среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:26

Мост на Ади Хуји чека најбољу идеју

Ова саобраћајница требало би да повеже Панчевачки пут, Смедеревски пут и аутопут Е-75 и на њу ће бити преусмерен велики део теретног саобраћаја
Аутор: Д. Алексићуторак, 06.09.2016. у 14:30
(Фото Р. Крстинић)

После Аде Циганлије коју је пре четири и по године „прескочио” велелепни мост, и дунавска Ада Хуја требало би да добије модерну саобраћајницу преко реке. Дирекција за грађевинско земљиште расписала је тендер за израду идејног пројекта за изградњу моста на Дунаву, а понуђачи могу да поднесу понуде до 3. октобра. Онај ко добије овај посао имаће укупно 380 дана да изради идејно решење, пројекат, прибави локацијске услове и испуни остале задатке који се захтевају у конкурсној документацији.

И пре десетак година био у плану
Изградња друмског моста преко Аде Хује спомињала се и пре десетак година (када су престоницу водиле демократе). Године 2005. најављивано да ће изградњу овог моста финансирати или јапанска влада или јапанска предузећа. Према тадашњим рачуницама, градња моста требало је да кошта око 95 милиона евра и за завршетак радова планиране су три године.

Тако би Панчевачки мост после неколико деценија усамљености на престоничком току Дунава, осим Пупиновог моста ускоро могао да добије још једног „брата”.

За остварење овог првог корака на путу ка изградњи моста над Адом Хујом (израда решења) требало би да буде издвојено 112,5 милиона динара, од тога би у 2016. години било утрошено 25 милиона, а у току 2017. године 87,5 милиона динара.

– Мост на Ади Хуји предвиђен је свим генералним плановима у последњих 50 година. Он је од велике важности јер се налази на траси спољне магистралне тангенте и требало би да буде дугачак око три километра. Ова саобраћајница има задатак да заштити старо језгро Београда од теретног саобраћаја – указао је Горан Весић, градски менаџер.

Раскрсница у облику детелине
Будући мост код Аде Хује ће на левој обали почињати са леве стране пута Београд – Панчево и завршаваће на десној обали преласком Вишњичке улице.Веза моста са Панчевачким путем предвиђена је преко рампи, пројектовањем денивелисане раскрснице у облику детелина. Веза са Вишњичком улицом биће пројектована као денивелисана раскрсница у облику пола детелине. У плану је и проширење Вишњичке улице на делу до Сланачког пута, али и подизање потпорног зида дуж Вишњичке од око 150 метара.

Мост преко Дунава код Аде Хује требало би да повеже Панчевачки пут, Смедеревски пут и аутопут Е-75 и да на њега буде пребачен велики део теретног саобраћаја.

Мост над Адом Хујом, када буде изграђен, на себе би требало да преузме сав транзитни саобраћај са Панчевачког моста чиме би се растеретио саобраћај ка левој обали Дунава. Тренутно се решавају имовинскоправни односи, а сва документација неопходна за почетак градње, према недавним најавама надлежних, требало би да буде спремна крајем наредне године или почетком 2018.

Мост ће бити грађен у четири сегмента – од Панчевачког пута до обалоутврде, од обалоутврде до Аде Хује, од Аде до Вишњичког булевара и од Вишњичког булевара до Сланачког пута. Сам мост са приступним саобраћајницама према садашњим проценама требало би да кошта око 180 милиона евра.


Коментари18
79f02
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milorad
Bio je predviđen most kod Vinče , ali ako je bruto nacionalni dohodak manji od 5000$,to je bio jedini uslov Japanaca , a sve ostale bljuvotine SNS botova istovarite naredbodavcima(pogotovo o prodavcima sajli za most).
sasa
A sta je sa mostom izmedju vince i ritopeka?tu su uradjeni geofizicka ispitivanja i isplacena nadoknada za poljopr.zemljiste?A za most na adi ciganljiji,sem nerazumnog odabira projekta koji je bio najskuplji,te varanja gradjanstva ne obljavljujuci koliki su troskovi za prilaz mostu kao da isti nisu sastavni deo mosta,bila je i neka afera oko nabavke sajli nosaca mosta .Cini mi se da je sin tadasnjeg predsednika SANU ,bio glavni snabdevac tim sajlama .Svi znamo kakav je uticaj SANU imao na odabir takve konstrukcije mosta.
Пера Ложач
Ада Хуја? То је унутрашњи магистрални прстен или његов део. Суштина је мост код Винче... На жалост, ми ни до Бубањ потока нисмо стигли, али верујемо, још верујемо у чуда...
Skretnicar
Most je apsolutno potreban. Bio bi izgradjen jos 2001.godine da Djndjiceva okolina mogla da se usaglasi koliki je ciji deo,naime Japanska vlada i narod su hteli da nam naprave taj most. Postojao je samo jedan uslov a to je da japanci kontrolisu troskove i izgradnju ( e to nije moglo ) ! Mislim da je mnogo veci problem most izmedju Vince i Starceva jer taj most omogucava Beograd na vodi u suprotnom ako ga nema sve opasne materije iz Pancevacke industrije idu kroz Beograd na vodi.
Сава Прокоповић из Ритопека
Не саобраћају теретњаци више кроз Београд. Од Панчева продужују на Пупинов мост одакле могу или према Шиду и Нишу, или према Новом Саду. Од Ниша скрећу у Бубањ Поток, обилазницом преко Остружнице, па до Добановаца и даље према Шиду, Новом Саду, Панчеву, Зрењанину. Само мангупи пролазе кроз Карађорђеву и Савску улицу, јер знају да тамо нема полиције, барем још од 2000. године. Нека се гради нови мост преко Дунава, који ће спојити две обале општине Палилула, али да се претходно изађе на лице места и да се утврди, да ли ће се копати тунел или ићи брдском трасом, Сланачким путем и даље у светлу нам будућност (на гробље Лешће). Узгред, ми подржавамо изградњу Београда на води у целини. Ми подржавамо рушење свих бесправно изграђених објеката у Бара Венецији и на подручју Београдског малог пијаца.
Препоручујем 15
Vid
Voleo bih da mi neko objasni tu famoznu vezu ovog mosta sa smederevskim putem ili se mislilo po onoj narodnoj "preko preče naokolo bliže".
Kiza Karaburma
Pedja Karaburma: Njemu nije jasna veza Visnjicke sa smederevskim putem. U sustini ti si u pravu ali preterujes sa lakat krivinama i sa putem ka Slancima. Zasto bi se islo na smederevski put preko Slanaca? Uzmi i ti kartu pa pogledaj. Iznad Trudbenika pa sve do Kaludjerice imas neizgradjeno poljoprivredno zemljiste kuda bi mogao da se napravi put. Ne kazem da ce biti tako ali eto moze. Idealno bi bilo Mirijevskim bulevarom kako je nekada i zamisljeno ali se neko u medjuvremenu predomislio pa Mirijevski bulevar 40 godina nije imao nikakve veze s Mirijevom. U medjuvremenu je svasta izgradjeno pa pravac vise nije prohodan.
Препоручујем 3
Pedja karaburma
Mogu zamisliti kamione koji se na onolikoj uzbrdici i jos sa lakat krivinoma, kod trudbenika i jos par dalje, penju ka lescu sa 2km na sat. Pa nizbrdicom prema velikom selu gde kamioni opet ne smeju ubrzavati, kad su natovareni vazi pravilo koliko brzo uzbrdo toliko i nizbrdo sto mozete pitati svakog kamiondziju. Pogotovo kad su zadusnice gde se ni skuteri ne mogu provuci kroz zastoj. Prosirenje puta nije moguce jer se gradilo do samog ivicnjaka.
Препоручујем 7
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља