четвртак, 30.03.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:36

Михајловић: Домаће фирме криве за кашњење на Коридору 11

среда, 28.09.2016. у 14:25
Надвожњак на путу Љиг- Прељина (Фото www.RTS.rs(

Министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже да ће деоница Љиг-Прељина бити пуштена у саобраћај до краја октобра, а да су за пробијање претходног рока одговорне домаће компаније.

„Да је ово зависило искључиво од азербејџанске компаније, пут би био пуштен 25.августа. Ово је сада последица недовољног знања, рада и лоше опреме домаћих компанија. Жао ми је, али морамо да мењамо ствари, нема Србија ни времена, ни пара да чека да се неко учи на тако великим пројектима”, рекла је Михајловић за РТС.

Подсетивши да је реч о пројекту вредном преко 300 милиона евра, Михајловић је указала да домаће компаније добијају близу 60 милиона евра и да не смеју да греше и да користе стару опрему, а нову да држе ван земље.

„То је оно због чега сам ја врло љута као министар. Ово је наша земља, морамо да водимо рачуна о њој”, истакла је Михајловић, додајући да се више неће дозволити кашњења и да неко успорава рад.

Подсетила је да је формирана Комисија која „неће да јури вештице и упире прстом”, али хоће да утврди одговорност и где су тачно проблеми како се убудуће не би понављали.

„На овој деоници није било надзора до фебруара ове године, то је ствар којом ћемо се бавити. Ако је инвеститор био у исто време и надзор, ко је одобравао додатне радове, зашто нас то кошта више, зашто је домаћа компанија радила са старим машинама, зашто је погрешила бетонски коловоз у два тунела, то су све ствари за инжењере...„.објаснила је Михајловић, преноси Танјуг.

Министарка је навела да Комисија нема дефинисан рок до када све то мора да утврди јер је у питању озбиљан инфраструктурни пројекат, као и да је врло важно да се кроз подзаконска акта дефинишу бољи односи између државе и извођача.

„Да не мисли неко да сам ја нека свезналица, ја са собом водим најмање четири инжењера који су по 20, 30 година провели на свим могућим градилиштима у земљи и свету”, истакла је Михајловић.

Претходни рок за завршетак деонице био је 25. август.

Коридори Србије: Није тачно да тунели нису по стандардима

Коридори Србије демантовали су данас писање појединих медија да два тунела на деоници Љиг-Прељина нису довољне висине за пролазак шлепера и саопштили да су тунели пројектовани и изведени по важећим стандардима, која обезбеђује несметано и безбедно кретање свих возила.

„Поводом неоснованих тврдњи да два тунела на овој деоници нису изграђена по стандардним димензијама и да су самим тим неупотребљви, Коридори Србије јавност обавештавају да су тунели пројектовани и изведени према важећим стандардима који обезбеђују слободан простор 4,75м висине, што омогућава несметано и безбедно кретање свих возила,” наводи се у саопштењу.

По међународним стандардима максимална дозвољена висина возила и терета износи 4 м напомињу Коридори.

Коридори истичу да је 99 одсто радова на поменутој деоници завршено и да су у току завршни радови на тунелима као и пуштање у рад и тестирање система за аутоматско управљање саобраћајем у тунелима и на петљама, након чега се очекује пуштање комплетне деонице у саобраћај.

„У току извођења радова на секундарној конструкцији тунела вршена је константна геодетска контрола оплате. Геодетски снимак изведених радова указује да су сви радови изведени према пројектној документацији. Одступања од пројектованог профила су у границама дозвољених које прописује важећа техничка регулатива,” наводи се у саопштењу.

Након изведених радова слободни профил у тунелима је у потпуности обезбеђен, а „током радова на траси кроз тунеле се несметано креће тешка механизација, шлепери и возила сличног габарита”, додају Коридори.

Напомињући да у прелиминарном извештају Комисије за технички преглед деонице која контролише радове нема примедби за поменуте радове на тунелима, Коридори наводе да „неистине оптужбе које се пласирају у јавности нарушавају углед и наносе озбиљне дисквалификације овом предузећу, а тиме и читавој држави”.


Коментари15
ce0f6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan Tesic
Projekat vredan 300 milona domaćim firmama 60 miliona? Ko je ovde lud a ko zbunjen?
milija suzović
Sve si upravu.Za nju su, Đerdap i ostalo gradili Amerikanci.
milija suzović
Pa gospođo,to pričaš na kraju radova,i to sama sa sobom.Da čujemo i podizvođače pa neće biti baš kako pričaš.Na kraju,kojim kvalitetima si postala ministarka građevine.Koliko vidim,ti radiš protiv ove zemlje a samim tim protiv naših firmi.Ako je Vučić morao da te postavi na to mesto,glumi ministarku bar malo bolje,a Amri su sigurno zadovoljni i stobom i tvojim.
Nedjo
Zar gospodja ministarka nije saucesnika unistavanja srpske privreda kao clan G17 plus i najblizi s aradnik Labusa i Dinkica.Sto gospodja ministarka ne kaze ko su to investitori ko glavni izvodjaci, a ko su podizvodjaci koji kupe mrvice ispod stola sto prospu investitori i glavni izvodjaci.Pitao bi gospodju ministarku gde su sada"Putevi-Uzice"i ko ih to unisti,ako nisu njeni poslodavci Dinkic i Labus.
Mitar Pajić
Neđo bravo za komentar!
Препоручујем 1
Mirko
Dali je moguće da će ministarka uvesti red podizvodjačima okrivljujući ih za kašnjenje i loš kvalitet. Valjda ona zna sa kim je pravljen ugovor, ko je investitor i ko je po ugovoru odgovoran. Razlog za sve propuste i promašaje je taj što smo ušli u EU mašineriju pa moramo izvodjača uzeti po preporuci onoga ko nas kreditira, a kad nešto ne valja onda investitori ne mogu bit krivi da se ne naljute. Kriva je ova naša beda i sirotinja koja kupi mrvice ispod stola koje padaju moćnima i bogatima. Država koja nije sposobna da obezbedi svojim kompanijama da rade puteve i ostale infrastrukturne objekte koji ostaju državi kao trajno dobro, treba da se zapita ko tu vuče konce i u čijem interesu. Mislim da su gradjani srbije i njihove kompanije otavljeni od strane države na milost i nemilost raznim stranim uticajima i kompanijama. Država ih ne štiti i uglavnom štite strane kompanije koje su favorizovane. Bezbroj primera to pokazuje. Ministarka se obrušila na podizvodjače. Zaista smešno.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља