уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:33

Догодине путарине више за 10 одсто

После поскупљења вожња до Ниша коштаће 800 динара, уместо садашњих 730, до Новог Сада 209 уместо 190, а до хрватске границе 375 уместо 340 динара, кажу у „Путевима Србије”
Аутор: Јелена Попадићуторак, 15.11.2016. у 20:48
Наплатна рампа на аутопуту Београд - Ниш (Фото А. Васиљевић)

Зоран Дробњак, в. д. директора „Путеви Србије” потврдио је на конференцији за новинаре да ће од 1. јануара следеће године путарине поскупети за 10 одсто. Он каже да је у питању реално поскупљење јер се цене нису мењале скоро девет година, тачније од фебруара 2008. године.

– Путарине у Хрватској двоструко су виша него у Србији. Садашњи модел наплате путарине, који је усклађен са пређеним километрима, далеко је ефикаснији од куповине вињета, налепница уз помоћ којих се наплаћује путарина за одређени временски период – изјавио је јуче директор Дробњак.

Након поскупљења вожња до Ниша коштаће 800 динара, уместо садашњих 730, до Новог Сада 209 уместо 190 динара, а до границе са Хрватском 375 уместо 340 динара. Поскупљење цена знатно више ће осетити возачи шлепера који ће за путовање од Ниша до Београда морати да издвоје 4.830 уместо досадашњих 4.390 динара.

Ово предузеће је већ неколико пута тражило да путарине поскупе чак за 30 одсто, али влада је одбијала њихове захтеве, све до сада. Иначе, наплата путарине представља једини извор за финансирање одржавања путева.

Јавно предузеће „Путеви Србије” јуче је представило план зимског одржавања путева које ће трајати све до 31. марта. Дробњак тврди да путаре снег никада не изненади, па тако неће ни ове године јер је све спремно за зимску сезону.

Ове сезоне „Путеви” ће одржавати око 15.000 километара путева, од којих су посебно важна 802 километра ауто-пута, што је за 110 километара више него лане.

– Путеви првог приоритета биће чишћени и посути сољу, они другог приоритета биће почишћени и посути ризлом, а са коловоза трећег приоритета само ће бити очишћен снег – изјавио је Дробњак на јучерашњој конференцији за новинаре.

Ово предузеће надлежно је за 5.363 километра путева првог реда, у категорију другог приоритета спада 5.166 километара, а у трећу 4.354.

О чишћењу улица брину локалне службе у градовима, а „Путеви” су задужени за главне саобраћајнице и изласке из града.

По највећој мећави, на рашчишћавању снега биће ангажовано 2.300 радника, 738 возила и камиона, као и 329 машина. Машине и радници овог предузећа биће распоређени у 164 базе, од којих се 31 налази дуж ауто-путева. У путним базама на ауто-путевима машине ће бити у приправности нон-стоп.

У случају већих снежних наноса биће обустављен саобраћај, о чему ће грађани бити благовремено информисани. У случају невремена највећи проблем праве теретњаци, јер, како каже Дробњак, немају одговарајуће пнеуматике.

– Уколико дође до великих падавина, обратићемо се надлежном министарству, а оно ће наложити саобраћајној полицији да се из саобраћаја искључе камиони. Можемо да их склонимо у зауставне траке и на одмаралишта, како би путари прошли и очистили снег. Уколико је ситуација алармантна од министарства се тражи дозвола да се камионима на граничним прелазима забрани улазак у земљу док се време не стабилизује – објаснио је директор „Путева”.

Њихове службе већ су интервенисале на Златибору, Голији и Копаонику. И ове године посебну пажњу при одржавању путева имаће мост „Газела”, превој Бубањ поток, Бегаљичко брдо…


Коментари8
8d306
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nokola
Poskupljenja putarine, struje, kafe debelo su pojeli povecanje plata, a o tome vi novinari cutite kao zaliveni.
zoki
Jel ništa manje pa 10 posto nemere 1,2..posto e Srbijo papanska puna si papana...
Стари Врачарац
Какво им је то објашњење "путарина није поскупела толико-и-толико година"? Па ни у мом предузећу плата није повећавана од 2010. године. Ни пензије нису повећаване неколико година - чак су, и плате и пензије, смањене. Да ли то значи да ми треба да тражимо да се смање путарине, цене струје, хране, станарине ...?
Punto Panda
Da bih putovao od Beograda do Nisa i natrag potrebno mi je po novom cenovniku 1.600 dinara ili ti 13,11 Evra. Prilikom boravka u jednoj banji u Ceskoj platili smo vinjetu za upotrebu svih autoputeva na teritoriji te zemlje,u roku od deset dana, 11,0 Evra. Odrase nam kozu sa ledja!A na kraju cele balade dodje gospodja Ministarka i kaze kako je putarina u Srbiji jeftina! Uzas!
Отимачина
У Мађарској вињета за десет дана вожње по свим аутопутевима (има их много и одлични су) кошта на пумпи Мол у Србији 1.200 динара.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља