среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:08

У Фијату остаје 2.500 радника отпремнине 28. јула

уторак, 12.07.2016. у 14:05
Производна трака каросерије Фијата 500 Л (Фото Танјуг/ М.М.)

У компанији Фијат Крајслер аутомобили Србија остало је око 2.500 запослених, од укупно 3.300, после добровољног одласка радника, а они који су се изјаснили за одлазак у оквиру социјалног програма добиће отпремнине 28. јула, преноси РТС.

Код коопераната од око 1.500 радника, за добровољни одлазак изјаснило се око 600 људи, потврдио је председник Самосталног синдиката у Крагујевцу Зоран Марковић.

„Нигде није лако кад се отпушта такав број радника, али мислим да смо задржали аутоиндустрију у Крагујевцу са неком перспективом за наредни период”, каже Марковић.

Компанија тренутно ради у две смене и дневно се произведе око 400 возила.

Од почетка производње фијата 500Л радиле су три смене, а са траке је дневно силазило 640 аутомобила.

Осим законске отпремнине и накнада за незапосленост и неискоришћени одмор, сваки радник добија још 3.000 евра, тако да и они који су провели само три године у „Фијату”, а њих је највише, добијају 4.800 евра отпремнине.

Директорка „Фијата” у Србији Силвија Вернети је раније, у разговору са премијером Александром Вучићем, истакла да је програм добровољног одласка радника из те компаније успео у потпуности.

Радници Фијата су за социјални програм почели да се изјашњавају 27. јуна и пријављивање је трајало до 8. јула.

Уговор са „Фијатом” је потписан пре осам година. Удео државе у заједничкој компанији је 33 одсто.

Влада је дала гаранције за кредит, субвенције по запосленом и пореске олакшице, а „Фијат” је тада најавио да ће уложити најмање 700 милиона евра и запослити готово 5.000 радника.

Из Владе најављују да ће и даље пружати пуну подршку дугорочном партнерству са „Фијатом”, јер је то најбоље за запослене, локалну заједницу и заједничку компанију, преноси Танјуг.


Коментари10
1af90
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

E U
Iako naši ekonomski znalci ,pre bi rekao politički pioni, pričaju kako je kragujevački "Fijat" najveći izvoznik u zemlji,meni dodje teško u stomaku.Kad se sabere subvencija za jednog radnika zaposlenog u "Fijatu"od 10 hiljada evra,plus 4.800 evra za otprmninu,plus koliko košta "Fijat" 500L, ja sumnjam da je "Fijat" najveći izvoznik.Ja smatram da je najveći gubitaš,kao do sada smederevska gvoždjara,dok je nisu uzeli oni žuti. Kada uporedimo cenu pšenice od 15 dinara i kukuruza za 12 dinara,meni dodje da plačem.Ko je onda najveći izvoznik i ko najviše donosi državi Srbiji? Da li "Fijat" ili domaća pšenica i kukuruz ?
Milan
Nije tacno da su svi hteli da prihvate program dobrovoljnog odlaska. Mnogima su najavili otkaze pa su se ljudi sami pokupili i otisli. Po nekom njihovom sistemu pojedini su bili u nekakvoj "crvenoj zoni", pa im je pretilo da dobiju samo tri prosecne plate u slucaju otkaza kasnije. Socijalne odgovornosti nema nigde, ovde se pominju cifre od stotina miliona, a radnik na traci radi za 300 evra i nema naznaka da ce se bilo sta promeniti. Ja sam svakog dana u fabrici, znam da ljudi zasluzuju bar prosecnu srpsku platu, i na tome treba raditi, ne samo u ovom slucaju, vec u svim stranim investicijama u kojima drzava Srbija (citaj narod) ima udeo.
Planski
Ulaganjem našeg novca u strane kompanije sečemo granu na kojoj sedimo .
Nikola Nesic
Pazi sta zelis, moze i da ti se ostvari. Isuvise smo naivni i novi u igri Prestola, koju svet igra stotinama godina. Cena koja je placena za radno mesto je tacno izbalansirana da je radnik cutke prihvati i poveruje da je jos dobro prosao. A sa druge strane, cena koju Srbija placa da bi imala FIAT u Kragujevcu je politicka, i tako u krug svi sretni, a interes negde daleko.
berislav
Orijentisati se na Evroazijsku uniju, ali mi to nećemo. Fabriku mogu kupiti Rusi ili Kinezi, i proizvoditi ih za to veliko tržište. Biti pod Italijanima, jeste kao da ti Cigo vodi posao, ali ne unapred, već unatrag.......Zaključak - naći novog partnera, jer Italija se samo bavi bezobzirnim iskorištavanjem srpskog radnika koji je samo obična roba......
Дејан Београђанин
Италија је светска сила у прозводњи аутомобила. Фиат је успешна фирма која се свакодневно доказује на светском тржишту. На основу чега износите овакве тврдње? Аргументи, који и ако их поседујете, би ваше мишљење учинило озбиљнијим.
Препоручујем 5

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља