среда, 20.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:57
ИНТЕРВЈУ: ВИЛЕМ ДАФО, амерички глумац

И Христ и антихрист

Кад год видим неки добар филм пожелим да упознам редитеља, да сазнам како размишља
Аутор: Дубравка Лакићнедеља, 03.07.2016. у 22:00
(Фото Ројтерс)

51. КАРЛОВЕ ВАРИ
Карлове Вари – Глумачка судбина је хтела да Вилем Дафо своју прву филмску улогу, и то веома малу, добије баш у филму „Врата раја” Мајкла Ћимина из којег је био избачен. Зато се његовом првом улогом сматра она у филму „The Loveless” Кетрин Бигелоу из 1981. године. Од тада, па до данас, у његовој филмографији више је од осамдесет одиграних улога као плод сарадње с редитељима попут Мартина Скорсезеа, Веса Андерсона, Ларса фон Трира, Ејбела Фераре, Џулијена Шнабела, Пола Шредера, Дејвида Линча, Дејвида Кроненберга, Вернера Херцога, Оливера Стоуна...

 

Карлове Вари Фестивал приредио је Вилему Дафоу још у вечери отварања омаж уз уручење „Кристалног глобуса” за изузетан допринос светском филму. Почаст Дафоу подразумева и специјалне пројекције филмова „Последње Христово искушење” Мартина Скорсезеа и „Пазолини” Ејбела Фераре, у којима овај глумац показује свој раскошни спектар физичких и психолошких трансформација...

Радили сте са толико много различитих редитеља из различитих делова света, но постоји ли неко с ким је рад посебна жеља?

Кад год видим неки добар филм пожелим да упознам редитеља, да сазнам како размишља, колико је усмерен, каква му је личност. При одабиру сарадње с редитељем руководим се сценаријем и личношћу оног с којим ћу радити или бих волео да радим. Рецимо, с Ангом Лијем, којег сматрам веома добрим редитељем, паметним човеком. Међутим, он до сада није направио ништа у чему бих ја могао да играм. Слично је и с Ким Ки Дуком, чије филмове веома волим, али ни у једном од њих нисам видео себе. Или, Пол Томас Андерсон који има занимљиве филмове у којима се, док их гледам, не препознајем у виђеним улогама.

Нисте увек били први избор редитеља?

Тачно, али свако је понекад други избор, а то се најчешће дешава током процеса финансирања високобуџетских филмова. Толико пута сам чуо редитеље како кажу да су заинтересовани за мене, али да ће продуценти прво ипак покушати да улогу понуде, рецимо, Тому Крузу. У великим филмовима увек је велика борба за велики новац. Срећом да сасвим добро стојим изван културе Холивуда.

Као, рецимо, у култури независних филмова Ејбела Фераре?

И то. С Фераром сам снимио пет филмова, али тако да нисам био само глумац већ неко ко је укључен у читав процес развоја филмова. То ме чини посебно срећним, испуњава ме и шири спектар моје одговорности. Однос с Ејбелом је посебан зато што смо ми два Американца који живе у Риму и то као комшије.

Та ваша римска авантура изнедрила је и филм о Пазолинију уз сву вашу пуну одговорност?

Да, тај филм је плод одговорности Фераре и сценаристе Мауриција Браучија и мене. Истраживали смо Пазолинијев живот заједно, писали заједно, радили на детаљима с великом пажњом, јер је сећање на Пазолинија и његову страшну смрт још живо. Пазолинијев пријатељ дао ми је његову кожну јакну коју је сачувао, породица ми је дала његов прстен, његове фармерке, привезак који му је поклонила Марија Калас, али оно што је најважније дали су ми Паолов дневник, његов планер. На основу његових белешки јасно је да он није могао знати како ће скончати те кобне ноћи. Баш зато смо се фокусирали на последњих 24 сата његовог живота.

Чиме сте највише задовољни у овом филму?

Тиме што мој перформанс није био имитација или тумачење тога ко је Пазолини био, већ више снимак мене који настањујем деловање и мисли човека за кога се десило да је био Пјер Паоло Пазолини.

Играли сте и Христа, и антихриста, и Пазолинија, где је притисак за глумца био већи?

Нисам играо Христа, већ сам тумачио лик Христа и тумачио лик човека који се звао Пјер Паоло Пазолини, а унутрашњи притисци су у оба случаја били велики. У случају Пазолинија та унутрашња пресија коју сам осећао потицала је од чињенице колико је он био вољен и поштован. Готово света фигура. У случају обе улоге, и Исуса и Пазолинија, морао сам да се очистим од очекивања, слика или мисли које сам претходно имао и да кренем са радом заиста од нуле. Што се тиче улоге у „Антихристу” Ларса фон Трира то је био глумачки задатак да квалитетом населим један психички захтеван филмски лик.

Потичете из њујоршке експерименталне позоришне традиције, је ли то разлог што је ваша глума више телесна него методска?

Многи Руси су ми рекли како је Станиславски био лоше преведен и зато лоше тумачен у Сједињеним Државама. Он је био много више „телесан” него што му се приписује. Ту је и Ли Стразберг, који је популаризовао методску глуму и од тога направио систем. Све ја то разумем, али мислим да је понекад боље користити тумачење догађаја него проживети га, како је то Стразберг заговарао.

Таква ваша глумачка филозофија је помогла у раду с легендарним кинеским редитељем Жангом Јимоуом у његовом првом филму на енглеском језику?

Презадовољан сам што сам имао прилику да радим са Жангом и тако постанем део његове филмске историје. Филм „Велики зид” је сада у постпродукцији и још не могу о њему да говорим, осим да је то филм мистерије која се плете око изградње великог Кинеског зида и да ћете у њему видети и Мета Дејмона...


Коментари3
5b21b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Крки
Јел истина да је овај човек био за бомбардовање Србије? Да је подржаво нато харанге и солдатеску?
holivudski filmovi
Bio je zagovornik humanijeg bombardovanja. Osiromašeni uranijum više da se osiromaši pa tek onda da se baca. Kasetne bombe na pijacu, ali samo kad nije pijačni dan, odn. vikend. Itd.
Препоручујем 4
Милош
Хајде укључи мало мозак. Није једини критеријум за вредновање људи да ли су са нама или против нас. Ово је интервју са врхунским глумцем. Зашто да те то не заинтересује да одгледаш неки од његових филмова?
Препоручујем 5

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља