петак, 21.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:08

Неимари „укротили” Сићевачку клисуру

Почетком ове седмице завршено је око 23 километра ауто-пута између Просека и тунела Банцарево и даље на потесу Пирот–Димитровград
Аутор: Јелена Попадићчетвртак, 24.11.2016. у 22:00
Радови на изградњи ауто-пута од Ниша ка Динитровграду биће готови почетком следеће године (Фото Коридори Србије)

Када је после отварања ауто-пута Љиг–Прељина премијер Александар Вучић рекао да није исто премостити Сићевачку клисуру и „гурати” кроз војвођанску равницу засигурно је имао на уму све проблеме са којима су се неимари сретали градећи источни крак Коридора 10. У„Коридорима Србије” најављују да ће ова саобраћајница коначно бити готова крајем следеће године па ћемо од Ниша до границе са Бугарском стизати за око сат времена.

 Иначе, реч је о путу дужине 86,6 километара који се гради више од шест година. Задавао је главобоље мајсторима пре свега због појаве 41 клизишта између Просека и Црвене реке, подземних вода, нерешених имовинских питања, али и лоших пројеката и проблема са извођачима. Осим тога, радове је пре три године успорило откривање базилике из ранохришћанског периода код Црвене реке која је потом премештена. Још почетком 2014. године Дмитар Ђуровић, директор „Коридора” најавио је завршетак источног крака Коридора 10 до краја 2016. године. Ипак, рок је померен за додатних годину дана и уколико се буде радило пуном паром најављени завршетак је известан. 

У понедељак је завршена градња пута између Просека и тунела „Банцарево”, дужине 9,4 километра. Ову саобраћајницу протеклог викенда обишли су Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан. Вучић је том приликом нагласио да ће нам овај пут омогућити не само брже већ и много безбедније путовање. Ова деоница требало је да буде завршена у марту 2014. године, а управо на овом делу пута мајстори су наишли на клизишта. Ова деоница неће бити пуштена у саобраћај док не буде завршен тунел „Банцарево” који би требало да буде готов за око месец дана.

Деоница Просек–Банцарево наставља се на претходно изграђени део ауто-пута, са простора иза села Малча, скреће на југоисток и прелази преко већ постојеће пруге Ниш–Димитровград.

Траса ауто-пута прати или се поклапа са постојећим регионалним путем. У зони насеља Јелашница граде се и зидови за заштиту од буке, укупне дужине 1.904 метра.

Први аутомобили проћи ће ових дана путем Пирот–Димитровград који је спреман за отварање, кажу у предузећу „Коридори Србије”. Још се не зна када ће бити пресечена црвена врпца на 15 километара овог ауто-пута чија градња касни четири и по године. Радови су почели пре тачно шест година, када је аустријска „Алпина” изабрана за главног извођача радова. Пут је требало да буде готов за годину и по дана, тачније у мају 2012. године. Ипак, дошло је до великих проблема са аустријским извођачем радова који је одуговлачио, а потом и банкротирао. Тек у априлу 2014. године потписан је уговор са новом грађевинском фирмом – бугарском „Трејс групом” која је добила рок од око 15 месеци да заврши посао. Ни овај договор није испоштован. Исти сценарио одиграо се на обилазници око Димитровграда. Због проблема са аустријским извођачем радова, а потом и са бугарским „Трејсом”, који је због кашњења избачен са ове деонице, посао је препуштен Грцима тако да се ових осам километара гради скоро шест година.

У децембру би требало да буде изграђена деоница Станичење–Пирот која касни годину и по дана, као и паралелни некомерцијални пут (Бела Паланка – Пирот – Трејс).

Фискални савет је 2015. упозорио да је грчки „Актор” , који гради три деонице, за годину дана рада завршио свега 1,4 одсто планираних радова. Највећи проблем је представљао мали број ангажованих радника.

Прошле године у децембру у саобраћај је пуштено 13 километара пута од Црвене реке до Чифлика у пуном профилу, а до краја ове године биће завршен посао на укупно око 69 километара овог ауто-пута. Током 2017. неимари ће бити распоређени још само на обилазници око Димитровграда и на делу пута од тунела „Банцарево” до Црвене реке. На источном краку Коридора 10 пројектовано је 86 мостова, а до сада је завршено 79. Од пет тунела потпуно је завршена изградња два: „Прогон” и „Пржојна Падина” у близини Димитровграда. Кроз њих још не саобраћају возила јер је у току изградња пута испред и иза тунела. При крају су радови у тунелима „Банцарево”, „Сопот” и „Сарлах”.


Коментари15
89dad
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vojkan Popovic
Za pravu informaciju bazilika nije izmestena, vec protiv svih pravila zatrpana ( kako kazu konzervirana i asfaltirana). Pratite samo koliko ce tu udesa da bude od momenta pustanja u saobracaj. Samo mi ne postujemo svoju bastinu i istoriju.
Bgd OBILAZNICA
Zbog velikog obima saobraćaja, složene konfiguracija terena, mnogo naseljenih mesta,... najteža i najvažnija deonica Koridora 10 je OBILAZNICA oko Beograda, koja će ići sa JUŽNE strane Avale i gde bi se južno od Vrčina odvajao KRAK za Ostružnicu i Novi Sad, bez zaustavljnja na naplatnim rampama za Beograd.
Re:BDD-u
Обилазница јесте најважнији и најсложенији део, јер се ту сви путеви српске мреже аутопутева секу, као и због растерећивања града од саобраћаја. Али мислим да нови пут мора да иде већ предвиђеном трасом из барем два разлога. Пре свега, да би могао да се настави преко Винче и Панчева према Темишвару, што је такође део обилазнице, моментално можда и најбитнији, јер цео Банат мора да прође кроз Београд на путу према, рецимо, Чачку. Уколико из Ваљева или Шида идем према Вршцу, бесмислено је да изађем код Врчина , па да се враћам ка Винчи, зар не? Други је што се обилазнице не користе само за транзитне путнике, већ и за растерећивање централног градског језгра, па би, пре свега, сви житељи предграђа били преусмерени тамо, осим кад иду ка центру. Момак из Калуђерице ће ићи девојци из Сурчина обилазницом, као и становници Ресника на аеродром. Зато се обилазнице и праве у што ужем кругу, да би их што више људи користило. Надам се да ће Батајница-Бубањ поток бити готова са прикључцима пре 2020.
Препоручујем 2
Info
Trasa autoputa Niš - Dimitrovgrad, tačnije deonica Prosek - Crvena reka, ne prolazi Sičevačkom klisurom nego je zaobilazi.
Krcko
Cesto sam na spomenutom putu. Kvalitet izvedenih radova je ispod svakog nivoa. Istovremeno ćemo placati kredite za izradu i popravku istih...
Milojko
E ni Tita nije radio ko sto AV radi. Svaka mu dala. lol

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља