среда, 12.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:15

Због крађа Мост на Ади добија 40 камера

Видео-надзор ће радити непрекидно 24 часа 365 дана. – Камере ће снимати степеништа, лифтове, пролазе, тротоаре на мосту како би се сачувала опрема и спречила крађа
Аутор: Дејан Алексићпетак, 02.09.2016. у 22:00
(Фото Н. Тркља)

Мост на Ади, који је од отварања 1. јануара 2012. године био у више наврата на мети лопова, због чега је остајао и без струје, ускоро ће бити покривен са 40 камера на исто толико позиција.

Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу расписала је тендер за израду техничке документације за постављање опреме за видео-надзор на Мосту на Ади. После израде документације, а пре уградње камера биће прибављене и неопходне сагласности за постављање ове опреме.

Видео-надзор на Мосту на Ади када буде уграђен радиће непрекидно – 24 часа 365 дана у години.

– Камере ће бити уграђене како би се надзирали степениште, лифтови, пролази, тротоари… Циљ је и да се спречи отуђење делова опреме на мосту – указали су у дирекцији додајући да је у укупан број будућих камера укључено и неколико оних које већ постоје на мосту.

– Планирана је и телекомуникациона мрежа за потребе система видео-надзора на мосту. Преко ње ће се преносити сигнал дуж моста и до контролног центра у објекту Полицијске управе у Булевару деспота Стефана – навели су у дирекцији.

Овај мост је и до сада био чуван од налета крадљиваца, али за његов надзор било је задужено само физичко-техничко обезбеђење које је имало задатак и да њиме патролира. Последњи тендер за ову врсту обезбеђења расписан је пролетос. Али јасно је да, без додатних мера обезбеђења, није могуће да се у сваком тренутку надзире свака тачка на оваквом колосу преко реке.

На одлуку о непрестаном надзирању Моста на Ади највише су утицале две велике крађе опреме моста. Први пут на мети лопова овај лепотан био је у децембру 2014. Тада су вандали исекли и однели око четири километра електроинсталација и мост оставили без осветљења.

Они су тада провалили у ревизиони тунел који се пружа кроз цео мост, а онда развалили врата ормара са инсталацијама и одатле извукли електрокаблове. Та штета процењена је на пет милиона динара.

Месец и по касније, и то усред дана, са Моста на Ади је поново исечено и однето 70 метара главног кабла са кога се светлошћу напаја цела ова саобраћајница. Лопови су тада исекли два од три кабла који од трафо-станице на шпицу Аде Циганлије воде до пилона.

Управо после ове крађе из јануара 2015. као трајно решење најављено је увођење видео-надзора. Тада су надлежни обзнанили и да ће град у сарадњи са полицијом разрадити и план за надзирање и контролу свих осталих мостова у престоници.

 

Наредног пролећа и трамваји

За око годину дана, ако се обистине најаве градских челника, преко Моста на Ади прећи ће први трамваји.

Према ранијим најавама, први који би прешли преко њега требало би да буду трамваји 11 и 13. Покретање трамвајског саобраћаја преко Моста на Ади иначе је предуслов за почетак реконструкције Старог савског, трамвајског моста.

Тај капитални пројекат, како га је назвао градоначелник Синиша Мали, планиран је за средину или крај следеће године. Стари савски мост би у оквиру те обнове требало да добије по две нове траке на обе стране. 


Коментари7
eb868
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marko Ignjatović
Kada ćete da napravite tramvajsku raskrsnicu kod hipodroma?
Цицка
Не само због крађе већ и због безбедности моста
Власт лопова
Због крађа се ухвате лопови, а не троше паре. Кад се лопов ухвати па оде у затвор или плати штету, онда је то и предохрана, и надокнађена штета. А кад се поставе камере, лопови су и даље на слободи, а прави се и додатни трошак.
Jakov Prokopović
Pokrašće i kamere naši primarni sirovinaši i proširiti asortiman ponude!
geras
kada bi neko to hteo, ovaj problem je vrlo lako rešiti bez tendera, projektne dokumentacije, dobijanja potrebnih dozvola i kupovine i ugradnje 40 video kamera. dovoljno je na svaki otpad postaviti po jednog komunalnog parapolicaca koji će kontrolisati - loviti one koji donose ogromne količine bakarnih kablova, poklopce šahtova, železničke šine... ne moraju svi oni, parapolicajcui, da se šepure u okolini zelenog venca, po knez mihajlovoj, itd i da po ceo božiji dan čalkaju nos i tipkaju poruke. na ruku im ide i to što je sezona lubenica na izmaku.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља