четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:11

У плану мост код Аде Хује – документација до 2018.

недеља, 31.07.2016. у 22:33
Градски архитекта Милутин Фолић (Фото Н. Неговановић)

Београд би требало да добије још један мост преко Дунава, код Аде Хује, дужине скоро три километра, чијом изградњом би се спојили Панчевачки и Сланачки пут, најавио је градски архитекта Милутин Фолић. „Сада решавамо имовинско правне односе и очекујем да ћемо већ крајем наредне и почетком 2018. године имати спремну документацију за тај мост”, рекао је он.

 

Према његовим речима, предвиђено је да мост буде изграђен у четири сегмента - од Панчевачког пута до обалоутврде, од обалоутврде до Аде Хује, од Аде до Вишњичког булевара и одатле до Сланачког пута, а нови мост планиран је као део средњег прстена око престонице.

Према проценама, мост преко Аде Хује, са приступним саобраћајницама требало би, објашњава Фолић, да кошта око 180 милиона евра. „То је процена Дирекције на основу ранијег искуства. Тунел испод београдског гребена би коштао око 100 милиона вера, а проширење трамвајског моста између 30 и 40 милиона евра”, рекао је Фолић.

Када је реч о Савском мосту, у току су припреме за тендер за пројектовање моста, док је, када је реч о тунелу, у току израда плана детаљне регулације, који би требало да буде готов до средине следеће године, а ради се и анализа два могућа решења.

Фолић је подсетио да је у претходне две године град усвојио око 130 планова регулације, те да ће се наставити на усвајању нових, јер је циљ да у наредне две године цео град буде у потпуности покривен плановима, како би заинтересовани инвеститори или грађани које желе да граде могли да добију дозволу.

Говорећи о неуспелом тендеру за обнову Славије, Фолић је рекао да понекад због компликоване административне процедуре тендери морају да се понове, али да се од тог пројекта не одустаје.

„Ми бисмо волели да се све ради брзо, одмах, поготову пројекти за које већ постоје средства као што је обнова Славије. Ове године ће кренути фонтана, догодине се наставља други део”, рекао је Фолић.

Подсећа да су планирани и радови на обнови Рузвелтове, за коју се завршава пројекат, према којем ће та улица добити и бициклистичке траке, а који ће бити готови за две године. Након тих, следе радови у улицама Цара Душана и Краљице Марије.

Подсетио је да се ради на претварању ужег центра престонице у пешачку зону, од Трга републике до Студентског трга, који ће бити обновљени. „Студентски трг ће бити један од најлепших тргова, ангажовали смо можда и највећег светског архитекту Бориса Подреку за идејно решење Васине”, рекао је Фолић.

У плану је, према његовим речима, уређење калдрме на Косанчићевом венцу, као и архитектонски конкурс за градску галерију на дну Улице краља Петра, која ће, како каже, имати неколико нивоа испод земље. „Кроз пројектни задатак смо дали да се галерија веже за лагум и да се кроз лагум изађе у Карађорђеву улицу. Тако да ће ту бити једна лепа шетња кроз историју, кроз старо, кроз ново”, рекао је Фолић и најавио да ће се градити и пасарела која ће повезати Калемегдан и Савско шеталиште, преноси Танјуг.


Коментари10
1dac6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ма, ајде!
А што не би прво урадили петљу код Петловог брда и булевар до Орловаче, тај излаз из Београда је као провинцијска главна улица? И толико би кружних токова могло да се направи по граду који би знатно убрзали саобраћај и учинили га безбеднијим. И, већ годинама не може да се пробије најобичнији подвожњак који спаја Уметнички булевар с Бул. Црвене армије, пре су завршили тунел од 50 км испод Алпа у Швајцарској. Нек власти погледају мало Подгорицу, да науче како се раде неке ствари. И ...
Saculatac
Adski most jos nije gotov, a kada ce, ne zna se?. Koliko jos novca treba, ne zna se?. Koliko je do sada kostao, ne zna se?. Tramvajem u 22 vek!. Laki metro, teski metro, ne zna se?. Trla baba lan, da joj prodje, da joj prodje vek. Unutranji prsten oko Beograda, ne zna se?. Od Slavije do Franse D Eperea, ne zna se?. Sta se zna?... Nista se ne zna!. Tunel ispod topciderskog brda, ne zna se?. Sto je babama milo to im se i snilo. Izvinjavam se pravim bakama koje neguju svoje unuke. Mozda ce i neki od sadasnjih unuka kada porastu i budu politicari i planeri raznih fela biti dostojni naslednici danasnjih neuspesnih i promasenih likova. Ali za to nece biti krive bake.
Zaštitimo CENTAR grada
Potrebniji je most na UŠĆU , koji bi spajao stanovnike Novog Beograda i Zemuna sa Starim gradom, Palilulom, Karaburmom, Zvezdarom itd, a da se NE PROLAZI kroz centar grada. Tako bi se smanjile gužve i zagađenja u centru grada.
Пера Ложач
Добра је идеја за овај мост, и датира одавно. Знам да није у надлежности Града, али завршити обилазницу у пуном профилу до Бубањ потока, и наставак ка Винчи, уз мост ка Панчеву, би требало да буде апсолутни приоритет.
jasmina nešković
Eto, kad je čovek kratkovid, pa čita samo naslove. Taman sam pomislila da će pomenuti most biti gotov do 2018, kad ono samo "dokumentacija". Zaboga, pa u Lisabonu je izgrađen najduži most u Evropi, i jedan od najširih, preko reke Težo, na desetak kilometara od ušća ove velike reke u Atlantik. Most je dugačak skoro 14 kilometara! a izgrađen je za svega 3 godine! O čemu vi to pričate, pa niste u stanju ni brvno preko nekog potoka da postavite, a i ako jeste, mora da ga "inauguriše" veliki vođa. Inače, pomenuti most, Vasko da Gama, veoma je funkcionalan i "lep", a pušten je u promet tako što su duž mosta postavljeni stolovi na kojima se, narvno besplatno, služila sardina i crno vino. A mladi gradski arhitekta verovatno lako može da vidi kako pomenuti most izgleda, I da se bolje od mene obavesti o njegovim karakteristikama, pod uslovom da ga to uopšte zanima. Ako ništa drugo, što reče onaj iz vica, a propos "Na Drini ćuprije","ćuj, ba, čito,more odo"! A vi niti ste čitali niti "odali."

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља