петак, 30.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 30.09.2016. у 22:00 Снежана Ковачевић

Нови Сад одустао од подземне гараже

Град не може да плати изградњу, па купује „паука”, седмог по реду. – Проблем су и подземне воде
Привремени земљани паркинг посут туцаником, преко пута Поште (Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – То где ће паркирати свој аутомобил у центру града вероватно није највећа мука Новосађана, међу којима је око 27.000 незапослених, док они који раде просечно зарађују око 51.000 динара нето – барем тако сабира званична статистика.

Али за оне који користе аутомобиле, проблем паркирања у центру Новог Сада постаје све тежи. Зато је немало изненађење била недавна одлука градске скупштине да се одустане од припрема за изградњу подземне гараже у Улици Модене која се слива у централни градски Трг слободе, и да се уместо тога купи – „паук”.

За овај апсурд на први поглед, надлежни имају објашњење, али су шкрти макар и на обећањима када ће се проблем паркирања решити.

Према изменама скупштинске одлуке о програму инвестиционих активности ЈКП „Паркинг сервис” за ову годину, ставка од 10 милиона динара за израду пројектно-техничке и остале документације за подземну гаражу, са исходовањем дозволе за изградњу, замењена је набавком специјалног возила у истој вредности, за одношење непрописно паркираних аутомобила.

Образложено је да није било могуће исходовати локацијске дозволе и претпројектне услове за подземну гаражу, а да ће рад „паука” у знатној мери помоћи саобраћајној полицији у одржавању реда на градској уличној мрежи и паркиралиштима, као и градској инспекцији и комуналној полицији.

Члан Градског већа задужен за саобраћај и путеве Александар Кравић каже да се од подземне гараже одустало из „хиљаду разлога”.

„Прво, постоје озбиљни проблеми у саобраћајном смислу. Из гараже би се излазило код хотела ’Путник’, а улаз је требало да буде код Трчике, где је већ на тридесетак метара семафор и стварала би се саобраћајна гужва. Друго, кад се све сабере, види се да је то неприхватљиво, град то не може да плати”, наводи Кравић за „Политику”.

Проблем су, каже, високе подземне воде, а да би се гаража изоловала потребно је много новца. Сумња да би се улагања исплатила и приватном инвеститору у јавно-приватном партнерству са градом.

„Радиће се надземна гаража и већ имамо припремљен део који се тиче решавања имовинско-правних послова код терминала аутобуске линије 2 у Шафариковој улици”, каже Кравић, наводећи да ће за откуп кућа на том месту бити предвиђено између 300.000 и 400.000 евра, али да је та прича „на дугачком штапу” и да он не жели да даје никакве прогнозе.

„Не желим да обећавам, врло сам опрезан на ту тему, али ради се на томе”, додаје.

До пре неколико месеци, Новосађани су у центру града користили привремени земљани паркинг посут туцаником преко пута Поште. Плаћали су за редовну цену, чак и када се из аутомобила директно силазило у блато и рупе пуне воде, али и такав сада недостаје. Простор није био градски и није се у њега желело улагати, а јавни паркинг је „нестао” када је на том месту почела градња приватног стамбено-пословног комплекса са солитером.

„Са том новом зградом, можда ће бити решен проблем паркирања, јер инвеститор има обавезу да направи паркинг места”, стидљива је процена Кравића.

Центар Новог Сада је мали и, по његовим речима, ту су многе банке, државне и градске службе и друге зграде, и проблем је што нема слободних локација.

У ЈКП „Паркинг простор” кажу да су они последњи у низу одлучивања, а да се то односи, како на привремене паркинге, тако и на разлоге због којих се уместо припрема за подземну гаражу сада купује „паук”.

„Наш возни парк није баш млад, а возила се пуно користе. Месечно, огромна средства одлазе на сервисе, разне папире, а све то кошта”, наводи за наш лист портпарол предузећа Радован Јекнић.

Нови „паук” биће седми у возном парку, а стари имају, по Јекнићевим речима, барем шест година.

Коментари4
1f89c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
Нажалост нико од писаца осврта није схватио праву трагику догађаја; зашто би Нови Сад градио једну гаражу ? То је посао за једно предузеће које ће да изгради гаражу и добити уложен капитал са концесијом на X година. Комунизам је пропао, или сам нешто погрешно у новинама.
Mara M.
Ovolika nekompetentnost odgovornih u gradu potpuno se slaže sa strukturom koje je zaposlio glavni vodja, AV. Ima takvih i u Beogradu pa se sve radi bez veze i niko nije odgovoran. Ne brinite, biće sve gore a oni sve bahatiji ako ih pustimo da ne rade svoj posao valjano.
ma nemoj
Ima i nadzemnih garaza, ima ih i montaznih, sta ovi melju?
Simić
Novi Sad se ponaša kao da nema urbanista i arhitekata koji mogu da nađu rešenje parkiranja. Ne mora se kolima u uži centar grada, može se javna garaža napraviti i na pet minuta od užeg centra, recimo u nezavršenom Radničkom univerzitetu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља