уторак, 18.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:18

За десетак дана још 12 километара ауто-пута

Премијер Александар Вучић најавио отварање деоница Просек– Банцарево, на источном краку Коридора 10, а убрзо потом и Пирот– Димитровград
Аутор: Јелена Попадићсреда, 09.11.2016. у 20:05
Две деонице на источном краку Коридора 10 биће ускоро отворене (Фото Коридори Србије)

Тврдња премијера Александра Вучића да ће престићи Јосипа Броза и изградити више ауто-путева него Тито за 35 година своје владавине покренула је лавину коментара на ову тему. Иако многи сматрају да нико не може надмашити та „златна” времена, такмичити се са Брозом у овој „дисциплини” и није тако тешко, мишљење је стручњака.  „Највећем сину нашег народа и народности” градња путева није била приоритет, сматрају „Политикини” саговорници, додајући да изузетак представља некадашњи ауто-пут „Братства и јединства” који повезује Београд, Загреб, Ниш и Скопље и заправо представља пут првог реда.

Иако је мандат садашње владе тек почео, гостујући на РТС-у премијер Вучић већ је подвукао црту. Током његовог мандата изграђено је 100 километара путева, а очекује да ће бити готово више од 200 километара ауто-путева за време ове владе.

Осим тога, он је најавио да ће за десетак дана бити отворене нове деонице на источном краку Коридора 10 које су део ауто-пута Ниш– Димитровград, дужине 87 километара.

За само десетак дана, како је рекао премијер, за саобраћај ће бити отворено 12 километара пута од Просека до Банцарева јер су при крају радови на тунелу „Банцарево”. Две, три недеље касније први аутомобили проћи ће деоницом Пирот–Димитровград, а онда нам, како је нагласио, остаје још само да завршимо обилазницу до границе са Бугарском. Реч је о обилазници око Димитровграда дужине око 8,5 километара чији је завршетак градње, након мноштва проблема, померен за крај ове године а, по свему судећи, биће померен за најмање годину дана.

Требало би подсетити да су ове две деонице задавале највише проблема. Радови су почели 2010. године и требало је да буду завршени четири године касније. Али је тадашњи извођач аустријска „Алпина” одуговлачила са послом, правдајући се лошим пројектима, археолошким налазиштем, испостављајући рачун инвеститору. Претио јој је раскид уговора, али је у међувремену банкротирала. На њено место дошао је бугарски „Трејс”, са којим је такође уговор раскинут. На крају је у посао уведен нови извођач, грчки „Актор” који је већ  изградио једну деоницу на јужном краку Доњи Нерадовац – Српска кућа.

Говорећи о јужном краку премијер је поменуо и завршетак градње осам километара пута од Левосоја до Српске куће у наредној години дана. Почетак градње ове деонице одложили су управо Грци који су одустали од овог посла због проблема са финансирањем. На овој деоници, чија је градња на крају поверена српским фирмама, било је великих проблема са исплатом накнаде власницима земљишта.

Говорећи на РТС-у Вучић је нагласио да је важно спојити Коридор 10 и Коридор 11, и то код Појата, као што је предвиђено. Такође, како је рекао, следеће године биће завршен пројекат ауто-пута Нови Сад – Рума – Шабац и након тога ће почети градња ове деонице.

Држава се на самиту у Риги задужила за додатна 734 милиона евра за инфраструктурне пројекте, а министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић објаснила је да је градња путева веома исплатив посао за Србију, и то пре свега због њеног стратешког положаја. Пре два дана, након отварања деонице Љиг–Прељина прокоментарисала је да јој није јасно зашто се толико дуго чекало да неки послови буду завршени. Према њеним речима, део ауто-пута Београд – Јужни Јадран, од Сурчина до Прељине, требало би да буде комплетно готов до краја 2018. године. Деоница од Обреновца до Прељине биће завршена за годину дана, а градња 17 километара од Сурчина до Обреновца требало би да почне у мају или јуну следеће године. Финансирање овог посла вредног 207 милиона евра договорено је протеклог викенда на самиту у Риги.

Премијер Вучић се током последњег јавног иступа придружио министарки Михајловић критикујући домаће грађевинске фирме. Он је рекао да су управо наше фирме криве за „пробијање” рокова.

– Домаће фирме су криве што градња путева толико траје јер не могу да се договоре, а често троше новац од следећег посла да би завршили онај који је у току – изјавио је премијер за РТС.

Критике су погодиле представнике домаће грађевинске индустрије, а Горан Родић из Грађевинско-индустријске коморе сматра да је срамота  што током отварања деонице Љиг–Прељина нико није поменуо велике домаће фирме које су одрадиле највећи део посла. Он је поновио да је за стање у овај области добрим делом крива држава која фаворизује странце.

– Држава је многе грађевинске фирме довела готово до банкрота јер није плаћала своје обавезе. Осим тога, наше фирме добијају много мање новца за радове јер не могу да буду изабране за главне извођаче радова. Свима је јасно да држава мора да узима кредите како би градила путеве. Земље код којих се задужујемо инсистирају да њихове фирме буду извођачи радова. Странци узму свој проценат, а цео посао препусте нама – истиче наш саговорник додајући да је министарка Михајловићева најавила да ће убудуће држава бирати надзор на међународним конкурсима. Он тврди да ће то довести до још већих трошкова градње јер наши грађевински инжењери обављају надзор за скромну плату од око 50.000 динара, док ће странцима за овај посао морати да плати по 4.500 евра.


Коментари13
58eb2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Дух Чавеза
Пруга Брчко-Бановићи у дужини од 92км изграђена је за 7 месеци. Учествовало је 62268 омладинаца. Молим коментар.
Goran Jovanovic
Prosek Bancarevo ne vodi nikuda, Na deonici Crvena reka Pirot su same krivine i bolje da se ide sporednim putem. Ovo sto je otvoreno pre godinu dana, rec je o 12 km je zatvoreno za saobracaj . Sta ce nam auto put koji kosta 5 milona evra po kilometru a u stvari je trasa iz vremena Turske vladavine.
Kom
Nije mi jasno ako nisu probili tunel od Bancareva do Crvene reke u čemu je onda poenta otvaranja deonice od Proseka do Bancareva...da li je moguće da otvaraju "slepu" ulicu? Ja imam pun respekt i poverenje prema ovom što Vlada radi u pogledu infrastrukture, zato mi ta opcija deluje totalno nerealno...
ВлаДо
Нажалост има доста деоница аутопутева које су завршене али воде из њиве у њиве.
Milojica Dragicev
Nije lose graditi puteve. Kada bi Vlada,a ko bi drugi poradila na sivoj i crnoj ekonomiji,osobito u ugostiteljstvu,manje bi se zaduzivali u Rigi a i bilo gde. Domaci izvodjaci neka se pokriju usima i cute.Neprofesionalni su i ne tacni sa neadekvatnom radnom snagom.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља