среда, 26.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Саобраћај барском пругом до краја недеље

И рудари из рудника „Штаваљ” помажу у санацији оштећеног тунела „Петровац“
Аутор: Бранко Пејовићуторак, 16.08.2016. у 08:58
Рударски посао: стручњаци предвиђали вишемесечну санацију, али послови иду знатно брже (Фото: „Инфраструктура железнице Србије“)

Пријепоље Девети је већ дан откако је у прекиду железнички саобраћај барском пругом између станица Пријепоље теретна и Лучице недалеко од српско-црногорске границе, изазван одроном у тунелу „Петровац” код Велике Жупе. Возови иду барском пругом, долазе из правца Суботице и Београда као и из Бара, с тим што се на том делу путници превозе аутобусима између станица Пријепоље теретна у Србији и Бијело Поље у Црној Гори.

Временске непогоде и обилне кише 7. августа проузроковале су овај одрон, а затим су предузети захтевни радови на отклањању последица оштећења и оспособљавања тунела за нормално саобраћање возова. На томе се ангажују екипе Акционарског друштва за управљање јавном железничком инфраструктуром „Инфраструктура железнице Србије”, с тим што је озбиљност захвата наметнула да им се у пробијању одрона придруже и рудари рудника „Штаваљ”. Надлежни сада процењују да би до краја ове седмице могла бити завршена санација тунела и поново успостављен путнички и теретни саобраћај на том делу пруге.

Вишедневни одрон је, како саопштавају из „Инфраструктура железнице Србије”, озбиљно оштетио тунел и колосек. Стручне екипе су изласком на терен утврдиле да се ради о великом отвору на калоти тунела, пречника три метра, где су покидана ужад контактне мреже, као и да су ту настала оштећења прагова и колосека. Потом је и наредна три дана непрекидно долазило до обрушавања земље, те је улазак у тунел био немогућ.

– Одмах по смиривању одрона у помоћ радницима „Инфраструктуре железнице Србије” притекло је пет рудара из рудника „Штаваљ” и послови на санацији су кренули. Будући да је барска пруга једна од главних жила куцавица за привреду како Србије тако и Црне Горе, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а. д. Душан Гарибовић и извршни директор за управљање железничком инфраструктуром Милан Шеган дошли су на лице места и са инжењерима приступили експедитивном решавању овог нимало једноставног подухвата – наводи се у саопштењу.

Да би посао што пре и квалитетније био обављен, ангажоване су државне и приватне фирме из Ужица и Београда те набављене специјализоване мобилне машине помоћу којих су радници „Инфраструктуре железнице Србије“ из чвора Ужице даноноћно радили на рашчишћавању тунела и избацивању преко 100 кубика обрушених бетонских облога, глине и земље. – Одмах након што су раскрчили терен ови радници су поставили скеле како би се могло прићи оштећењу на висини од три и по метра, те ручно напунили отвор са преко 150 џакова грађевинског материјала. У међувремену, као прва помоћ од колега железничара из Црне Горе, набављено је седам ремената, челичних прстенова за облагање тунела, којима је учвршћен сам епицентар оштећења, а у току је израда десетине неопходних анкера и ремената који ће бити постављани – додају из а. д. „Инфраструктура железнице Србије”.

Пошто су постављене прве ременате, управо се повезује покидана контактна мрежа. Замењени су оштећени прагови и колосек, којима је дрезином у више наврата преконтролисана функција и безбедност. Надлежни напомињу да прогнозе експерата у погледу брзине санирања последица одрона нису биле оптимистичне, прогнозирано је да радови могу потрајати и неколико месеци. – Али упорношћу пословодства „Инфраструктуре железнице Србије” и напорним радом, вољом и жељом свих актера у овом подухвату, дошло се за само неколико дана до невероватних и видљивих резултата. Пројекат за ову прву интервенцију је урађен, а паралелно се ради на изради пројекта за целокупну санацију тунела, који ће такође ускоро бити готов. Санација ће да се обавља без потпуне обуставе железничког саобраћаја. Овако комплексном и рекордном санацијом урађена је припрема за наредне фазе реконструкције тунела – наводи се у саопштењу.


Коментари5
c19af
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vinko Potrc
Politika je jedna, a ekonomija druga stvar. Kad politika preovlada ekonomijom, stete su velike. Autoput Beograd-Nis-Skoplje-Solun, omogucava brzi, jeftiniji I savremeniji transport za srpsku robu,(izvoz-uvoz), dok Beograd -Bar zeleznicom, preracunajte vi koji tvrdite suprotno.
komentar
Pruga Beograd Bar je najrentabilnija investicija u SFRJ. Nije rentabilna za placene botove, i mrzitelje Srbije koji bi hteli Srbiju da zatvore, i da saobracaj ide drugim trasama gde njima odgovara. Zato nemojte slusati njihove izmisljotine i njihovu pakost. Protiv izgradnje pruge vodjena je politicka kampanja i kad je gradjena. Kao sto vidimo ista kampanja vodi se i sad. Cilj je da se napakosti Srbiji na svakom mestu u svakoj prilici.
Dereban Vinco
Pruga Beograd-Bar je jedna od najskupljih i najnerantabilnijih investicija u bivsoj SFRJ. Takodje je njeno ocuvanje-odrzavanje danas uopste neisplatlivo niti ce ikada biti. Treba resiti ovaj problem njenom zatvaranju, jer je ludo odrzavati "mrtvaca" vestackim disanjem u nedogled.
dzordz
nece bas biti. secam se doba kada nije postojla, putovalo se vozom preko vinkovaca, pa sarajvo i mostar, capljina niksic, podgorica. drzava je gradila jer joj (nam) je trebalo. treba i trebace. pojednostavljena i uprostacena dos liberalna logika `sta se isplati` moze da funkcionise na nivo trafike ili pijace. drzavni interesi su nesto drugo. jeste nerentabilna, ali zbog ratova devedesetih i unistenja srpske privrede, i ostalih privreda. to se desilo ne nasom voljom. i dobro je da je onomad izgradjena, jer danas tesko da bi moglo da se izgradi, tajkunima ne pada na pamet drustveni angazman
Препоручујем 3
томан
Слажем се,у овим околностима,та пруга Србији доноси губитке.Можда до Ужица,нек се извага.
Препоручујем 2

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља