среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:02

Шта фали „фијату” 500Л

Аутор: Озрен Милановићчетвртак, 28.07.2016. у 22:00

Стишала се мало бука око крагујевачког „Фијата”. Укинута је трећа смена, која је ионако до сада радила на ивици исплативости, радници нису отпуштени него су добровољно пристали да буду испраћени и отпремљени.

Наш највећи извозник и даље је ова шумадијска компанија са извозом од 664 милиона евра, а једини модел – 500Л, руку на срце, није тражен у свету како се испрва планирало и веровало.

Јесте да је папа Фрањо на својој америчкој турнеји возећи се у њему бесплатно рекламирао чедо на четири точка из Србије, али ни то купцима није довољно.

Било је кампања са попустом за домаће, српске купце баш да се не би повлачили оштри потези као што је смањивање производње а тиме и броја радника. Одзив није био баш неки. Акција „Летујмо у Србији” заживела је захваљујући ваучерима, али „купујмо домаће” у „фићином” случају је омануло.

Зашто? питамо се гласно. Зар су Срби оперисани од економског патриотизма, зар директори јавних предузећа и важних државних установа боље и комотније седе у „мерцедесима”, „аудијима” него ли у „фијату” 500Л.

Па купују ове прве, а неће ни да помисле да ће их шумадијско чедо исто тако комфорно превести од куће до посла, од посла до службеног ручка и назад. Зашто полицајци Србије више воле „пежое”, а поштари Србије „фордове” од домаћег комотног „фијата” са петорим вратима и сасвим солидним перформансама.

Приближан број аутомобила који се возе на „буџетско гориво” зна се боље за оне на врху него по разним дирекцијама, државним агенцијама, општинским установама… Републички органи имају у возном парку аутомобиле високе класе и кубикаже – „аудије”, „пасате”, „мерцедесе” „шкоде суперб”.

Око 8.500 их је у разним министарствима, не рачунајући ресор одбране и унутрашњих послова, за које се ни не зна прецизно број, али се зна да возни парк врви од свих престижних светских марки.

У Србији је регистровано готово два милиона возила, од којих се свако десето води на правна лица. Незванично се процењује да је чак половина која се води као власништво правних лица на терету пореских обвезника, то јест да из буџета купују аутомобиле и плаћају гориво и одржавање.

Нико још није озбиљно утврдио колико има службених аутомобила у Србији, али сви знају одговор – превише. Премијер Александар Вучић одавно је, говорећи да ће ускоро под лупу бити стављена употреба службених аутомобила, изнео податак да их има око 50.000.

Па лепо, ако дочекамо ту лупу, она ваљда подразумева и то да се види шта се вози, колико то кошта и пошто је одржавање... И може то Вучић, ако подвикне, да вожња оних на буџету буде патриотска и економски оправданија, за не баш богату Србију. Уосталом, Влада Србије има трећину капитала у овој „Фијатовој” експозитури.

Ако се шведски званичници возе у „волвоима” (не рачунамо бицикле), немачки у „аудијима”, француски у „ситроенима”, онда се одговор зна, купујмо аутомобиле из Крагујевца – да би паре остале овде.

И да не би ускоро менаџмент „Фијата” укинуо другу, па на крају и прву смену.


Коментари46
6a3fa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Слободан човек
"Српски" Фијат 500л: - ручна дизалица - електро-подизачи стакала "Зделано в Серби"...
Čiča
Kad nas stigne kletva "dabogda imao pa nemao "tek onda shvatimo smisao te izreke. Imamo domaću fabriku automobila koja nije naša(naša je prethodno uništena voljom novih vlastodržaca koji su dovršili posao onih koji su tu istu fabriku bombardovali a koje mi u ludosti svojoj zovemo prijateljima i dočekujemo hlebom i solju).Imamo domaći automobil, koji isto tako nije domaći, ali nemano domaćeg kupca jer naš domaći kupac jedva ima i za hleb. Kao što se vidi sve apsutd do apsurda, ali mene je sramota koliko nam dobro ide.
dragan dragan
Fiat 500 L. Prvo ono što je u verziji Nacionale i ono u drugim verzijama se drastično razlikuje. Za Nacionale dobijaju subvencije i tu je prevara, jer za pare koje ga prodaju drugi nude mnogo vise i bolje. Nije primereno navoditi šta je sve tu problematično u komentaru. Dalje, ideja za 500L, da bude u klasi Kantrimena, koji se prodaje za 27 000 Evra, a Italijani ga nude kao 500 L za 19 000 Evra je bolesna. Malo je onih koji nemaju za original BMW-a, a imaju za 500 L, što se videlo iz pada proizvodnje, odnosno prodaje na svetskom tržištu. Treba pitati Dinkića i Tadića, kako su oni planirali da se ovo prodaje, osim što su planirali da ovom prevarom dobiju izbore. Da je uloženo samo mali deo para, da je kupljena robotska linija za varenje karoserije Floride, da je kupljena linija za farbanje i da je rešena plastika, imali bi svoj auto, radili bi kompontaši, koštao bi oko 6000 Evra, ne bi uništili mašine i Zastava institute kao i Zastavu kao ime.
nemanja
I cela administracija da kupi 500l to ne bi pomoglo FASU. Fiat proizvodi do 660 vozila na dan, tako da se naše tržište popunilo sa par nedelja proizvodnje. Dosta sa demagogija. Audi je audi :)
Bulevar Ratka Mladica
Interesantno je da Srbija dotira jednu bogatu multinacionalnu kompaniju iz Torina,koja uparavo ovih dana kupuje jednog fudbalera (Juventus je u vlasnistvu iste porodice kao i FIAT) i placa ga 94 miliona evra i jos pride mu daje po sezoni platu od 7,5 miliona neto...Mislim da je svakom pametnom dosta... P.S. A voleo bi da znam ko se to u vladi Srbije vozika najnovijim blindiranim BMW-om serije 7, cija je vrednost bar pola miliona evra (takav auto jos u svom voznom parku nema ni Merkelova)...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Погледи /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља