четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:01
РАТ САОПШТЕЊИМА „КОРИДОРА СРБИЈЕ” И МИНИСТАРСТВА САОБРАЋАЈА

Због кога касни градња ауто-пута Љиг– Чачак

Министарство: „Коридори Србије” нису давали премијеру Вучићу и министарки Михајловић тачне извештаје о стању овог пројекта.– „Коридори Србије”: послали смо11 дописа и указивали да је неопходан продужетак азербејџанског зајма
Аутор: А. Микавицачетвртак, 01.09.2016. у 08:15
Недовршени ауто-пут Љиг–Чачак (Фото Коридори Србије)

Искључиву одговорност за кашњење завршетка деоница ауто-пута од Љига до Прељине на Коридору 11, дужине 40 километара и вредне 308 милиона евра, сноси инвеститор „Коридори Србије”. „Коридори” су потписник уговора са извођачем радова азербејџанском компанијом „Азвирт” и једини су одговорни за поштовање рокова, саопштено је јуче нашем листу из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Министарка грађевинарства Зорана Михајловић изјавила је недавно да од инвеститора очекује да објасни зашто је пробијен рок за завршетак ове деонице (25. август), и да ће држава да наплати пенале, уколико надзорни орган каже да је то могуће.

На наше питање да ли је министарство било упознато са разлозима због којих је дошло до пробијања рокова, с обзиром на то да „Азвирт” до сада није каснио на тој деоници, из министарства нам је речено да је откривен један други проблем, који није разлог кашњења, али који мора да се системски реши.

– „Коридори Србије” нису давали премијеру Александру Вучићу и ресорној министарки Зорани Михајловић тачне извештаје и информације о стању овог пројекта – пише у одговору који смо добили. – Извођач је небројано пута до сада уверавао да ће радови бити завршени у року и да нема никаквих грађевинских проблема. Тек кад је потпредседница владе отишла у изненадни обилазак деонице лично се уверила да постоје проблеми. Два тунела нису завршена, било је проблема на мостовима, а део сигнализације није постављен.

У министарству кажу да је још тада било јасно да ће рок бити пробијен, али је инвеститор уверавао потпредседницу владе да ће све бити завршено у року и да „фактички не треба да верује сопственим очима”.

– До тада министарство није добило ниједан допис или информацију да постоје грађевински проблеми на градњи ауто-пута – тврде у министарству. – Због пробијања рокова, али и нетачних информација „Коридора Србије”, потпредседница владе је формирала посебну стручну групу у министарству која треба да утврди одговорност надлежних због кашњења, као и да изврши ревизију одштетних захтева на овој деоници.

На наше питање – да ли је неки извођач радова у Србији до сада платио пенале због пробијања рокова, из министарства су нам одговорили да се због кашњења раскидају уговори, као што је то био случај са фирмом „Трејс” на Коридору 10. Министарство је тражило и раскид уговора са фирмама које обнављају две деонице путева код Бајине Баште и Бање Ковиљаче.

Из „Коридора Србије”, међутим, тврде да су са 11 дописа благовремено упозоравали надлежна министарства да је неопходно продужити рок расположивости зајма потписаног 2. фебруара 2012. године у Бакуу, између Владе Србије и Владе Републике Азербејџан за финансирање изградње деоница Љиг–Бољковци, Бољковци–Таково и Таково–Прељина, као и да ће управо непродужење зајма за последицу имати пробијање рока за завршетак радова.

– У потпуности разумемо и подржавамо напоре министарке Михајловић да утврди где је настао проблем у протоку информација и ко је из надлежних министарстава опструирао проток тачних и детаљних извештаја од стране „Коридора Србије” и тако обмануо премијера и министарку – поручују из „Коридора”. – Напомињемо да за проблем протока информација нису одговорни „Коридори Србије”, што потврђују приложени дописи министарствима грађевинарства, финансија, Влади Републике Азербејџан, и Управи за јавни дуг, што нису обавезе „Коридора Србије”, већ доказ понашања доброг привредника и доброг домаћина.

Према информацији коју су „Коридори” добили од Министарства грађевинарства, Анекс споразума о продужењу рока расположивости зајма између Републике Србије и Републике Азербејџан усвојен је на седници владе одржаној 7. јула 2016. године. Али, дописом од 2. августа 2016. извођач радова је обавестио инвеститора и надзорни орган да услед постојећег финансијског раскорака узрокованог непродужењем расположивости зајма, неће бити могуће завршити радове до 25. августа. Будући да зајам до данас није продужен, извођач је дописом од 22. августа обавестио „Коридоре” и надзорни орган да је потребно продужити рок за завршетак радова за најмање 60 дана, рачунајући од тренутка када финансијске обавезе инвеститора према извођачу радова буду у потпуности измирене, а које на дан 22. августа 2016. износе 25,947.042 евра.


Коментари31
90257
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola Nesic
Kasnjenje je postalo politicki problem. Rec je o dva sveta i pristupa koji se nikada nece i ne mogu sresti. Izvodjaca brine kako i koliko, a politicare samo kada, jer vide sebe samo na televiziji i ispred vrpce za presecanje. Upozorenja Koridora verovatno nije ima ko da procita, niti imao sluha da sagleda o cemu se radi, vrlo verovatno da su samo trazili makaze za Ministarku i Premijera, a muka oko cash flow-a je za njih bilo samo nepotrebno uznemiravanje.
Pavićević Saša
Pare nisu legle zato što je kasnolo formiranje vlade,naime zajam je morao da prođe kroz skupštinu da bi ga Azerbejdžan pustio,naravno na predlog vlade,jer ona tehnička nije mogla to da urasi.Zašto ne kažu otvoreno,nego mora da lažu?Zašto se ovoliko čekalo sa vladom,kad je do ove mogao da dođe i običnom rekonstrukcijom?
Михаило Kрунић
Ко је крив за кашњења на било којим пословима и радовима, ако није било због непредвидљивих временских услова или елементарних непогода, сва кривица је на стручној неспособности учесника у тим пословима. Толико ја о овоме, са више од 40 година рада на терену и у бироима.
paja
Pa Vlada je kriva jer nije produžila ugovor o zajmu i izvođaču nije plaćeno. Koridori 11 puta upozoravali. Kako ministarka i Vlada ne mogu da budu krivi, nadrljaće Drobnjak (nije ni on cvećka) ili neko u ministarstvu ko je KAO zadržao tih 11 dopisa.
Препоручујем 8
David Pravnik
Ocigledno je, da se radi o sabotazi na projektu izgradnje puta, zato treba precesljati odgovorne i ocistiti one koji su saboteri po profesiji. Njih bi trebalo oterati u zatvor ier su saboteri drzave Srbije.
dzordz
sabotaza vlade. ne bih se cudio. nije prvi put. projekat obnove puta zrenjanin-kac je 37 puta vracan od strane investitora projektantu na doradu. u celom svetu se na projekat, koji su odobrili tehnicka kontrola i revident, samo jednom stavljaju primedbe, one se otklone i projekat ide u realizaciju. ali ne! u ovom slucaju bi trebalo kontrolisati kontrolora sta je hteo da postigne time sto je jednu drzanu investiciju zadryao duze od godinu dana svojevoljno i nasilno. sve to je bilo moguce jer je u pitanju paradrzavno preduzece, ne postoji privatna projektantska kuca koji bi dva puta prepravljao projekat!
Препоручујем 0
Питајте
Мене. Ево ја ћу да вам позајмим. Све што ми остане од плате ћу вам дати.
Ranko Samardžija
I ja se pridružujem Vama prijatelju ali plaćam samo po prijemu povećsne penzije. Lažu li lažu i znaju.
Препоручујем 2

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља