После Аде Циганлије коју је пре четири и по године „прескочио” велелепни мост, и дунавска Ада Хуја требало би да добије модерну саобраћајницу преко реке. Дирекција за грађевинско земљиште расписала је тендер за израду идејног пројекта за изградњу моста на Дунаву, а понуђачи могу да поднесу понуде до 3. октобра. Онај ко добије овај посао имаће укупно 380 дана да изради идејно решење, пројекат, прибави локацијске услове и испуни остале задатке који се захтевају у конкурсној документацији.
Тако би Панчевачки мост после неколико деценија усамљености на престоничком току Дунава, осим Пупиновог моста ускоро могао да добије још једног „брата”.
За остварење овог првог корака на путу ка изградњи моста над Адом Хујом (израда решења) требало би да буде издвојено 112,5 милиона динара, од тога би у 2016. години било утрошено 25 милиона, а у току 2017. године 87,5 милиона динара.
– Мост на Ади Хуји предвиђен је свим генералним плановима у последњих 50 година. Он је од велике важности јер се налази на траси спољне магистралне тангенте и требало би да буде дугачак око три километра. Ова саобраћајница има задатак да заштити старо језгро Београда од теретног саобраћаја – указао је Горан Весић, градски менаџер.
Мост преко Дунава код Аде Хује требало би да повеже Панчевачки пут, Смедеревски пут и аутопут Е-75 и да на њега буде пребачен велики део теретног саобраћаја.
Мост над Адом Хујом, када буде изграђен, на себе би требало да преузме сав транзитни саобраћај са Панчевачког моста чиме би се растеретио саобраћај ка левој обали Дунава. Тренутно се решавају имовинскоправни односи, а сва документација неопходна за почетак градње, према недавним најавама надлежних, требало би да буде спремна крајем наредне године или почетком 2018.
Мост ће бити грађен у четири сегмента – од Панчевачког пута до обалоутврде, од обалоутврде до Аде Хује, од Аде до Вишњичког булевара и од Вишњичког булевара до Сланачког пута. Сам мост са приступним саобраћајницама према садашњим проценама требало би да кошта око 180 милиона евра.