понедељак, 09.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

Лађа из златних седамдесетих

Аутор: М. Јанковићнедеља, 21.08.2016. у 17:23
(Фото: М. Величковић)

Биле су то „златне седамдесете”, када су сви слојеви становништва некадашње Југославије осећали бољитак. То је доба када се модерним, луксузно опремљеним хидроглисерима крстарило Дунавом и за неколико сати стизало од Београда до Ђердапске клисуре. На палубама ових моћних „летећих” лађа сунчале су се београдске лепотице, а мушкарци су у кабинама испијали пиће које су служиле „речне” стјуардесе.

Време је прохујало, снашло нас је све оно што не волимо ни да помињемо. Стари, добри хидроглисери нестали су са дунавских стаза и уступили место неким другим пловилима, са неким другим туристима.

У потрази за остацима прохујалих времена наш фоторепортер је наишао на један хидробус из оне „златне флоте”. Ено га у Чукаричком рукавцу, везан, неисправан и непокретан, немоћан да исприча шта је све некада могао. Да ли је његова прича завршена? Да ли је његова последња станица неки од музеја речног бродарства? Не мора да значи – можда се и појави неки од данашњих предузетника који ће барем покушати да врати време...


Коментари5
da74d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mišo
Što su prestali da saobraćaju i kad su prestali da saobraćaju. Čitam baš sada da hoće da ga ponovo uvedu u saobraćaj kao oni su budućnost rečne plovidbe po Dunavu. Sad se pitam kako su gospoda komunisti uspeli da proglase da je nerentabilno nešto što je i sada budućnost. Stalno se pitam dokle će mo u ovoj propaloj državi živeti u lažima i prevarama i kriti nečiju nesposobnost još iz vremena Brozovog boljševizma.
Branko
Ma koje crne zlatne sedamdesete. I tada ko i sada partijski podobni su osecali "blagodeti" sistema. Neki "drugovi" i oni poneki podobni su mogli na ova krstarenja ali vecina radnicke klase iz unutrasnjosti nit je videla Dunav a kamoli more. 70-te su bile zlatne jer se moglo zaduzivati kod zapada, maltene na lepe oci zbog hladnog rata, a ovi brodovi kao i neki luksuzni americki autobusi (Centroturist je dobio par njih) su davani "pride" uz te kredite.
Kсенија из НС
Па кад не може хидроглисер да прича, причаћемо ми који се сећамо једнодневног излета до Ђердапа, уз изузетан поглед са Дунава на околину-природне лепоте ,на Смедеревску тврђаву,Голубац, па у то доба нови хотел "Лепенски вир", Трајанову таблу, обилазак ХЕ "Ђердап" са приказивањем филма о изградњи исте, све у свему леп излет. Ја се додуше не сећам овог сунчања на палуби, ипак је то био брзи хидроглисер, није било пријатно боравити на палуби за време вожње, али можда ме сећање вара, давно је било.Али се зато сећам да је хидроглисер возио и после извесног пређеног пута, морао је да се окрене и накратко вози уназад. Ако сам добро разумела на тај начин су се чистиле елисе .
Koja d Inn
Tu su ga parkirali da ,, propadne ,, pa da ga ,, jeftino ,, kupe. Ali naisao cuvar pa braca pobegla... Tako je to bilo ne ponovilo se..
Zoran
Kao klinac mnogo puta putovao bash tim tipom glisera do Kladova jer mi je tata radio na Hidroelektrani tamo. Mogu vam reci da je uvek sve bilo besprekorno i brzo kad se moglo. U punoj brzini na zadnjoj palubi je turbolencija bila velika za nas klince, ali moglo se kratko izdrzati. O suncanju na palubi - to ni govora ! Stujardese su stvarno bile stujardese, odlicna usluga, udobna sedishta sa belim prekrivacima ispod glave. Na nekim delovima Dunava gliser je bash milio jer smo prolazili pored malih oznacenih pontona ( posle sam saznao da su to potopljeni ostaci nemacke flote, i bash sam imao osecaj "da je svashta ispod ". Izgleda da su Nemci namerno potopili svoje teshke ranjenike u tim konvojima. Put je vodio preko Tekije, bilo je nezaboravno. Period : recimo 1965 - 67. Pozdrav svima, Zoran
Препоручујем 10

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља