петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:06

Радови на Бранковом мосту до понедељка

Мајстори ће до краја ове недеље поправљати дилатационе спојнице на овој саобраћајници преко реке. – Ускоро почиње и дуго очекивана обнова пешачке стазе са леве стране ка Новом Београду
Аутор: Дејан Алексићуторак, 08.11.2016. у 08:11
(Фото Р. Крстинић)

На Бранков мост, један од најоптерећенијих у престоници, коначно су изашли мајстори. Наредних шест дана, до понедељка, радници „Београд-пута” поправљаће дилатационе спојнице на овој саобраћајници због чега ће бити измењен и режим саобраћаја. Ови радови тек су увод у знатно обимније који предстоје на левој пешачкој стази моста (у смеру ка Новом Београду) и деловима конструкције испод ње. Тендер за реконструкцију стазе, на којој су од лета 2013. почела да се појављују велика оштећења и отвори, због чега је убрзо у потпуности затворена, расписан је у првој декади октобра. Понуде за ове радове, према условима позива, заинтересовани извођачи могли су да поднесу до јуче. Најповољнији понуђач требало би да буде изабран у наредних 25 дана, односно почетком децембра. Радови би, када буде потписан уговор и изабрани извођач уведен у посао, требало да трају 260 календарских дана.

Затварање саобраћаја у фазама:
– Вечерас од 20 часова до сутра у 6, и сутра у исто време у крајњој левој траци ка Зеленом венцу– Од петка у 22 до недеље у 4 сата у крајњој левој и средњој саобраћајној траци ка Новом Београду– Од недеље у 4 сата до понедељка у исто време крајња лева саобраћајна трака у смеру ка Новом Београду

Грађевинари ће морати да санирају, али и да ураде нове челичне конструкције, да поставе антикорозивну заштиту, среде такозване газеће површине и ограде пешачких стаза, да уреде рупе за одвођење воде и поставе декоративну расвету.

На ову обнову чекало се три године јер, како су у више наврата истицали градски челници, у градској каси није било новца за обимније радове на Бранковом мосту. Проналажење пара убрзао је прошлогодишњи пад носача каблова недалеко од бициклистичког лифта. Тада је градоначелник Синиша Мали и најавио да ће 2016. обнова ових оштећења бити приоритет.

У августу ове године, тачно годину дана после ове изјаве, градски менаџер Горан Весић истакао је да је за обнову обезбеђено 320 милиона динара. Он је тада додао да се у међувремену испоставило да није само проблем стаза већ и неки делови моста испод ње.

Ако све буде текло по плану и не буде одлагања, Београђани ће моћи поново да користе ову стазу пред крај лета 2017.

Некада трамвајски и тролејбуски мост

– Више од 25 аутобуских линија.

– Изграђен је на месту на коме се до Другог светског рата налазио висећи Мост краља Александра. Управо на његовим стубовима је и постављен Бранков мост.

– Бранков мост данашњи изглед добио је 1979. када је и проширен.

– Преко некадашњег моста одвијао се и трамвајски саобраћај ка Земуну. Трамвај „четрнаест” пре Другог светског рата ишао је од хотела „Москва” до „Централа” у Земуну. Када је укинут трамвајски саобраћај, линије 14, 15, 16 постале су тролејбуске, али када је и ова врста превоза у Земуну нестала (седамдесетих прошлог века) линија 14 која је ишла до Горњег града постала је аутобуска, добила је ознаку 84 и продужена је до Нове Галенике, а аутобуске су постале и линије 15 и 16.


Коментари2
697ec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

U prolazu
Nekome možda ikada palo na pamet da umesto Brankovog mosta ustvari ponovo izgrade poruseni most Kralja Aleksandra na čijim pilarima ovaj ružni pontonski most i stoji. Budimpešta je obnovila svih 7 srusenih mostova za vreme Drugog svetskog rata, Beograđani bi mogli bar ovaj.
11070
Што се не сачека права зима, снег, суснежица и минус. Тада је одличан почетак за сваки посао а за радове у главним улицама центра града нарочито.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља