четвртак, 19.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:41

Ајде ново поново

Аутор: Озрен Милановићпетак, 02.09.2016. у 22:00

 

У првој половини ове године у Србији је продато 13.200 нових аутомобила. Прошле године, у истом периоду – 10.700. Дакле, 2500 нових возила више. Вест, сама по себи, није ударна а неће бити ни превише јасна ако се не сагледа „шта се све иза ње ваља”.  Значајно је то да је први пут за последњих осам година негативна линија потражње заустављена а резултат бољи него у претходној.

Ти показатељи опоравка могу да послуже за извођење неколико закључака Основни је да први пут од 2008 (тад је продато више од 53.000 нових аутомобила), године која се узима као репер с обзиром на тадашњи почетак економске кризе, њено захуктавање и њене последице, графикон продаје нових аутомобила у Србији показује раст.

Претходне године је продато око 23.000 нових аутомобила, а увозници се надају да је напокон, после осам година, негативан тренд заустављен. Ако је за првих шест месеци 2016. већ продато, рекосмо 13.000 нових возила, реално је очекивати до краја године и близу 30.000 комада. То читамо и из месечних таблица продаје. У првом месецу је продато 1337, у другом 1582 а у јуну чак 2739 нових возила

Оптимисти могу да се радују јер се нови аутомобили највише купују за готовину, док се на кредит или лизинг прода око 40 одсто. Куповина новог аутомобила све је приступачнија, форсира се и путем бескаматних кредита, различитих попуста, продаје по принципу старо за ново…

Камате за ауто-кредите су ниже него за другу робу, па и то поспешује раст. Да се брзоплето не закључи како су се Срби економски опоравили па јурнули у луксузно трошење, говори и податак да су на врху топ-листе најпродаванијих „фијат 500Л”, „шкода фабија”, „голф”, „рено клио” и „дачија” а да скупоцени лепотани попут „мерцедеса” и БМВ каскају за јефтинијима.

Опрезнији аналитичари рећи ће да пораст куповине нових возила не може да буде сам и искључив показатељ економског опоравка нације, социолози ће пробати и да објасне како народ често ирационално показује страст према аутомобили који су у Србији и више него статусни симбол, сматрају их и чланом породице, па зато контрапитање свим скептицима гласи – А што се то није десило пре две или четири године, јер пуних осам година опада тражња за четвороточкашима, тако да се неки увозници који су напустили ово тржиште сада враћају.

Ако целој причи додамо да стручњаци Светске банке тврде да је Србија на путу опоравка, и да нас ММФ хвали и подржава, да је динар стабилан, а да инвеститори све мање покушавају да заобиђу ову дестинацију, ето ведрине у суморној слици каква нам је годинама испред очију. Она Фордова да је најбољи аутомобил – нов аутомобил, опет добија на значењу, а подразумева се и да би кршеви на српским путевима напокон требало да заврше у старом гвожђу.


Коментари10
e3a69
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasa Trajkovic
Promasili ste temu ali ste naceli sustinu... Sta je zapravo Srbija samo groblje starih automobila tacnije auto otpad za svo EU smece, kada budemo otvarali poglavlja o ekologiji shvaticete o cemu pricam.
Сале Земунац
Нема шта да чекамо, јер је свима одавно јасно како се набављају половни аутомобили у ЕУ. За решавање проблема око старог (половног) аутомобила грађанин ЕУ мора да плати пар стотина евра. Уместо тога он га прода за 1000 евра нама. Ем се реши гњаваже око аутомобила, ем заради, а ми ћемо полако постати гробље ЕУ аутомобила.
Препоручујем 11
Сале Земунац
Показатељи продаје аутомобила би били коначни када би се видело колики број је регистрован на правно лице, а колики број на физичко лице. Замена дотрајалих возила у фирмама и институцијама није показатељ општег напретка. Гледам свакодневно једну фирму у комшилуку која има 21 запосленог (проверено на њиховом сајту), а има 10 возила. Колико је таквих? Такође сам прочитао да у Београду, од 2 милиона становника, 160 хиљада има приходе да не мора да брине о ценама. Додано на претходно ето вам одакле толика продаја нових аутомобила. А остали? Они ће, или куповати отпад из Европе, или ићи аутоногама. Ја сам у оној другој групи.
Dambo
O "oporavku" najbolje govori tekst upravo objavljen u rubrici Društvo, o 10% građana Srbije ispod granice apsolutnog siromaštva, 750.000 primalaca neke vrste socijalne pomoći i 350.000 radnika na minimalcu od 21.000 dinara koji često značajno kasni (ali redovno ulazi u statistiku). Zar već nemamo brdo žute štampe za objavljivanje ovakvih hvalospeva, uskoro ćemo sveopšti napredak ceniti i po porastu obima kanalizacije u gradovima!
Deda Djole
U svakom slucaju vest je pozitivna, ohrabrujuca, a clanak dobar. Hvala autoru.
Obivankanobi
Koliko je tih novih automobila zamena za one skoro prodate na licitaciji a bili su u javnom vlasnistvu, sto drzavnom sto opstinskom sto u javnim preduzecima? Mislim da tu trebamo traziti odgovor na povecanu prodaju.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Погледи /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља