања Хилари Клинтон у САД доста се прати на „Фејсбуку” у САД (Фото Ројтерс/М. Сегар)

После двонедељне интерне истраге, „Фејсбук” је најавио неколико промена у начину на који прави избор најпопуларнијих вести. Реч је о реакцији компаније на оптужбе да запослени обично гурају под тепих чланке од интереса за конзервативце и да на друге начине манипулишу вестима које представљају као најпопуларније.

Иако је негирала да постоји политичка пристрасност у уређивању одељка „Теме у тренду” (у Србији није доступан), компанија је у писму сенатском комитету за трговину, који се распитивао поводом оптужби, најавила да ће променити интерне процедуре како би умирила критичаре.

„Фејсбук” је у међувремену испитао како су се и када приче до сада надувавале и цензурисале и установио да су чланци наклоњени либералној и конзервативној политичкој опцији били заступљени у подједнакој мери. Ипак, из компаније су обавестили да не могу да искључе могућност да су у појединачним случајевима новинари-уредници несвесно кршили политику компаније, поступајући по личном нахођењу.

Најављено је да се запослени убудуће више неће ослањати на друге сајтове да би установили да ли је нека тема важна.

Бивши уредници вести рекли су пре неколико недеља за сајт „Гизмодо” да се вести често вештачки гурају у преглед популарних и када их корисници не читају и не деле толико. И обрнуто, да се неке популарне не објављују у прегледу.

„Фејсбук” је касније објаснио да се одлука о томе да ли је нека прича важна доносила на основу тога да ли се појављује на 10 одабраних информативних сајтова, укључујући „Њујорк тајмс”, „Вол стрит џорнал” и „Базфид”. То од сада више неће бити критеријум, а осим ове промене најављено је да ће уреднички тим бити изложен појачаном надзору. Такође, корисницима ће бити до детаља објашњено да на избор вести не утичу само алгоритми, него и људски фактор, наведено је у јавно објављеном писму, пренела је агенција Блумберг.

Оптужбе за политичку пристрасност „Фејсбука” дошле су усред изборне кампање и то само неколико дана пошто је Марк Закерберг јавно критиковао политику вероватног председничког кандидата републиканаца Доналда Трампа. 


Коментари1
7c50f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

realno
Ko još čita vesti na FB? A ova gore na slici je (bila i još uvek jeste) u toliko koruptivnih afera, čak sa sumnjivim smrtima ljudi, da ni u jednoj normalnoj državi ne bi mogla biti kandidat za predsednika. Samo u koruptivnim društvima tipa Srbije i SAD može da figura za ozbiljnog kandidata.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља