петак, 15.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:44

Милионске цифре за рекламирање у гледаним ТВ програмима

Годишња листа најскупљих емисија за рекламирање показала је сличну слику као прошле године: пренос фудбалских утакмица, па сви остали, уз два изузетка: велики скок за серију „Увод анатомију” и пад за спин-оф серије „Окружен мртвима” – „Fear the walking dead”
Аутор: Лазар Ковачевићчетвртак, 20.10.2016. у 21:00
Сцена из серије „Окружен мртвима” (Промотивна фотографија)

Врх овогодишње листе телевизијских програма у Америци у којима је најскупље оглашавати се непромењен је у односу на прошлу, показује годишња анализа часописа „Варајети”. И даље се највише новца даје за рекламе које „секу” преносе утакмица Националне фудбалске лиге.

Цена зависи од гледаности програма, па тако за полуминутну рекламу током преноса понедељком увече на И-Ес-Пи-Ен-у треба издвојити око 370.000 долара, четвртком увече на Ен-Би-Сију – око пола милиона долара, на Си-Би-Есу – око 530.000, док на овом истом програму, али недељом увече, рекламу треба платити 650.0000 долара, десет хиљада долара више него прошле године. Цифре не треба да изненађују, јер су овакви програми годинама у врху гледаности.

Међутим, ни фудбалске преносе нису заобишле муке, па је средином октобра забележена најмања гледаност преноса у ударном вечерњем термину у последњих пет година. Око тринаест милиона гледалаца пратило је дуел између Индијанаполис Колтса и Хјустон Тексанса, што је за два-три милиона мање од просечне гледаности серије „Окружен мртвима”.

„Увод у анатомију” у плусу, „Fear the walking dead” у минусу
Медицинска драма „Увод у анатомију” не престаје да изненађује. Серија са телевизијским стажом од тринаест година после ћутљивог периода, вратила се као најгледанија серија на телевизији Еј-Би-Си. То је довело да цена рекламе у њој скочи за око 37 одсто односно за 60 хиљада долара. Тако се „Увод у анатомију” са цифром од 219.000, нашла на шестом месту листе и једина која је успела да оствари толики скок цене. С друге стране, спин-оф серије „Окружен мртвима” – „Fear the walking dead”остварио је највећи пад цене рекламе у односу на прошлу годину. Око 46 одсто (око 200 хиљада долара) мање новца трабало је да плате оглашивачи да би се ове године рекламирали у овој хорор серији.

Реткост је да нека телевизијска серија претекне пренос фудбалске утакмице у трци за гледаност. Ипак, ова зомбијска хорор прича наставља да изненађује гледаоце иако је недавно започела седму сезону емитовања.

Због мање гледаности него претходних година – али и даље одличне – цена рекламирања је опала. Тако за рекламу у току трајања овогодишњних епизода ове серије треба платити око тридесет хиљада долара мање него прошле – односно укупно око 470.000.

Хоће ли „Звезда” засенити „Империју”

Ова цифра већа и од „Империје”, прошлогодишњег лидера међу ТВ серијама са најскупљим рекламама. Док је 2015. требало издвојити око 520.000, ове године цена је пала за око 80 хиљада.

Треба имати у виду да су епизоде прве сезоне бележиле константан раст гледаности која је достигла врхунац са последњом епизодом коју је гледало скоро 18 милиона гледалаца, а да је са другим серијалом тај број преполовљен.

Фоксова драма коју потписује Ли Денијелс ушла је у трећу сезону емитовања, а ова телевизија за почетак следеће године помпезно најављује нову музичку драму „Звезда” стварану од истог продукцијског тима. Очекује се много, па не чуди да за тридесет секунди рекламе треба платити око 240 хиљада долара, што је највећи износ који оглашивач треба да плати за рекламу у новој серији.

Годинама најгледанија комедија „Штребери” успешно опстаје при врху листе. Са цифром од 313 хиљада долара по реклами, комедија у којој милион долара по епизоди добијају Кејли Куоко, Џони Галецки и Џим Парсонс најбоље је пласирана на листи од свих серија тог жанра.

Тако је „Модерну породицу”,  вишеструког добитника телевиизјске награде „Еми”, претекла за више од 100.000, а нову комедију „Кевин може да чека” за око 150.000. Занимљиво је да се квалитетна породична комедија „Голдбергови” –  у чију рекламу „Еј-Би-Си” није толико улагао као у „Модерну породицу” када је почињала са емитовањем – пробила на листу 25 серија са најскупљим реклама.

Разлог за оглашиваче да дају 154 хиљаде долара за рекламу је солидна гледаност која је опстала упркос честом померању термина, као и дана емитовања. Инче, „Голдбергови” важе за једну од потцењенијих серија које се тренутно емитују у Америци.

Шонда диже цену

На листи се нашла породична драма „То смо ми”која је недавно почела да се емитује на Фокс лајфу, а у Америци је најгледанија нова серија и прва која је успела да претекне веома гледани музички ријалити „Глас” који се емитује пре ње.

„Супербоул” се највише исплати
Најгледанији спортски догађај године у Америци је „Супербоул” односно пренос финалне утакмице америчког фудбала које је ове године пратило око 112,2 милиона гледалаца. Тада неке од најбогатијих компанија плаћају огромне суме новца како би милиони видели њихове производе. Тако је за рекламу од 30 секунди на овогодишњем „Супербоулу” требало издвојити невероватних пет милиона долара!

Свима је јасно да је Ен-Би-Си уложио велику количину новца у промоцију серије, јер су желели да се у ударни вечерњи термин врате гледаоци који воле квалитетне породичне приче.

Ипак, у ери када се штанцују натприродне серије које у први план стављају зомбије и вампире, као и по ко зна који пут враћају у живот старе телевизијске приче под изговорм да то народ воли да гледа, изненађује потез Ен-Би-Сија да наметне публици овакву серију. То им се исплатило, јер за рекламу треба платити скоро 238 хиљада долара.

Занимљиво је да – упркос слабијој гледаности од очекиване – серија Шонде Рајмс „Како се извући са убиством” успева да опстане на листи. Реклама кошта 215.000 долара, што је за 15 милиона мање него прошле године.

Иако је мање гледана од серија попут бајковите „Једном давно” која се овога пута није нашла на листи, прича о адвокатици и професорки Аналис Китинг и њеним ученицима добро је наплатила то што се налази у Шондином „ударном четвртку” који је, прошле године, поред ове, укључивао и серије „Увод у анатомију”, „Скандал” и „Улов”.

Међу програмима са најплаћенијим реклама нашли су се ријалити „Глас” (212.000 долара), као и серије „Скандал” која ове године због смањеног броја епизода очекивано има и мању цену – 177.000, „Ванвременски”(175.000), „Designated Survivor” са Кифером Сатерлендом у главној улози (166.000), „Симпсонови” (155.000), „Чикаго у пламену” (154.000).


Коментари3
a65ec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ha ha
ja reklame uvek isključim ili nešto drugo radim, ako je do mene, mogu i da nestanu.
qwq
americko smece koje u 90% serija propagira isto seks, nasilje i strah a nasa nacionalna kuca svako jutro i svako vece daju po jednu ekizotu najnovijih kriminalistickih zverskih ubistava valjda deci za dobro jutro i laku noc
Gledalac
Interesantna bi bila ovakva analiza za srpsko televizijsko tržište!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља