уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:32

Последње припреме уз шале и народњаке

На деоници од 40 километара ауто-пута Љиг–Прељина грађевинари и радници комуналних служби два дана уочи отварања сређивали шахтове, сигнализацију...
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 06.11.2016. у 09:00
Гланцање коловоза пред свечано отварање ауто-пута Љиг-Прељина (Фото Зоран Анастасијевић)

Ако је летос министарка Зорана Михајловић била кивна на „Коридоре Србије” и извођаче због лоше комуникације и необавештености да ће рок за завршетак радова на деоници ауто-пута Љиг–Прељина бити пробијен, у понедељак ће, по свему судећи, и те како имати разлога за задовољство. На деоници дугој 40 километара, која је требало да буде отворена крајем августа, јуче, два и по дана пред

Ауто-пут Љиг–Прељина коштао 300 милиона евра
Изградња ауто-пута Љиг–Прељина вредна је 300 милиона евра. Посао је финансиран из кредита Владе Азербејџана, а из републичког буџета је издвојено још осам милиона евра. Ова деоница део је будућег ауто-пута Београд – Јужни Јадран, и дугачка је 40,3 километра. Главни извођач радова је азербејџанска фирма „Азвирт”, а радови су почели средином 2013. године.Рок за отварање деонице Љиг–Прељина био је 25. август, али је продужен до 31. октобра, како би се исправила бетонска подлога у два тунела, „Брђани” и „Шарани”, чија је градња поверена предузећу „Планум”. Када је министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић крајем септембра обишла ово градилиште добро је „изрибала” извођаче радова незадовољна због кашњења радова.Демонстративно је напустила градилиште уз најаву да ће „спавати овде ако треба”. Михајловићева је била незадовољна радом домаћих фирми.Убрзо након тога, уследили су написи у једном од таблоида да су поменути тунели нижи за 30 сантиметара него што је прописано. Премијер Александар Вучић због тога је најавио да ће се кроз ове тунеле лично провозати у шлеперу.Овај пут део је будућег ауто-пута од Београда до Чачка који ће значајно скратити путовање између престонице и овог дела западне Србије.Осим те деонице Коридора 11 у току су радови на путевима Обреновац–Уб и Лајковац–Љиг, где је главни извођач кинеска компанија „Шандонг хај спид”. Деоница Уб–Лајковац, коју су радиле домаће фирме и финансирана је из буџета, већ је завршена.Ј. П.

свечано отварање све је било готово спремно за пуштање у саобраћај.

Тек понеки мајстор, радници комуналне службе, представници ресорног министарства и полиција.

Десетак представника МУП-а са џипом, дежурало је код „Федекса”, на седмом километру од Љига, управо на укључењу за нови ауто-пут.

– Добар дан! Куда сте се упутили? – зауставили су нас полицајци.

– Екипа „Политике”. Имамо дозволу од „Коридора” – објаснили смо припадницима МУП-а који, како су се обављале последње припреме, никоме осим надлежних служби и грађевинара, јуче нису дозвољавали улазак на ауто-пут.

– Ако имате, само прођите – узвратио је један од полицајаца.

Већ на самом укључењу недалеко од Љига, на кружном току све је било на свом месту. Постављени сви саобраћајни знаци, путокази ка Београду, Горњем Милановцу, Чачку, подигнути сви ивичњаци, на асфалту исцртана сва обележја како би се од понедељка саобраћај несметано одвијао.

У првим километрима вожње новом деоницом Коридора 11 лако се могло уочити да су грађевинари дали све од себе како би она била урађена без грешке. Ниједна неравнина на асфалту, све ограде постављене у центиметар прецизно. Ни трага од шута и грађевинског материјала који се обично могу видети на великим градилиштима неколико дана пред окончање радова.

Да се у овом случају пробијање првобитног рока можда и може разумети уверио нас је седми, осми километар од укључења на ауто-пут. Колико је ова деоница била тешка за неимаре сведочи управо то место на коме се не тако давно налазило брдо које су грађевинари морали да пробију како би утрли пут новим километрима модерне саобраћајнице. Са две стране некадашњег брда урађени су потпорни зидови и мреже за спречавање одрона земље. На потпорама чак посађене и украсне биљке. То је слика тек једног од више таквих захтевних делова ове деонице на којима су мајстори морали да обаве сличне задатке. Исто тако, на сваком месту где се уз ауто-пут налазе куће већ су постављене звучне баријере.

Прве раднике затекли смо тек на десетак километара од укључења на ауто-пут. Били су то радници комуналних служби који су шмрковима прали гланц нов асфалт.

Али, грађевинара нигде.

Да је све заиста и готово, и да за њих посла и није више било, уверио нас је пролазак кроз тунеле, од којих су се неки претходних месеци нашли на мети критика због габарита. Али, и тунели, као и остатак саобраћајнице, спремни су за пролазак првих возила. Светла и семафорска сигнализација у њима и око њих увелико су били укључени, а и саобраћајни знаци, као и на другим деловима ауто-пута били су увелико постављени.

Грађевинске екипе затекли смо, али тек на половини деонице нове саобраћајнице.

– Мајстори, срећан рад! Шта још има да се уради? – запитали смо десетак грађевинара на које смо наишли.

– Ће вам кажемо, али само ако ћете да причамо врањски – нашалио се један од радника који је са колегама последње радове прослављао уз „народњаке”.

– Ма, само још мало сређујемо шахтове и проверавамо да ли је све у реду. Остало је готово! И то на целом ауто-путу – уверавао нас је причљиви радник из Врања.

Уверили смо се и сами. И на осталим километрима ка Чачку све увелико завршено – сигнализација постављена и укључена, намештене све ограде, потпоре и звучне баријере. У то су могли да се увере и представници министарства које смо јуче срели док су патролирали овом деоницом.

Још само да се у понедељак свечано пресече врпца.


Коментари4
5fb19
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola Nesic
Naravno da je dobro sto se otvara 1/7 puta od Beograda do Brodareva, ili 30% do Cacka, ali zahvaljujuci nasim politicarima, clanak je dobio srpsku verziju Zila Verna, putovanje u nepoznato. Zaplet sa Koridorima, izvodjacima, tunelima, neizostavnom Ministarkom, i senkom Premijera, je dopunio civilizacijsku tekovinu i avanturu, sa srpskom satirom. Nadamo se da ce putevi u Srbiji bit vise stvar nasih para, a manje politickih spekulacija i makaza sa vrpcom, kao sto bi uz rec izbore, jednom trebali da izbacimo, i da su fer.
mane
Da samo ga nisu uradili.Kad je ono trebalo da bude gotov?
Zoran
Dobro je da se stvari zavrsavaju cestitke i radnicima i vladi ipak istine radi treba reci da je posao isprojektovan i novac obezbedjen za vlasti DS-a.
radovan
Pa treba reci da je isprojektovana i obnova dvorca heterlend, i kanalizaciona mreza u Surcinu i uzet novac za te radove a ni zakopali nisu bagerom 20cm,a milioni pokradeni,pa treba i to reci da je bilo za vlasti DS.
Препоручујем 8

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља