субота, 22.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:50

Ауто-путем ипак у Мачкат

Нови предлог помирује жеље да траса Коридора 11 дође под Златибор, а уједно и пређе Пештером
Аутор: Б. Пејовићпонедељак, 31.10.2016. у 22:05
Димитрије Пауновић (Фото Б. Пе­јо­вић)

Ужице – Како одмичу радови на траси Коридора 11 и ауто-пут се приближава Западној Морави, тако у југозападној Србији оживљава стара дилема о томе куда ће та модерна „џада“ ка Бољарима на црногорској граници окренути после Пожеге: да ли долином Моравице преко Ивањице, Сјенице и Пештери слабо насељеним делом наше државе или преко Ужица, Златибора и Нове Вароши где је туриста и возила из године у годину све више?

Одговора још нема, тек треба правити пројекат, али има јавних оглашавања локалних политичара, варијаната и подваријаната. Па и нових предлога који треба да учине да „вук буде сит и овце на броју“. Да ли је могуће усагласити подељене ставове – јер се заговорници првог правца држе аргумента да је Пештер пре неколико година држава одредила као дефинитивну трасу, док се у ужичком крају не мире да могу остати без ауто-пута који обично доноси и инвестиције – то ће време показати.

Тим поводом недавно је одржан састанак начелника Златиборског и Моравичког округа са представницима општина. Начелник Златиборског округа Димитрије Пауновић и градоначелник Ужица Тихомир Петковић иницирали су разговор са начелником Моравичког округа Слободаном Јоловићем поводом продужења изградње Коридора 11 преко Ужица, Златибора и Нове Вароши. Јоловић је тада изјавио да постоји потпуна сагласност оба округа да деоницу ауто-пута на Коридору 11 од Прељине до Пожеге треба започети одмах и завршити у што краћем року, али и на време дефинисати трасу деонице Пожега–Бољари.– За трасу преко Пештери заинтересоване су општине Ивањица и Сјеница, док већина локалних самоуправа Златиборског округа сматра да треба да пролази поред већих насељених места, као што су Ужице, Златибор, Нова Варош, Пријепоље, јер би био већи проток возила и имала би економску оправданост без обзира на веће инвестиционе трошкове – истакао је Јоловић.

Суштину новог предлога који би, можда, могао да „помири непомирљиво“ предочио нам је Димитрије Пауновић. По његовим речима, добро решење била би мрежа ауто-путева, преклапање предвиђених праваца Е-763 и Е-761 (Коридора 11 ка црногорској граници и Моравског коридора од Појата ка западу).

 – С тим да та два ауто-пута буду преклопљена од Прељине све до Мачката под Златибором, а из тог златиборског села да се гранају један ка Црној Гори и други према Вишеграду. Та варијанта би у изградњи била јефтинија и експлоатационо исплативија него да гранање нових путева буде у Пожеги. Добро би било да о томе струка и наука кажу своје – предлаже начелник Златиборског округа.

На питање куда би даље од Мачката ишао пут ка црногорској граници, да ли преко Златибора или Пештери, Пауновић одговара да би одатле, где је на корак до најпосећеније туристичке планине, могао да води подручјима између Ариља, Ивањице и Нове Вароши, па онда на Пештер и до Бољара. – Тиме би био сасвим близу Златибору, Златару, Голији, а прошао би и кроз слабо насељена пештерска подручја. Општине Златиборског и Моравичког округа, изузев Ивањице, подржавају овај предлог. А на савету Златиборског округа ни представници Сјенице нису били против те иницијативе, свеједно им је да ли ће им ауто-пут проћи с леве или с десне стране. Што се Ивањице тиче, ни она овим не би остала по страни, до ње би се од ауто-пута долазило новом квалитетном саобраћајницом – додаје он.

Време ће, наравно, протећи пре него што ауто-пут од Прељине, где се сада налази, крене ка Чачку и Пожеги, али не треба чекати скрштених руку. – Будући да градња тог дела Коридора 11 свакако неће почети за коју годину, а тренутно је у припреми Просторни план Републике Србије за период од 2020. до 2030. године, нама је битно да овакав предлог трасе будућег ауто-пута буде уграђен у просторни план – каже нам начелник Златиборског округа Димитрије Пауновић.


Коментари21
f3635
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Prvo DVA POLU autoputa
Posle Preljine jedna traka autoputa (polu autoput) mora ići pravo preko Ivanjice i Peštera, ka Crnoj Gori , a druga traka autoputa od Preljine ide prema Užicu, Zlatiboru, Priboju i CG. Posle se meri FREKVECIJA saobraćaja pa se dograđuje i druga traka gde treba.
Rale
Ako struka što podrazumeva i ekonomija treba da definišu trasu auto puta onda to ona treba da uradi. A sada pominjati politiku je nekorektno jer od 1978 do 2010 su rađene analize i struka sagledavanjem svih aspekata u više navrata procenila da je opravdanija trasa AP E 763 Požega - Užice - Čajetina - Nova Varoš - Sjenica - Boljare. A onda 2010 politika promenila da to bude Požega - Arilje - Ivanjice - Sjenica - Boljare. Treba dodati da je tada iz republičke Revizione komisije izbačen profesor (doktor Saobraćajnog fakulteta) samo zato što je na sastanku pitao zašto trasa preko Ivanjice i koliko put treba dokazivati da je trasa preko Zlatibora i Zlatara po svim elementima struke opravdanija.
Stojan Tešić
Kada se projektovao AP, niko nije pitao struku, već je politika odlučivala. Sada, kada Užičani, Zlatiborci i svi ostali iz tog kraja potkrepljuju argumentima, ispada da oni nešto mute. Odjednom su svi zaboravili kako se odlučivalo pre nekoliko godina.
partizanska ili četnička varijanta
Preko UŽICA i zlatibora je duža varijanta , ali sa više poznatih naprednjaka i levičara iz tog kraja.. Zato Užice ponovo dobija spomenik Titu, a IVANjICA je i dalje slepo crevo iz koga se Srbi iseljavaju, jer je to rodni kraj Đenerala Draže !?!
Препоручујем 4
Čaki
Ovakva politika preusmeravanja vaznih investicija iz nerazvijenih podrucja dovela je do osiromasenja naseg sela, masovnih iseljavanja i peopasti citavih generacija. Kako gradjani Sjenice i citavog Pestera da imaju poverenja u drzavne organe ako im niko ne moze garantovati doslednost u politici. Sve moguce analize jasno ukazale da je varijanta preko Pozege, Arilja, Ivanjice, Golije, Susice kod Duge Poljane i dalje do Blljara i najkraca i najbolja i najjeftinija. Sad bi Paunovic da prekraja sto je jednom vec usvojeno. Pa ne moze se Srbija razvijati samo na Zlatiboru, Paunovicevom Zlataru. Sta je sa Golijom - ne zna Paunovic da je to za razvoj turizma najperspektivnija planina Srbije? Zna li bre i Srbija i Evropa da je Pesterska visoravan najveci potencijal za proizvodnju zdrave hrane sto citava Evropa trazi? Zna li i Paunovic i ostali koji bi Srbiju da "zatvore" u vecim centrima ko su nasi olimpijci u skijanju i odakle su - iz Sjenice, koja ima najbolji nordijski ski centar na Balkanu.
Крста
Овај међу предлог је најбољи за све.Прошао би поред већих градова а уједно и кроз ненасељена и напуштена подручја и тако заустави исељавање становника одатле.Са друге стране врло је важно да и велики туристички центри попут Златибора,Мокре горе Андрићграда и других буду у близини ауто пута како би туристи брзо и безбедно стигли тамо.Није добро да ауто пут буде у непосредној близини тих туристичких места како неби пореметио мир и чист ваздух због кога туристи тамо и иду.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља