петак, 18.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:58

Да ли је због смена пала гледаност РТВ

Тврдећи да је у јуну 2016. гледаност Јавног сервиса била „драстично мања” него прошле године и повезујући то са недавним кадровским новинама, новинари VOICE позивају се на истраживање које, заправо, открива да број гледалаца опада од 2011. године
Аутор: Вишња Аранђеловићсреда, 03.08.2016. у 18:05
Ержебет Пап Рељин (Фото Н. Марјановић)

Само три месеца од кад су се на Радио-телевизији Војводине догодиле промене, поједини медији славодобитно су објавили да је гледаност „на веома лошем нивоу”. У таквим оценама предњачи Војвођански истраживачко-аналитички центар (VOICE), чији је оснивач Независно друштво новинара Војводине (НДНВ). Да ли је ситуација на РТ Војводини заиста алармантна како тврди истраживачки центар који уређује Динко Грухоњић, један од говорника на протесту „Подржи РТВ”?

У тексту који РТ Војводину пореди са „ружичастом режимском телевизијом” новинари VOICE тврде да је јуну 2016. гледаност овог Јавног сервиса била „драстично мања” него прошле године. У истраживању на које се позивају, а које је урадила компанија „Нилсен”, наводи се да је Први програм РТВ овог јуна гледало тек 0,1 одсто мање људи него истог месеца прошле године. Тај пад је био још већи 2015. када је уз програм ове телевизије било 3,9 одсто мање гледалаца него 2014.

Исти подаци откривају и да није истина оно што су често истицали окупљени око покрета „Подржи РТВ” – да су смењени уредници непрекидно низали успехе. Управо подаци до којих је дошао Грухоњићев аналитички центар, показују супротно – гледаност је опадала из године у годину, па је уз РТВ јуна 2012. било 25,12 одсто становништва, а истог месеца 2015. тек 18,61 одсто Војвођана.

Доказујући тезу да догађања на РТВ нису оправдана и да имају разарајуће последице, VOICE тврди да је ова телевизија пре „годину-две дана постизала статистичке рекорде у многим категоријама гледаности”. Али тад читаоцима нуде истраживање из јануара 2015. Иако су у тексту ти подаци изостављени, табеле показују да је укупан проценат гледалаца РТВ и тад био најмањи у односу на пет претходних година. Примера ради, јануара 2011. овај канал гледало је 29,87 одсто Војвођана, а четири године касније два процента мање.

Необично је да су, радећи упоредну анализу гледаности РТВ, користили податке за јануар 2015. и јун 2016. Нарочито ако се има у виду да су управо то месеци када телевизије имају највише, односно најмање гледалаца.

Тако се стиче утисак да новинари VOICE када желе да докажу да гледаоци окрећу главу од РТВ користе податке из јуна, када почиње сезона годишњих одмора. Тврдећи да је у доба пре смене било далеко боље, они приказују јануарску статистику, када људи највише времена проводе уз телевизоре. Таква селекција података наводи на помисао да истраживачки центар НДНВ-а читаоцима пружа само оне податке које ће им помоћи да закључе исто што и НДНВ.

Сумњу да ни време пре смена није било идеално подгрева и чињеница да су запослени у овом Јавном сервису пре две године престали да добијају податке о гледаности. Онај ко је желео статистику морао је да пошаље писмени захтев, али ни то није била гаранција да ће је добити.

Председница Друштва новинара Војводине (ДНВ) Ержебет Пап Рељин истиче да је гледаност неког програма „веома растегљив појам” који може да се схвати на разне начине у различитим приликама.

– Свака смена тражи време и уходавање новог уредништва. Праве гледаности се могу видети тек након јесење програмске шеме. Али, свакако разлоге за пад гледаности можемо тражити и у гашењу сигнала са Авалског торња по налогу РРА, који никад ту одлуку није образложио. Тако сад имамо парадокс да видимо сигнал телевизије Смедеревска Паланка и ТВ Обреновац, а многи делови покрајине не виде програм ТВ Војводине, осим ако није у понуди кабловских провајдера. Када говоримо о гледаности, треба скренути пажњу да није само гледаност оно што се мери. Где су подаци о гледаности емисија ТВ Војводине на Јутјубу? ,,Државни посао” и даље има рекордну гледаност на тој социјалној мрежи – истиче председница ДНВ, иначе уредница емисије „Документ” на РТ Војводини.

Ово није први пут да се пад гледаности користи као аргумент у играма око РТ Војводине. Управо то је био један од разлога који је навео и Управни одбор када је сменио програмског директора Слободана Арежину. Али тада су Независно удружење новинара Србије (НУНС) и НДНВ сматрали да „у оцењивању рада јавног сервиса гледаност не сме да буде једини, чак ни доминантан критеријум”.


Коментари18
7fa37
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasa
Ne, nije, nego zbog loseg programa nakon smena. Vucica &Co zanima samo gledanost Pinka. Ostali tv centri bi bili najbolji kada ne bi postojali.
Stojkov
A, šta bi to hteli Dinko&co zajedno sa Vukašinom? Ne možete to da radite srpskim parama na srpskoj televiziji!
Препоручујем 8
Neša (Glodur)
U sistemu vrednosti gde su politika i interes iznad stručnosti izlišno je, čak i glupo, govoriti o gledanosti (šeru). Većina najgledanijih, najslušanijih i najčitanijih mediji odavno su ugašeni, opet iz interesa. Tako je, između ostalih, stradala i RTV "Politika".
Vojvodjanka
Otkad postoji dobra pokrivenost i rasirenost kablovske televizije i razlicitih inostranih kanala, ja skoro nista od domacih i ne gledam. Takodje ni velika vecina mojih prijatelja. Jedino TV Dnevnik u 17:00 koji daje RTV (a i taj uglavnom preskacem godinama unazad i gledam iskljucivo Drugi dnevnik RTS). Zali Boze nacionalnih frekvencija i TV takse koju sam uredno placala i placam sve vreme jer postujem zakon. Ali, RTV ili TV Novi Sad, kako se ranije zvalo, iskreno, nikada vise nisam ni gledala. Oduvek su emisije i voditelji bili drugorazredni, lose obuceni i i stilizovani. Ni jednu emisiju nisu imali koja bi vam zadrzala paznju duze nego sto traje prebacivanje kanala. Bacanje para uzalud.
Боривоје Банковић
Није то само РТВ, то су баш све телевизије. РТВ је у општем сивилу подједнако сива као и све остало. Управо из разлога које спомињете, ја сам годинама гледао искључиво стране документарне канале, као што су National Geographic, Discovery, History и слично. Смучили су ми се спикери који муцају, водитељке обучене као за сплавове, шмирање у "најгледанијим серијама" и елементарно непознавање сопственог језика. Од прошле године не гледам ни то. Отказао сам кабловску, па сада гледам Netflix, Pickbox, Vimeo i Youtube. Гледам шта ја хоћу, кад ја хоћу.
Препоручујем 15
Tot
U pravu ste! Nije to bilo lako gledati.
Препоручујем 8
masinac
Treba uvesti TV-SNS
Subotičanin
Ima da uvedemo TV-Nuns i TV Dinko.
Препоручујем 18
iz N.Sada
Jadni Dinko! Još ne može da prežali što izgubi RT Vojvodina, koja mu je toliko trebala za antisrpske i antivladine agitacije. I to sada, kada još više para stiže iz Amerike. Obaška, što je "nezavisni" Dinko formirao i Novosadsku školu novinarstva, pa bi se odmah dobili obučeni anti-srpski kadrovi. Sada bi hteli povratak na staro, preko tobožnje, veće nekadašnje gledanosti, ali ne može. Ne može, Dinko!
Milojko
Dinko ima idealan posao. Em u sred Srbije radi protiv mrskog si neprijatelja em je za to placen od strane drzava koje imaju istog neprijatelja kao i on.
Препоручујем 25

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља