субота, 19.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 04.11.2016. у 21:00 Сандра Гуцијан

Представљен Водич за одељенске старешине

Педагози и психолози препоручују како да се унапреди и сарадња школе и родитеља, која опада како ученици иду у више разреде
(Фото С. Гуцијан)

Наставницима Србије од данас је доступан „Водич за одељенске старешине”, који је пре свега намењен унапређењу сарадње са родитељима.

Истраживање међу наставницима, родитељима и ђацима које су спровели Педагошко друштво Србије и УНИЦЕФ, показује и да је кључни проблем незаинтересованост родитеља за сарадњу и добри примери за одељенске старешине, како би такву ситуацију поправили.

Сарадња школе и родитеља опада како ученици иду у више разреде, а истраживањем је утврђено да је 97,1 одсто старешина напомиње родитељске састанке као најчешћи вид сарадње. Родитељи су се изјаснили да им највише одговара комуникација путем телефона, СМС и имејла (68,1 одсто) и отворена врата (67,3).

Родитељи попуњавају анкету о ђачким униформама
Уколико се родитељи основаца сагласе са увођењем обавезних школских униформи, ова идеја Министарства просвете могла би заживи већ од наредног 1. септембра. Анкете су прослеђене школским управама, а одатле ће стићи до школа и родитеља– Већ имамо позитивних примера у неким школама, не говоримо само о смањењу осећаја социјалних разлика и смањењу вршњачког насиља, већ се на тај начин повећава и осећај припадности школи – рекла је Драгана Миловановић, специјална саветница министра просвете, нагласивши да се идеја о школским униформама не односи на средњошколце, јор они „већ имају свој изграђен идентитет”.

– Истраживање у десет градова Србије показује да је петина родитеља заинтересована да се укључи у рад школе, али не знају како да то ураде. Управо њих је потребно придобити за сарадњу – рекла је Биљана Радосављевић, председница Педагошког друштва Србије и додала да је ова књига настала у оквиру пројекта „Напред у сарадњи одељенског старешине и родитеља”, уз стручну и финансијску помоћ УНИЦЕФ-а.

Она је објаснила да „Водич” нуди добре примере из земље и света, садржи резултате истраживања о томе шта кажу наставници, ђаци и родитељи, а ту су и савети за сналажење у ситуацијама о којима будући наставници не уче на факултету.

Драгана Миловановић, специјална саветница министра просвете је рекла да је побољшање сарадње између школе и родитеља приоритет новог тима Министарства просвете на челу са Младеном Шарчевићем и да је зато и покренута идеја о формирању посебних родитељских тела у школама.

– Школа не може да функционише добро без четири стуба – наставника, ђака, родитеља и државе. Ово је тренутак да се нешто мења, пре свега менталитет и наставника и родитеља – рекла је Миловановић.

Весна Недељковић, помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитањe је рекла да је ова књига кратка, садржајна, пуна упутстава за младе наставнике, али и за оне који су дуго у струци, јер ће читајући је сигурно развити неке нове идеје.

Водич је доступан у електронском облику на сајту Педагошког друштва Србије, а просветне власти препоручују и да свака школска библиотека набави.

Део ове књиге је и ЦД са 39 прилога о томе како на пример прикупљати податке о породици и ученицима, злостављању, агресивности, насиљу, затим садржи и приручнике за родитеље, смернице за радионичарски рад, кључне законске одредбе које се тичу основног образовања.

Коментари2
cf7b7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Небојша
Коначно конкретни потези и активнисти ка стварном побошању ствари у школству. Јесу ситни кораци али ипак кораци. Подршка неће изостати али ни критика. За сад подршка.
immobil
Zaista, školski sistem počiva na 2 (država i nastavnici) +2(deca i roditelji) stuba. Školski sistem nije ni zadovoljavajući sudeći po rezultatima sa PISA testova i nepripremljenosti srednjoškolaca za univerzitet. Očito da bar jedan stub je truo. Idemo eliminacijom, deca su tabula rasa na kojoj nastavnici, roditelji i društvo pišu. Dakle deca nisu problem, ona su ista na celoj planeti. Roditelji svakako nisu problem jer su oni zajedno sa decom najzainteresovaniji za uspeh obrazovno-vaspitnog procesa. Država sa druge strane ima svoje prioritete. Prioritet nijedne vlasti nikada nije bio obrazovanje. Dokaz za to je izbor ministara i obrazovna politika kao i plate nastavnika. DRŽAVA i njen maćehinski odnos očito su generator nezadovoljavajućeg stanja u obrazovanju. Na kraju opšte je poznata stvar da najlošiji studenti upisuju nastavničke smerove koji su najslabiji te uz destimulativnu politiku prema obrazovanju (negativna selekcija) i niske plate rezultuju u lošem kvalitetu nastavnika.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља