четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:49
ПОСЛЕ ТРИ ГОДИНЕ

Коначно расписан тендер за обнову Бранковог моста

Реконструкцијом ће бити обухваћена бициклистичко-пешачка стаза са леве стране према Новом Београду.– Понуђач који добије посао имаће 260 дана, од дана увођења у посао, да заврши радове
Аутор: Д. Алексићсреда, 12.10.2016. у 17:05
Један од најважнијих и најоптерећенијих мостова у престоници (Фото Д. Јевремовић)
На данашњи дан 2013. године (Фото Д. Јевремовић)

Обнова бициклистичко-пешачке стазе са леве стране Бранковог моста у правцу ка Новом Београду, која је више од три године у потпуности неупотребљива, коначно ће почети. Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу расписала је тендер за обнову Бранковог моста, односно ове стазе и делова конструкције испод ње. Заинтересоване компаније могу да доставе понуде за дуго очекивану обнову до 7. новембра када ће оне бити и отворене. Најповољнији понуђач требало би да буде изабран 25 дана од отварања понуда што би значило почетком децембра. Када буде потписан уговор, ако не буде жалби, после увођења изабраног понуђача у посао он ће имати 260 календарских дана да заврши обнову. У идеалној ситуацији, ако тендер успе и ако не буде додатних препрека и одлагања, пешаци и бициклисти би ову стазу поново могли да користе пред крај лета 2017.

Изабрани извођач имаће задатак да најпре демонтира декоративну расвету целом дужином са те стране моста, да уклони постојеће ограде уз пешачку стазе, као и заштитне ограде, ивичњаке, бетонске плоче... Грађевинари ће морати да санирају, али и да ураде нове челичне конструкције, да поставе антикорозивну заштиту, среде такозване газеће површине и ограде пешачких стаза, да уреде рупе за одвођење воде и поставе декоративну расвету.

Ако тендер успе и ако не буде додатних препрека и одлагања, пешаци и бициклисти би уређену стазу на мосту поново могли да користе пред крај лета 2017.

Да су обимни радови на овом мосту неопходни било је јасно и у августу 2013. када су се на стази појавила прва оштећења и отвори у асфалту. На мост су тада дошли радници комуналних служби, али не да би експресно започели обнову, већ су само оградили оштећења. Како су се оштећења у међувремену само ширила попут каријеса, надлежни су донели одлуку да се металним решеткастим оградама стаза комплетно огради и у потпуности затвори за пешаке и бициклисте. Новца за обимнију обнову, истицали су градски челници, није било у престоничкој каси.

Али, када је почетком августа прошле године са Бранковог моста, једног од најважнијих и најоптерећенијих у престоници, недалеко од бициклистичког лифта пао метални носач каблова за јавну расвету, градоначелник Синиша Мали најавио је да ће 2016. обнова ових оштећења бити приоритет. Тачно годину дана после ове изјаве градски менаџер Горан Весић обзнанио је да је за обнову обезбеђено 320 милиона динара објаснивши да се у међувремену испоставило да није само проблем стаза, већ и неки делови моста испод ње.

Више од 25 аутобуских линија прелази преко њега

Бранков мост је изграђен на месту где се до Другог светског рата налазио велелепни висећи Мост краља Александра преко кога је ишао и трамвајски саобраћај ка Земуну. Тај мост срушен је 1941. и на његовим остацима је 1956. подигнут нови. Али, 15 година после отварања утврђено је да због наглог развоја престонице треба проширити његов капацитет. На постојећем мосту, који је до тада имао коловоз широк 12 метара и две пешачке стазе од по три метра, демонтирана је низводна пешачка стаза и направљена саобраћајница са три траке од по 10,5 метара. Коловоз ширине 10,5 метара за други смер постављен је на новој мостовској конструкцији, а мост је коначно завршен 1979. Преко моста до 1973. пролазиле су тролејбуске линије ка Земуну.

Данас преко Бранковог моста свакодневно пролазе аутобуси на више од 25 дневних и ноћних линија. Од 1. септембра додатно је оптерећен аутобусима 27Е, 35 и 43 које су званично продужене до Новог Београда.


Коментари4
2e307
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петар М
Људи, можда није само рупа у асфалту. Тај асфалт стоји на челичној конструкцији која је вероватно пропала, има разне слојеве испод, ко зна где је све нагрижена конструкција, то треба темељно скинути у целој дужини и онда реконструисати. Због ниже цене ће вероватно дуже и да траје. Што је ок, јер смо могли и до сада без њега како тако.
Bana republjik
260 dana za obnovu dva TROTOARA na postojecem mestu?! Pa u ozbiljnim drzavam izgrade pola mosta za to vreme...
Dinko Lucic
Nesto se nesecam tog trolejbusa ka Zemunu 1973
Ристан С.
Радови ће бити завршени крајем лета 2017? На крају сезоне шетања и у тренутку када се смањује број бициклиста? Значи и пето лето ће Бранков мост бити у овом стању, а шетачи и бициклисти ће се сударати са супротне стране? Овај град је некада за 5 година успевао да изгради неколико нових насеља са свом припадајућом инфраструктуром, направи неколико булевара и две кључне градске петље, а данас нам треба 5 година да покрпимо једну пешачку стазу на мосту. Напредак се просто види, заиста.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља