среда, 29.03.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:21

Удружење лађара: уредбе уништавају домаће бродарство

среда, 16.11.2016. у 10:49
Брод привезан уз обалу на Ади Хуји (Фото М. Галовић)

НОВИ САД - Удружење професионалних лађара Србије (УПЛС) саопштило је да најава о искључењу бродова предузећа „Иван Милутиновић” из даље експлоатације представља солидан помак ка решавања проблема, али упозорава да тиме проблеми нису решени.

У саопштењу Удружења се истиче да уредба о максималној старости бродова од 35 година изазива погрешан утисак да је проблем потонућа бродова решен и да је изазван старошћу пловила. Удружење лађара наводи да је до трагедије на Дунаву код Смедерева дошло „због нефункционалности система”.

Проблем је систематска небрига органа задужених за издавања дозволе за пловидбу, нефункционалност инспекцијског надзора, недовољна обученост кадрова и чињеница да ниједна од основних процедура при обезбеђивању места несреће није испуњена, истиче се у саопштењу, у коме се изражава захвалност службама жандармерије и полиције које су свој део посла одрадиле професионално и пожртвовано.

Што се спорне уредбе тиче, она је настала лобирањем новонасталих тајкунских бродарских фирми и представља средство за борбу против конкуренције. Том уредбом, као и Уредбом о минималном броју чланова посаде и Уредбом о звањима у унутрашњој пловидби, уништавамо домаће бродарство, а непосредно градимо бродарство у Хрватској и Босни и постајемо сами себи конкуренција, пише у саопштењу.

Удружење истиче да ниједна подунавска земља нема ограничења која су нашим бродарима наметнута последњих 10 година, па поједини домаћи власници бродова решавају питање егзистенције отварањем фирми у Хрватској, Босни или Словачкој и под заставама тих држава и даље безбедно плове остварујући профит кроз здраву конкуренцију.

Уредба о максималној старости бродова онемогућава домаће бродаре да купују и увозе бродове који су старији од 35 година. У свим земљама се за годиште брода узима година последње реконструкције, а код нас се узима година полагања кобилице, указују лађари.

На Дунаву и Рајни се могу видети холандски и немачки бродови који су стари више 80 година, а конструкцијски и технолошки су боље опремљени него било који наш брод, наводи УПЛС.

Фонет


Коментари6
30ee3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Flavije Galerije
ово би било исправно када би се брод третирао као путнички аутомобил!!! али ипак није...мотор и сви покретни дијелови се периодично делимично или комплетно мјењају и то је дио редовног одржавања. сама оплата је челична и ако је одржавана, нема ограничен вијек трајања! данас многе велике земље попут Британије или Италије у ратним флотама (гдје су много ригорознији стандарди) имају бродове поринуте пре другог светског рата!
Predrag Filipovic
sramota ako se uvedu odredbe,pa jedna Florida sila pomorska nema tako nesto. Registracija brodova starih recimo 1979 god iznosi 7 dolara za 30 ft(8.5-9m) godisnje. od ribarstva turizma i bilo cega jednostavne dozvole,novi camci,stari camci koga briga.Vazno je da je oprema na istim u dobrom ne odlicnom stanju. Oricam o uslovima morskim posebno,jer slatkovodne bode manje ostecuju tu opremu. Ja se bavim brodovima na Floridi imam svoju kompaniju i znam sta pricam. pozdrav svima
грађанин
Читав текст може комотно да се употреби за оцењивање целе државне администрације и њених напора да се придружи ЕУ. Само у контексту управљања државом а не бродарством, наравно. Буквално од А до Ж, савршено се поклапа са евроинтеграцијама и приватизацијом, фамозним вучићевским циљевима.
serbian secret cod *
Што се спорне уредбе тиче, она је настала лобирањем новонасталих тајкунских бродарских фирми и представља средство за борбу против конкуренције. Том уредбом, као и Уредбом о минималном броју чланова посаде и Уредбом о звањима у унутрашњој пловидби, уништавамо домаће бродарство, а непосредно градимо бродарство у Хрватској и Босни и постајемо сами себи конкуренција, пише у саопштењу.@, Nekada su evropljani na gornjem dunavu gledale na nase kompletno brodarstvo a narocito na skolovane kadrove jer smo imali jedinu u evropi skolu i akademiju za kapetane ,brodomasinstvo i brodogradnju sa velikim respektom i postovanjem a o rusima i da negovorim oni su dunavom plovili po svojim vojnim kartama i mogli su se videti svakodnevno nasukani kojekuda uz dunav.Posle 8-e sednice vikara voajera centralnog komiteta srbije kada je izvrsen tihi PUC u srbiji pocela je era urusavanja svega vrednog u drustvenom smislu i stvar su preuzele razne kriminalne grupe u svoje ruke a BRODARSTVO je posebno stradalo.
brodarac
Ova dva PIM-ova broda su potonula zbog prevelike jurnjave za profitom, to je izazvalo: nedovoljnu obucenost, nedostatak kvalifikovanih kadrova, slabu i zastrelu navigacijsku opremljenost, konstruktivne nedostatke (samo jedan pogonski motor a treba dva), nepostojanje (na ovim potonulim brodovima) ne propusnih pregrada, nedovoljan broj clanova posade itd. U vreme one dve sada stare ili bivse Yu imali smo po tonazi i KS. naj mocnije brodarstvo u Evropi. Lepo secanje. Pravilo je da drzava mora da sufinansira brodarstvo i daje razne olaksice da bi taj naj jeftiniji vid transporta bio efikasan. Zna li to nadlezno ministartvo ?
Препоручујем 6
Potokom plovi jedna mala barka,Titanik joj nije ime.
Удружење лађара: уредбе уништавају домаће бродарство.... Ma strasno. U Srbiji, gde je sve dovedeno u red pod konac ,da neko hoce brodogradilista unistiti je zaista rdjav znak, tome bi pod hitno trebalo stati na put. Ej bre, sta je Srbija bez ladjara. Drzava u kolapsu ,da se molimo da nam ne naprave grdjanski rat a neki kao maloumnici svoje g...e gledate. Vidite li Vi bre gde zivite ili Vam nije jasno i dalje. Idete li i van svog sela ili samo do magaze i odmah daljinski u ruke i na tv pink.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља