четвртак, 12.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:54

Трошкови РТС-а за Рио око 1,9 милиона евра

уторак, 23.08.2016. у 18:33

Радиотелевизија Србије саопштила је данас да укупни трошкови екипе од 37 људи која је извештавала из Бразила са Олимпијских игара у Рију и плаћања за права преноса, износе око 1,902 милиона евра, а коначни обрачун биће познат за неколико дана.

На сајту РТС је наведео да је за извештавање на претходним олимпијским играма у Пекингу јавни сервис потрошио 1,489 милиона евра и да је има 38 чланова, а у Лондону 2,325 милиона евра и 36 људи.

Екипу РТС-а на Олимпијским играма у Рију је чинило 37 чланова - 10 запослених из техничког сектора (3 техничка вођства, 3 техничка реализатора, 1 ЕВС оператер, 1 одржавање, 1 ИТ, 1 главни инжењер пројекта), 12 запослених из продукције (1 редитељ, 2 реализатора, 3 монтажера, 3 сниматеља, 3 члана продукције/организације), три новинара Радио Београда, један техницар из Радио Београда, новинарка Информативног програма, девет спортских коментатора и новинара, као и вода пројекта.

РТС је, наводи се у саопштењу, у 17 дана емитовао око 293 сата премијерних директних преноса, што је нешто више од 17 сати програма дневно.

Емитовано је и 126 сати репризног програма.

Наши људи су се из Рија јављали уживо у програм 24 часа без прекида, стоји у саопштењу.

Послали су више од 240 прилога за Јутарњи програм, све информативне емисије као и за специјалну емисију о Олимпијским играма која је била свакога дана у поподневним часовима, имали 21 директно укључење у програм РТС-а са борилишта и града, као и 50 укључења из РТС-овог студија у Рију, у просеку три пута у току дана.

Сваки члан РТС екипе имао је спортску гардеробу, а људи који су се појављивали на екранима и одела на којима су били видљиви грбови Србије и РТС-а.

„И одевањем наших људи хтели смо да покажемо део олимпијског тима Србије. Ту гардеробу је РТС добио на поклон”, наводи се у саопштењу, преноси Танјуг.

ИО је уговорен заједно са ТВ правима за ЗОИ 2014. у Сочију у износу од 1,4 милиона евра, у шта је ушао и трошак гаранције.

Трошак службеног пута за Рио на бази аконтација, правдање ће тек да уследи по обрачуну путних налога.

Дневнице РТС одређује у складу са Уредбом о накнади трошкова објављеној у Службеном гласнику Србије број 86/2007.

Сви чланови РТС екипе имају једнаке дневнице, оне не зависе од посла који обављају и износиле су 84 евра.

Коначни трошкови за игре у Рију знаће се за пар дана.

По правилнику РТС-а постоје и додатни трошкови, као што су трошак за пртљаг преко дозвољене тежине за превоз авионом, такси превоз, картице за интернет. Ти трошкови се правдају рачунима.

За права преноса Игара у Рију издвојено је милион евра, трошкови технике износе 605.998 евра, дневнице 79.243, авио карте 76.909, смештај 136.135 евра и за остале трошкове 4.218. Укупно је то 1.902.543 евра за екипу од 37 људи, навео је РТС.

Поређења ради, Хрватска радиотелевизија имала је 39 чланова екипе, словеначки Јавни сервис 31, а мађарски 60.

Што се тиче техничке и продукционе подршке, ХРТ је користио три рент а кар возила РТВ Словенија четири, а РТС ниједна.

Хрватска је имала 10 коментаторских позиција, а Словенија једну.

Услуге  live mix зоне РТВ Словенија користила је перманентно са два борилишта, а ХРТ перманентно са шест борилишта.

Цена по једној зони била је између 15.000 и 23.000 евра.

РТС је три пута привремено изнајмио live mix зону и за то платио по 1.600 евра.

Како је наведено, РТС има 3.031 запосленог са просечном платом од 400 евра и годишњи буџет од 78 милиона евра.

Хрватски јавни сервис 2.890 запослених са просечном платом од 750 евра и годишњим буџетом од 216 милиона евра.

Словенија у јавном сервису има 2.536 запослених са просечном платом од 1.300 евра и буџетом од 110 милиона евра.

Мађарски јавни сервис има 2.141 запосленог са просечном платом од 2.000 евра и годишњим буџетом од 280 милиона евра.

Чешки јавни сервис 4.539 запослених, са просечном платом од 1.900 евра и годишњим буџетом од 320 милиона евра, наведено је на сајту РТС.


Коментари36
ad9f6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

uh sto mi dosadno
Postoji vest da je RTS kosovskoj RTK prodao prava za 60.000 evra. Da li je to ekonomski opravdano ja ne znam. Vi kupite pravo za nekoliko stotina hiljada a onda prodajete nekima za mnogo manje para. Sa druge strane RTS nije po meni bio na visini zadatka. Neka interesantna uzivo takmicenja nije prenosio već je za to vreme reprizirao serije ili davao reprize sportskih dogadjaja koje su već prethodnog dana prenosili uzivo. Dokaz da su slabe organizacije je i prenos konferencije premijera gde je dva puta prekidao prenos. Prvi put kada je rekao da ce biti povećanje plata a drugi put kada je rekao sa je istorijski niska nezaposlenost. Slučajno ili ne bas mi je drago jer su sprecili obmanu građana. Imaju voditelje koji uzimaju visoke dnevnice a svojim pitanjima su pokrenuli veliku svadju međju našim sportistima. Ali ako sve ovo stavim na stranu mislim da je pretplata od 150 DIN sramotno mala i to sto vodja neće da gostuje kod njih je nešto sto mi govori da imaju ispravniji smer od ostalih.
Душан
Ја живим у иностранству, и био сам принуђен да гледам преносе на руској телевизији, јер РТС нема интернет пренос уживо, тојест, има али не ради. Нека сам плате своје дугове...зашто узимају новац од наших грађана када не обезбеђују ни основне услуге?
Mile
dusane a sto bi ti gledao preko interneta za dzabe? ti ne placas pretplatu! u srbiji. placas ako si prijavljen u toj zemlji. posto lupas gluposti evo informacija za tebe. osnovne usluge su da se emituje program na teritoriji srbije. i pise u zakonu koji su uslovi. ako si pismen nadji na netu.
Препоручујем 6
Maric
Da li je TV pretplata u iznosu od 150.00 dinara mnogo? Tamo se vrti mnogo vise para, nego sto pretpostavljamo.
lala
Pitajte Vučića koliko je građane Srbije koštao ovaj prošli cirkus vanrednih izbora, i šta su s time dobili ?
lalo
att pavle lala je u pravu sta treba pitati. Izbori su održani a ništa promenjeno nije osim vlasti u Vojvodini. A to se moglo i sa mnogo manje para. RTS je obavio svoju dužnost nacionalnog javnog servisa. Jedna od najvažnijih je baš pokrivanje Olimpijade što su odlično uradili. Toliko o tome.
Препоручујем 18
pavle
To ga ti pitaj, a mi pitamo za ovo. I nemoj da menjaš temu!
Препоручујем 5
bogdan basaric
Premijer ima primedbe, ali je zaboravio, da vecina zaposlenih u RTS u, jedva sastavlja kraj s krajem s ponizavajucim zaradama. Zato nije kriva olipijada, ni rukovodstvo, vec srpska Vlada, koja se neodgovorno ponasa prema RTS u. Postojanje komercijalnih televizija, koje se finasiraju iz budzeta... donelo je mnogo konfuzije u srpsku medijsku zabokrecinu. Vlasnici komercijalnih medija, imaju vec decenijama rektalni razvoj kod brojnih visokih srpskih funkcionera. To im je donelo nenormalno bogatstvo,dok se Tanjug, RTS ili Politika u kojima drzava ima vlasnistvo, bore za goli opstanak. To nije dobro ali ni posteno.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља