Војска Србије је, на Аеродрому „Никола Тесла”, преузела два нова хеликоптера Ми-17 В5 руске производње. Хеликоптери су у Београд превезени великим транспортним авионом АН-124, са расклопљеним елисама и пратећом опремом у дрвеним сандуцима. Реч је о првој набавци транспортних хеликоптера, иначе најпотребнијих између осталог и због помагања цивилном становништву у ванредним ситуацијама, после 36 година. Тад су за потребе ЈНА набављени транспортни хеликоптери Ми-8, по многима најбољи хеликоптери у свету у тој категорији. И америчка војска их је користила у Авганистану. Ми-17 је у суштини, усавршена, извозна верзија тог ваздухоплова.
Имајући у виду време које је протекло од претходне набавке, као и хроничне економске проблеме који се одражавају на модернизацију војске, може се рећи да је набавка само два нова хеликоптера историјски тренутак за војску. Том догађају је присуствовао Александар Вучић, председник владе у техничком мандату и мандатар за састављање нове владе, који је рекао да је куповина нових летелица омогућена захваљујући уштедама које је остварило Министарство одбране, али и подршци предузећа „Југоимпорт СДПР” и Агенције за контролу летења Србије и Црне Горе (СМАТСА). Два хеликоптера су плаћена 25.349.000 евра, а у фабрици у Казању за рад на њима оспособљени су пилоти и механичари Војске Србије.
Како је новинарима објаснио старији водник прве класе Зоран Цогољевић, летач техничар, хеликоптери Ми-17 могу да пренесу четири тоне терета, а кад је реч о превозу људи – 24 војника са пуном ратном опремом или 28 путника. За разлику од Ми-8, овај хеликоптер осим савременије опреме има рампу за утовар терета („задња врата”), као и врата на обе бочне стране. Такође, опремљен је и дизалицом која се може користити за евакуацију људи са земље или воде из лебдећег положаја. Пилоти имају такозване ноћне наочаре, спрегнуте са ноћним рефлекторима, што омогућава летење ноћу и у лошим временским условима. Опремљен је радаром и џи-пи-есом, као и виброгаситељима који амортизују вибрације летелице. Ми-17 има трочлану посаду, максимална брзина је 250 км на сат а долет 700 км. Након прегледа и техничких проба у „Јат техници”, пробни летови ће бити обављени почетком јула а затим ће бити распоређени у војну јединицу.
Премијер Вучић је указао на лошу ситуацију у ловачкој авијацији, истичући да ће морати да се обезбеди новац за ремонт постојећих авиона али и набавку нових. Иако је куповина авиона минулих година више пута најављивана, он је рекао да је сада „по први пут реално да о томе размишљамо”. Објаснио је да не брине шта ће на то рећи ММФ, јер је потребно само да Србија буде у буџетским и фискалним оквирима. По његовим речима, у буџету за 2017. годину обезбедиће се новац за куповину нових авина „Миг 29 М2”. Вучић је рекао да се министар одбране Зоран Ђорђевић у вези са тим писмом обратио руском колеги Сергеју Шојгуу и да се чека одговор руске стране. Премијер није желео детаљније да говори о овој набавци, наговестивши да би се могла купити четири или бар два авиона тог типа.
Иначе, тај авион кошта око 45 милиона евра а са наоружањем достиже цену од 65 милиона евра. Само једно наоружање ваздух–ваздух типа Р-77 кошта милион евра. Вучић је обећао повећање плата припадницима војске до краја године, као и увођење и у употребу у војску домаћих самоходних топова НОРА Б52 током 2017, кад би и јединице ВС требало да буду опремљене и домаћим оклопним транспортерима точкашима.