субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:54

Шта доноси самит у Риги

Србија ће потписати са Кином уговоре вредне 734 милиона евра за градњу и обнову три саобраћајне деонице
Аутор: Јелена Попадићчетвртак, 03.11.2016. у 21:10
За завршетак обилазнице око Београда – 207 милиона евра (Фото Д. Јевремовић)

Модернизација пруге Београд–Будимпешта, градња ауто-пута Сурчин–Обреновац, завршетак обилазнице око Београда и стратешко партнерство за „РТБ Бор”, само су неки проблеми које ће решавати висока делегација Србије на предстојећем самиту „Кина плус 16 земаља централне и источне Европе”.

Извесно је да ће наша земља, на дводневном скупу, који почиње сутра у Риги, потписати са кинеском Ексим банком уговор вредан 734 милиона евра за градњу и обнову поменуте три саобраћајне деонице.

Ипак, јавност ће накнадно сазнати да ли ће премијер Вучић морати да „клечи” како би решио судбину „РТБ Бора”, гиганта од 4.200 запослених, од којег зависи источна Србија. Осим тога, како сазнајемо, са кинеским премијером Ли Кећијангом, Вучић ће преговарати о укидању виза.

Говорећи о овом самиту министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић истакла је да ниједна друга држава није са Кинезима уговорила овако велики посао, што је резултат добрих међудржавних односа.

Следеће године требало би да почне градња и обнова све три поменуте друмске и железничке деонице, које ће бити финансиране из овог кредита.

Захваљујући 207 милиона евра, колико је издвојено за обилазницу око Београда, Кинези ће наставити овај посао и то: од тунела „Стражевица” до Бубањ потока. На тај начин биће настављена градња саобраћајног прстена око престонице која је започета пре 26 година. Градња ове саобраћајнице планирана је још седамдесетих година прошлог века, а обилазница би требало да повеже Батајницу са Панчевом, преко Бубањ потока и Винче. Из новог кинеског кредита биће финансиран мањи део пута дужине десетак километара од тунела „Стражевица” до Бубањ потока. Још није познато када ће бити изграђена друга деоница од Бубањ потока, преко Винче до Панчева иако је Саобраћајни институт ЦИП израдио овај пројекат пре осам година.

Градња обилазнице поверена је кинеској компанији „Синохидро” са којом је Влада Србије, пре две године, потписала меморандум о сарадњи.

Из кинеског кредита биће финансирана обнова дела пруге Београд–Будимпешта, тачније деоница од главног града до Старе Пазове, која је вредна 319 милиона евра.

Иначе, модернизација пруге Београд–Будимпешта, дужине око 350 километара, скратиће путовање између два главна града са осам на три часа. Кроз Србију ће бити сређено 184 километра пруге, а просечна брзина возова износиће 160 километара на сат. Између Новог Сада и Суботице возови ће достизати брзину од 200 километара на час. Модернизација пруге између Београда и Будимпеште коштаће нашу земљу око 870 милиона евра. Прву деоницу финансирају Кинези, а већ су почели радови на прузи Стара Пазова – Нови Сад која се обнавља из руског кредита.

Осим тога, у Риги ће бити парафиран уговор о финансирању градње ауто-пута Сурчин–Обреновац, што је крајем августа најавила министарка Михајловић. Радови би требало да почну следеће године, а овај посао вредан око 208 милиона евра, поверен је кинеској компанији „Чајна комуникејшн констракшн компани”, кћерки фирми компаније ЦРБЦ која је изградила Пупинов мост преко Дунава.

Деоница Сурчин–Обреновац део је будућег ауто-пута од Београда до Прељине, код Чачка, који ће значајно скратити путовање између престонице и овог дела западне Србије.

Нема градње канала Вардар–Морава

На самиту у Риги неће бити речи о изградњи канала Вардар–Морава, изјавила је јуче министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, преноси Танјуг. Влада Србије, како је нагласила, дефинисала је прошле године јасне приоритете улагања у инфраструктуру.

– Нисмо разговарали о том каналу. Када буде било могућности да се преговара о додатном задуживању, онда можда можемо о томе да разговарамо, али за сада не. Приоритет је завршити оно што је у току, што је у процесу и што чекамо 50 година – изјавила је министарка Михајловић најављујући да ће 7. новембра отворити ауто-пут Љиг–Прељина, дужине око 40 километара у чију је градњу уложено око 300 милиона евра. Овај пут, како је истакла, значајно ће унапредити саобраћајну безбедност јер више неће морати да се користи Ибарска магистрала.


Коментари5
40c58
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

radoznali
Poštovana redakcijo,prikažite nam na putnoj karti Srbije koji su to novi putevi urađeni za vreme aktuelne vlasti, a šta se planira da se uradi , da se ne zabrojimo. Jedna slika,hiljadu reči. Hvala,
Deki
Ovo nije lose za Srbiju. Moras imati puteve i zeleznicu za protok robe i ljudi, i da je ta mreza puteva povezana sa evropskim putevima. Samo kakvi su detalji ugovoraa? O tome javnost treba da zna, jer sve pare koje drzava zaduzi, narod mora da vrati kroz poreze, i ustede. Zato se taj dug i zove "javni dug" ili "public debt". Pre izbora niko od kandidata ne govori koliko ce i od koga, pod kojim uslovima da zaduzi zemlju, i u koje svrhe ce te pare da se trose. Ovo su stvari o kojima treba de se izjasne kandidati pre izbora. Npr. za otplatu dugova za izgradnju puteva, moraju se smanjiti penzije, plate u javnom sektoru ili povecati porezi. To treba izaci i reci glasacima pre izbora. Glasaci treba da odluce da li im se isplati stednja za neki put koji mozda nikada nece ni koristiti.
Zvonko
Srbija se gasi dok vi gradite kruzni autoput Beograd-Beograd i to sve sa pozajmljenim parama.
Бањо
Велика је штета што се не гради пруга за брзине до 350 (300) километара на час, када се већ гради...
E2
Одједном је аутопут постао Београд Прељина, а не Београд Пожега

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља