уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:30

Путарина од Љига до Прељине 140 дин. од 2017.

Планирано повећање цене путарине на аутопутевима а Влада ће до краја ове године разматрати захтев Путева Србије да се путарина повећа до 10 одсто, рекла Зорана Михајловић
уторак, 08.11.2016. у 12:25
Ауто-пут Љиг–Чачак (Фото Коридори Србије)

Путарина на аутопуту Љиг - Прељина почеће да се наплаћује од 1. јануара 2017. и износиће око 140 динара за аутомобиле, најавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфратруктуре Зорана Михајловић.

Михајловић је рекла Танјугу да је планирано повећање цене путарине на аутопутевима у Србији и да ће Влада Србије до краја ове године разматрати захтев Путева Србије да се путарина повећа до 10 одсто.

„Ми смо имали најаву и неки оквирни договор да ће у току године бити повећања путарине. Добили смо од Путева Србије захтев за повећање путарине до 10 одсто”, казала је Михајловић и додала да ће се тај захтев разматрати у Министарству финансија.

„Очекујем да ће и доћи до повећања путарине”, рекла је Михајловић.

Када је реч о путарини на новом аутопуту Љиг - Прељина дугом 40,3 километра, који је јуче свечано отворен у присуству премијера Србије Александра Вучића, цена од 140 динара је планирана према садашњем ценовнику за путарину.

„Путарина ће се наплаћивати од 1. јанура 2017. и за сада је то око 140 динара за аутомобиле”, казала је Михајловић Танјугу.

Она је истакла да је отварање те деонице Коридора 11, пре свега, знак да се пројекти у Србији завршавају и да је отворено више од 40 километара ођедном.

„Мислим да је тај аутопут врло значајан не само по питању безбедности него и као знак за инвеститоре да ћемо завршити Коридор 11. Нама је то важно за инвеститоре који ће улагати у разне фабрике, али и за развој туризма пошто је то један од стратешких праваца ове владе”, рекла је Михајловић додајући да ћемо имати аутопут ка Златибору.

Путеви Србије су више пута тражили да путарина поскупи за 10 одсто истичући да цена није мењана од 2008, а да су упркос томе расле цене материјала, енергената и опреме који се користе за одржавање аутопутева и осталих путева.

В.д директора Путева Србије Зоран Дробњак је у јануару 2016. изјавио да би то повећање цене путарине том јавном предузећу донело 1,6 милијарди динара више за одржавање путева у 2016.

Толика је процена повећања прихода од наплате путарина који за 2015. годину износи 16,6 милијарди динара.

Процена је да ће прилив од путарине у 2016. износити 19,1 милијарди динара укључујући и приходе са новоизграђених наплатних станица Прешево и деонице аутопута од Сирига до Суботице.

У новом ценовнику који Путеви Србије предлагали влади на деоници Београд-Ниш би се уместо садашњих 730 динара наплаћивало 800 динара, уместо досадашњих 340 динара за Београд-Шид возачи би морали да издвоје 370 динара, док ће на пример за деоницу Београд-Суботица путарина са садашњих 290 динара коштати 320.

У Путевима Србије су раније навели да Србија за путничка возила има најнижу цену путарине по пређеном километру у односу на остале европске земље које користе исти систем наплате путарине.

Док је путарина за деоницу Београд-Ниш дугу 240 километара око 6,5 евра, а нешто дужа километража од граничног прелаза Батровци до Загреба од око 300 километара возаче кошта 16,5 евра.

Они који само пролазе кроз Словенију морају купити недељну вињету од 15 евра за било коју километражу, док би их пролазак кроз Аустрију путничким возилом коштао 8,7 евра, кажу у Путевима Србије додајући истичући да дневна вињета за пролазак бугарским путевима кошта 10 евра.

Тако је Србија са 0, 03 евра по километру путарина дупло јефтинија у односу на Босну и Херцеговину, Хрватску и Португалију где износи 0,06 евра.

У Турској то износи 0,039 евра, Грчкој 0,045 евра, Италији 0,05 евра, Шпанији 0,085 евра, Француској 0,095 евра.

Путеви објашњавају да су као могући модел наплате Србији раније помињане вињете, али да се тога одустало, јер се тај систем показао као неправедан према возачима који повремено користе краће делове аутопута и оне који су у транзиту.

У Републици Србији има око 700 километара аутопутева на којима се наплаћује путарина. (Танјуг)


Коментари14
93af1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mi smo uvek mimo ostalog sveta!
U svim evropskim državama putarina se plaća tačno prema broju kilometara autoputa koji ste koristili. Istina postoje mala odstupanja između država u ceni Putarini) po jednom kilometru, ali jsu bar poštenoi premasvim vozačima i rtelacijama u smislu da je putarina zavisna uvek o broju kilometara. Ako se uvode vinjete tu je onda prisutna jedan drugi pristup ali opet s određenom i jasnom logikom i opet jednako za sve vozače i sve pravce!
patriota
Da li je ovom narodu poznato da je ova gospodja jedina bila na vladi za usvajanje engleske rezolucije o tome da je srbija napravila genocid....toliko i dovoljno
slobodan
Pazite ,samo kod tog poskupljenja putarine, da ne oterate vozace sa auto-puta,pa kako cete ondak vracati kredit.Mozda je bolja varijanta da putarina pojeftini i da vozaci jos masovnije koriste autoput,pa da tako dolazite do para da mozete ubrzano vracati kredite.Poskupljenje nije ni dobro ni popularno, Manite se starih navika!
VINETU
KAKO u njenim krajevima kazu:"BUTUM TUZLA jednu kozu muzla!Jos se hvali da se sirom hrani!"OVA povlascena ministarka iz okoline tog grada, uz sebe,jer je nestrucna,sto i sama priznaje, vodi i 4 gradjevinska inzinjera!I MADONA bi joj pozavidela na takvom timu,zasto ne vodi cetiri gospodje,iste profesije,zbog rodne ravnopravnosti!A taj stari HRAST,simbol nase proslosti i kulture,NEMILOSRDNIO i arogantno je naredila da poseku,da nam sada namece OVAJ HARAC!Srbija JE U RUKAMA NESTRUCNIH bata i kumova!A imamo i jednu KUMU!
Radoje Stjepović
Спасите нас, људи, од ове луде, многоговорљиве жене! И, једно питање: има, ли, да она нешто каже, а да, ТО, није против интереса Србије, и да, при том, није гола лаж, грување магли?!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља