субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:39

Како је посада отела танкер с 900.000 литара дизела

Аутор: Тања Вујићсреда, 17.08.2016. у 18:29
Молучки пролаз, све чешће отмице морнара на светском мору, упозорава УН (Фото:: Ројтерс/Тим Вимборн)

Капетан и десеточлана посада индонежанског танкера „МТ Вијер хармони”, у најму код малезијског превозника, отели су брод с око 900.000 литара дизела због свађе са газдама око новца, пренеле су агенције са југоистока Азије. Незадовољан дужим спором око финансија, капетан танкера је након крцања карга у луци Танјунг Пелепас на јужној обали Малезије најпре искључио радио-локатор, а затим избегао да плати „обавезни купон” за сигурну пловидбу у тамошњим територијалним водама. Танкер дужине 54 метра затим се, уместо ка одредишту, усмерио ка луци Батам у Индонезији, недалеко од Сингапура. На први знак да танкер не комуницира са обалским властима, у региону Молучког пролаза свирана је узбуна. Молучки пролаз – између Сингапура, Малезије и Индонезије – траса је којом годишње пролази трећина светског карга на путу између Азије, Африке и Европе, где почесто вребају пиратске банде.

Танкер са теретом вредним око 400.000 долара киднапован је, у први мах су пренеле светске агенције. У потрагу за танкером „МТ Вијер хармони” дигли су се хеликоптери обалске страже Малезије и Индонезије, али је потера убрзо обустављена, након признања власника да нема речи о тероризму, већ да је у питању „интерни проблем” са посадом. Међународна правила поморске пловидбе строго забрањују „хајдучке методе” решавања спорова морнара и власника, преноси Ројтерс.

У међувремену, власници „МТ Вијер хармони” саопштили су да је „интерни проблем” решен, без навођења шта се десило са бродским теретом и куда плови даље. Иначе, отмице и оружани препади на бродове широм светског мора данас су најређи у последњих 10 година, наводи Међународна привредна комора Агенције за поморску пловидбу УН са седиштем у Куала Лумпуру. Од нове године пирати су извршили 98 препада, док су лане су у истом периоду препали 134 брода, а на врхунцу сезоне отмица 2003. и 2010. године регистрована су чак 445 гусарска напада годишње.

И док пирати данас мање вребају бродове, све више се устремљују на посаде. Од почетка године, 44 морнара отета су због откупа, од чега више од половине у водама Нигерије.

„Осека пиратских напада последица је унапређене заштите пловидбе у Индонезији и концентрације међународних поморских снага у Сомалији и Гвинејском заливу. Забрињава ипак осетни пораст отмица посада ”, истиче Потенгал Мукундан, директор Агенције за поморску пловидбу УН.


Коментари0
c8b06
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља