среда, 26.07.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:43
Свечано пуштен у рад аутопут Љиг - Прељина

Први српски коридор

Отворена деоница ауто-пута између Љига и Чачка. Отклоњене сумње да кроз тунеле на Коридору 11 не могу да прођу теретњаци
Аутор: Јелена Попадићпонедељак, 07.11.2016. у 08:12
Ауто пут Љиг - Прељина није данас отворен уобичајеним пресецањем врпце, већ је група деце у народним ношњама „протрчала” и „однела” врпцу својим телима.(Фото Танјуг/Т.В.)

Црвена врпца на ауто-путу Љиг–Прељина је коначно пресечена. Премијер Александар Вучић препустио је ову част најмлађим члановима три фолклорна друштва из Љига, Горњег Милановца и Чачка, који су трчећи покидали врпцу и тако на симболичан начин пустили саобраћај на овој деоници. Овом догађају присуствовало је више од пола министара па је премијер на петљи „Таково“ могао да сазове ванредну седницу владе. Осим министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић, присутни су били министри Вања Удовичић, Славица Ђукић-Дејановић, Ана Брнабић, Зоран Ђорђевић...

Премијер Вучић је до искључења за Таково стигао шлепером којим је управљао Дмитар Ђуровић, директор „Коридора Србије“, иначе инвеститора овог посла.

Премијер Вучић и министарка Михајловић на отварању деонице ауто-пута (Фото Танјуг/Т.В.)

Њих двојица су се пре тога провезли кроз тунеле „Брђани“ и „Шарани“ као што је премијер већ најавио. На овај потез одлучио се због писања једног од таблоида који је пре око месец дана данима писао како су ова два тунела нижа за 30 сантиметара него што је прописано. Надлежни су неколико пута демантовали ове дезинформације, а тачку на спекулације одлучио је да стави сам премијер.

– Провезли смо се ауто-путем, а било је сигурно метар и по простора изнад камиона. На ових 40 километара изградили смо 66 мостова, четири велика тунела и измештали речна корита. Данас градимо више него у Титово време које је завршено пре скоро 40 година јер још од времена Јосипа Броза Тита нисмо градили ништа. Сада повезујемо Србију километар по километар. Ниједан регион или област неће бити напуштени. Изградњом путева спречавамо младе људе да оду, доводимо нове и обезбеђујемо исти животни стандард становницима разних делова наше земље – нагласио је премијер уз напомену да Србија више неће задуживати будуће генерације јер своје обавезе и кредите плаћа на време, као и дугове претходника.

Он је најавио да ће до нове године наши нови путеви стићи до бугарске границе, што значи да би требало да буде готов део источног крака Коридора 10.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре истакла је да се на овај пут чекало 50 година и да ће коначно људи из овог краја моћи безбедније да стижу до Београда. Она је захвалила на сарадњи азербејџанској компанији „Азвирт“, главном извођачу радова, али и домаћим фирмама које су учествовале у овом послу. На градњи деонице ангажовано је 101 предузеће из Србије са више од 1.500 радника и око 500 машина.

– Створили смо услове да наше домаће фирме раде, али желимо да будете главни извођачи радова. Мораћете да радите квалитетно, завршавате у року, да плаћате и поштујете раднике – изјавила је министарка Михајловић.

(Фото Танјуг/Т.В.)

Грађане су поздравили градоначелници Чачка и Горњег Милановца, Милун Тодоровић и Дејан Ковачевић, министар економије Азербејџана Шахин Мустафајев и Дмитар Ђуровић, директор „Коридора“.

– Очекује нас градња приступних саобраћајница ка овом ауто-путу. Тада ће коначно наши привредници моћи брже и безбедније да пласирају своје производе ка Европи. Осим тога, учествујући у градњи ауто-пута стотине младих Милановчана стекло је вештине и значајно радно искуство – рекао је Дејан Ковачевић, први човек Горњег Милановца.

Деоница Љиг–Прељина део је ауто-пута Београд – Јужни Јадран. Осим ове деонице, на овом ауто-путу пре неколико година завршена је градња дела пута Уб–Лајковца (12,5 километара). Тренутно је у току градња деонице Обреновац–Уб, дужине 26,2 километра. Извођач радова је кинески „Шандонг хај спид група“, а вредност радова је 337 милиона долара. Радови би требало да буду завршени следеће године. Иста кинеска компанија главни је извођач радова на деоници Лајковац–Љиг чија је дужина 24 километра. Део ауто-пута до Јужног Јадрана је и деоница Сурчин–Обреновац чија је градња договорена протеклог викенда током самита у Риги.

 

Вређање новинара и љубав према Вучићу

Осим ванредне седнице владе данашњи догађај могао је да буде и нека врста политичког митинга јер се окупило више од хиљаду људи који су бурним аплаузом поздравили премијера Вучића истовремено му скандирајући. Грађанима није било тешко да дођу, као што је рекао премијер, а на једном од околних путева који води ка Такову били су паркирани аутобуси који су их довезли. Међу онима који су заузели места најближа бини било је појединаца који су током церемоније вређали новинаре. Викали су „доле седма сила“ и „добро вам је рекао Братислав Гашић“ јер од новинара нису могли да виде премијера.

 

Путарина 140 динара од нове године

Од данас путовање од Љига до Прељине траје свега 25 минута. Изградња ове деонице трајала је четири године, финансирана је из кредита Републике Азербејџан (око 300 милиона евра), а осам милиона издвојено је из буџета Републике Србије. Осим четири тунела, на деоници се налазе три петље и три одморишта. На 77. километру од Београда налази се петља „Дићи“ која после Љига повезује Ибарску магистралу са новим ауто-путем. На њу се укључује на седмом километру од семафора у Љигу и скреће се налево. Прво искључење је код петље „Таково“ која води ка Горњем Милановцу, а излаз са ауто-пута је на петљи „Прељина“, код Чачка. Током градње на чак 40 места регулисан је речни водоток, изграђено је 46 потпорних зидова и 28 заштитних зидова од буке. Путовање новом деоницом биће бесплатно до нове године, а од тада ће путарина коштати 140 динара.

 


Коментари46
951e7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ucviljeni Ceda
E, imam cast i obavezu da vas obavijestim, da posle odlaska do Cacka na kafu i nazad do Beograda, mogu samo da napisem sledece - put je fenomenalan. Ko ne vjeruje, neka proba. Ko je principijelan, neka i dalje koristi veselu Ibarsku magistralu. Ko je zajedljiv i zao, neka misli na svoju i djecu svoje djece. Vucic ovaj auto-put sigurno nece u grob ponijeti. Ostaje svima nama. Juce sam vas zamolio da mrznju, zle misli i zavist probamo da ostavimo po strani. Ovaj novootvoreni put je od nacionalne vrijednosti i vi to vrlo dobro znate. Na kraju krajeva, koristicete ga kada dodjete na odmor u Srbiju i krenete put Zlatibora. Najvece zamjerke sa vase strane su zapravo zasto se Vucic i njegova (nasa srpska) vlada ovoliko eksponira i reklamira kao da su oni zasluzni za ovaj zavrsen projekat. Pa ko je zasluzan? Vi, SegaltheStivene? Mozda vi, Jovane Nikolicu, Detus doktore, andjele milosrdni ili bilo koji drugi? Ko je zasluzan sto su se radnici tjerali da rade? Ko je ovaj cilj postavio?
Nikola Nesic
Zeleo sam da podelimo ovu srecu i radost do Cacaka, ali me je put odveo prema Pirotu, tamo imaju sjajne kobasice. Kad od onih prolecnih 26 kilometara nema nista. Samo dve trake I izmedju nekakvi stubici, a secam se dobro da je bio put. Doduse bejase ogranicenje 80, ali u dva pravca po dve trake, a danas nista, samo jedan pravac,traka tamo, a druga ovamo. nista od sjaja autoputa. Cak je na nekoliko mesta bilo I rupa, ne ozbiljnih, ali rupa. Vidim Vi ste bolje prosli, komplimenti. Znam da ovo nije prijatno da se objavi, ali sve je istina.
Препоручујем 4
profesor književnosti
Veoma mi je žao što je ukinut kviz "Kako postati milioner", jer oni koji su postali milioneri ili milijarderi verovatno ne bi umeli da odgovore za pitanje od sto dinare, na primer, "koja reka protiče ispod Savskog mosta". Ali pošto se bar dve hiljade puta dnevno, u svim medijima pominje reč "koridor" vrlo me zanima da li bi najbolji student Pravnog fakulteta umeo da da najosnovniju definuciju tog pojma, doduše može i uz pomoć "prijatelja" u ovom slučaju prijateljice, gospođe ministarke, koja čak i doktor ekonomije, ili tome slično. Dakle, pitanje glasi" šta znači reč koridor", imate ceo život pred sobom da razmislite, ali to je pitanje samo za 140 dinara, koliko košta putarina od Ljiga do Preljine, a može i obratno. Malo li je!A može pomoć publike.
sta jes jes
Pa skupio je dalako vise gradjana nego sto Inicijativa skupi oko Patke u bojama svoje stranke.
dipe
Joj kako su nam Rvati zavidni.
Miladin Đorović
Nisam clan nijedne stranke , nekad bio u DS a ipak sam glasao za Vucica i nisam pogresio. Onakvu energiju sto ima premijer malo ljudi imaju, Kada bi vise takvih ljudi bilo u nas Srba gde bi nam kraj bio. Nije cudo sto ima mnogo neprijatelja , ali ima mnogo vise koji to nisu , zato Premijeru samo hrabro u nove pobede sve najbolje ti zelim i samo nastavi tako

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља