недеља, 28.05.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:14

Михајловић: Математика из уговора каже да је рок пробијен

Нови датум завршетка ауто-пута Љиг–Прељина је 31. октобар
четвртак, 22.09.2016. у 14:20
Илустрација (Фото Танјуг)

Представници „Азвирта” и „Коридора Србије” најавили су да ће ауто-пут од Љига до Прељина на Коридору 11 бити завршен до 31. октобра, а потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић позвала је домаће подизвођаче да повећају број радника на градилишту, да и тај рок не би био пробијен.

Михајловићева, која је контролисала радове на целој траси тог ауто-пута дугог 40,3 километра заједно са новинарима, рекла је да влада више неће толерисати домаћим подизвођачима да њихови радници после 17 часова више не раде, као и да је неопходно да на градилишту буде бар 200 радника више, како би се на време завршили тунели и завршни радови на траси. „Волела бих да нови рок – 31. октобар, буде испоштован, али нисам оптимиста”, рекла је Михајловићева и најавила да ће ускоро бити донет подзаконски акт који ће пооштрити избор подизвођача на великим пројектима.

Шеф пројекта ауто-пута Београд – Јужни Јадран Душан Ђоковић рекао је да на градилишту има укупно 600 радника, као и да би могло да се ангажује још 100 до 200 радника.

Он је навео да је првобитни рок пробијен за два месеца због непредвиђених и додатних радова, као и да ће све бити готово до краја октобра. „Када се све узме у обзир, што би рекао бивши министар Мрка, ми ћемо ово завршити пре рока”, додао је Ђоковић.

Михајловићева се није сложила са том констатацијом, поручујући да ова влада неће толерисати више ни дан кашњења. „Господо, математика из уговора каже да је рок пробијен, а ми смо ту да вам помогнемо да се ова деоница што пре заврши”, нагласила је Михајловићева током разговора са представницима „Коридора Србије”, у присуству представника „Азвирта” и амбасадора Азербејџана Елдара Хасанова.

Министарка је додала да није у питању „Азвирт”, истичући да је то велика фирма са којом влада жели да настави сарадњу и на другим пројектима, као што је наставак обилазнице око Београда, где ће радови бити вредни 600 милиона долара.

Деоница Љиг–Прељина дуга је 40,3 километра, а званични рок за завршетак радова био је 25. август.

На тој деоници су у току завршни радови дуж целе трасе и тренутно је асфалтирано 40 км ауто-пута у пуном профилу, односно шест трака. Сви тунели су пробијени.

Уз деоницу Љиг–Прељина биће готово и 29 километара паралелног пута. „До овог тренутка заиста је завршено 98 одсто радова, али постоји још проблема који морају да се решавају”, рекла је Михајловићева, подсетивши да је формирана комисија за утврђивање одговорности због кашњења.

Према њеним речима, то министарство ће допунити Закон о планирању и изградњи са подзаконским актом који ће тачно прописати која ће бити дужност инвеститора према држави која даје гаранције. „Да зависи све од ’Азвирта’ сигурана сам да би ово било завршено до 25. августа, јер радници ’Азвирта’ раде од јутра до вечери, суботом и недељом, док наше подизвођаче треба да молимо да доводе раднике после пет сати”, казала је Михајловићева.

Представник „Азвирта” Мурат Туркоглу рекао је да за тако велике пројекте кашњење од два месеца не би назвао кашњењем због компликованости пројекта и пуно неочекиваних ствари. Главни извођач радова на тој деоници је фирма „Азвирт” из Азербејџана, а радови чија је укупна вредност 308 милиона евра финансирају се азербејџанским кредитом од 300 милиона, док је преостали новац обезбедила Србија, преноси Танјуг.


Коментари6
a00c8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Inzenjer
Pa probajte da im platite prekovremeni rad, kao što se svuda u svetu plaća, pa nećete imati problema da vam ljudi ostaju posle 5! Ponudite 1000 evra da vidite kako će radnici da se pojave.
ЛАИК
Овакав коментар министарке потпуно одговара њеној стручности. Па њу је Превеличанствени премијер рокирао са министром енергетике као фигуре. Ако неко може да ради све, то значи да његова стручност није битна. Ово прекорачење рока је ситница у односу на море несувислих изјава које се већ годинама дневно производе од стране "одговорних" у држави Србији.
Spectator
Ali ko je ovde lud? Postoje vrlo sposobni i složeni sistemi za praćenje ovako velikih projekata, iz dana u dan, do najmanjih detalja. Zašto se onda ministarka bruka sa stalnim pomeranjem rokova, kako se ovakvi projekti kod nas uopšte planiraju, prate i kontrolišu, i ko je taj koji stalno kasni? Ako koriste išta od modernih softvera za praćenje projekta, ove situacije su morale da se znaju mnogo ranije... Ovako, sve zvuči kao jeftino politikanstvo....
sloba car
Kakvi su I koji su to podizvodjaci???? Sto se ne objavi, pa da im pomognemo sa kojum paricom??? Dobili posao,a nesposobni???
Nikola Nesic
Nije problem kašnjenje, to se dešava. Nije jasno šta ministarka tu radi? Ko je ona da određuje broj ljudi i da postavlja dinamiku radova. Tamo postoje eksperti, a ministarka brine samo kako će makaze da preda Premijeru.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља