четвртак, 17.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:52

„Ваљевско пиво” стигло у Чикаго

Прве реакције купаца, првенствено Срба у САД, веома су повољне, истичу из „Ваљевске пиваре” која реализује извоз преко америчке фирме „Лав импортс”
Аутор: С. Ћирићсубота, 13.08.2016. у 19:05
Палете пива спремне за пут у Чикаго (Фото С. Ћирић)

Ваљево – Прве количине „ваљевског пива”, једног од најстаријих брендова града на Колубари, стигле су у САД. Купци у Чикагу, пре свих наши људи који живе „преко баре”, добили су прилику да конзумирају један од препознатљивих производа свог краја. Почела је реализација посла који је „Ваљевска пивара” склопила са чикашком фирмом „Лав импортс”, увозником и дистрибутером за 25 америчких држава.

Први контејнер са боцама од 0,5 и 0,33 литра стигао је у Чикаго 5. августа, „ваљевско” је већ дошло до потрошача и прве реакције су врло добре, потврдио је за „Политику” Александар Рајевац, директор „Ваљевске пиваре”. Посебан ефекат, преноси он, изазива етикета са ћириличним називом пива, која код Срба у далекој земљи буди посебне емоције...

– Изузетно смо задовољни како је све кренуло, очекујемо да ће врло брзо уследити нове испоруке. Фирма „Лав импортс” нам је већ понудила уговор за ексклузивну продају у наредних пет година. Близу смо договора, потребно је још да се дефинишу количине – најављује Рајевац. И одмах додаје да обим извоза није у првом плану, већ настојање да се види где је место једном оваквом производу из Србије на пробирљивом америчком тржишту.

– Ако се укаже прилика за нешто више, за неки већи посао, сигурно ћемо настојати да је искористимо – истиче директор „Ваљевске пиваре”.

На помолу су још неки извозни послови, такође је реч о далеким дестинацијама на које се очекује пласман „ваљевског пива” у лименкама, поручују из пиваре, али за сада не желе више да „откривају карте” док све не буде уговорено.

Седмомесечни обим производње „Ваљевске пиваре”, најстаријег привредног колектива у граду, на нивоу је прошлогодишњег, што је нешто испод плана, пре свега због временских (не)прилика и, свакако, утицаја конкуренције. Али, према речима директора Рајевца, очекивања су да ће се током августа и месеци до краја године поправити ситуација и обезбедити планирани раст од десет одсто физичког обима производње и реализације.

У међувремену, Ваљевци су ових дана промовисали нови-стари бренд, „ајхингер”, светло пиво са 4,8 одсто алкохола које је добило име по баварском индустријалцу Јозефу Ајхингеру, првом стручном пивару који је у град на Колубари дошао 1870. године и утемељио модерну пиварску производњу. Пиво истог назива у Ваљеву је било популарно крајем осамдесетих и почетком деведесетих година прошлог века, а име су му овај пут обновили потрошачи путем конкурса реализованог преко Фејсбука. Оригинални назив производа, „Eichinger”, сматрају ваљевски пиварци, могао би да има добру прођу и на страним тржиштима.

Према речима технолога Бранка Бојића, на новом производу заснованом на баварској технологији рађено је неколико месеци и посебна пажња посвећена је избору хмеља који је једина увозна сировина за производњу овог пива.

– Обављен је читав низ процесних проба и дегустација новог пива. Посебан удео у његовом квалитету има вода са ваљевског извора Пакље која је изузетног квалитета и осим примарне није било потребе да њену додатну прераду – истакао је Бојић.


Коментари5
94505
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Пунослав
У Србији се такорећи више не пише ћирилицом.Куловизација је победила.,,Туђе је боље."Па још је Фема хтела да шаље краву у Париз да је ,,воспита." И на крају ни једна земља се добровољно није одрекла свог писма,осим ове јадне Србије.
Vasa
Ovaj izuzetni izvozni poduhvat ce uciniti veliki broj nasih mladih kamiondzija u Cikagu, veoma srecnim!
Стари Врачарац
У претходном коментару сам, грешком, пропустио да напишем да се и Ваљевско пиво продаје са етикетом писаном ћирилицом.
Стари Врачарац
Исправка: мислио сам да напишем да је у питању Зајечарско пиво.
Препоручујем 4
Стари Врачарац
Како то да у САД може да се продаје пиво са етикетом писаном ћирилицом а код нас, у Србији, не може, не само пиво већ ни кисела вода ни сокови (част веома ретким изузецима, на челу са поменутим Ваљевским пивом)? Браво Ваљевци!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља