недеља, 23.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:59

Мађарска хоће да финансира и гради Фрушкогорски коридор

среда, 30.11.2016. у 13:28
Амбасадор Мађарске у Београду Атила Пинтер (Фото Танјуг)

Мађарска жели да финансира и гради Фрушкогорски коридора у Србији, изјавио је данас амбасадор Мађарске у Београду Атила Пинтер, а реч је о аутопуту дужине 37 километара од Руме до Новог Сада са тунелом кроз Фрушку гору.

„Заинтересовани смо да учествујемо у том пројекту било финансијски било као извођач радова”, рекао је Пинтер на међународном инвестиционом скупу Коридори - стране инвестиције и развој привреде, у организацији ПКС и портала ЕУ буилд.

Он је на скупу „Транспортна инфраструктура, путеви, железнице, луке и интермодални саобраћај” рекао да треба отворити још граничних прелаза између две земеље.

„Зато планирамо да у ближој будућности отворимо још два прелаза”, рекао је он додајући да ће један бити отворен до средине јула наредне године, а други до 2019. године”, рекао је Пинтер.

Како је навео, ти ће прелази смањити гужве, али ће допринети и већој мобиности пословних људи и туриста.

„Политички односи Србије и Мађарске су на највишем нивоу, никада две владе нису имале тако добар пријатељски дијалог и сарадњу као сада”, нагласио је амбасадор.

Када је реч о прузи Београд - Будимпешта, он је истакао да се припреме за тај пројекат одвијају по плану и да ће након завршетка радова моћи да се стигне возом између та два града за свега три сата.

„Дошло је до значајног напретка са Кинезима у преговорима о финансијском аранжману. Српска страна одлучно напредује у реализаицји тог пројекта”, рекао је Пинтер.

Пруга Сегедин - Суботица од изузетног је значаја, сматра и додаје да је планска документација за реализацију тог пројекта предата на конкурусу ИПА фонда.

Помоћник министра за друмски саобраћај Саша Стојановић је рекао да је у Србији убрзана изградња Коридора 10 и да ће тај европски путни правац кроз Србију, на јужном и источном краку, бити завршен до децембра 2017.

Он је нагласио да се Србија налази на раскрсници путева и да је тај коридор најважнији пут који повезује Европу са Блиским истоком. „Ми смо део европске ТНТ мреже и део европских коридора”, истакао је Стојановић.

Он је рекао да Србија гради Коридор 11, на рути 4, али да спроводи пројекат рехабилитације путева вредан око 400 милона евра.

Тај пројекат је почео 2014. године и у периоду од пет година биће укупно обновљено 1.100 км путева, навео је Стојановић.

Како је рекао, за око 10 накритичнијих деоница су потписани уговори и део ће бити завршен ове године, а део уговора ће бити раскинут.

Он је подсетио да Србија треба да гради и Моравски коридора, Појате - Прељина, који ће повезати коридоре 10 и 11, али и аутопут Ниш - Приштина.

Генерални менаџер ПКС Милан Вранић је истакао да развој инфраструктуре унапређује укупно пословно окружење Србије и постоји директна веза нивоа привредног развоја и инфратруктуре.

Он је истакао да ће развој инфраструктуре упослити домаће грађевинске фирме, али и индустрију грађеивнских материјала, као и ангажовати пратеће секторе услуга.

„То ће допринети смањењу трошкова производње, транспорт и допринети бољој конкрентности. Велики је изазов наставак градње инфраструктуре, али и велика шанса коју морамо искористити”, нагласио је Вранић.

Он истиче да се пуна операбилност Коридора10 очекује за око две године када буде заврсена и обилазница око Београда.

„Најбољи индикатор да се више ради је у Глобалном извештају о конкрентности за 2015. и 2016. годину, према њему је Србија поправила своју позицију за чак 20 места и сада смо на 74. позицији”, навео је Вранић.

Он каже да развијене земље са изузетком Немачке смањују инвестиције у инфраструктурне пројекте, док је код земаља са брзорастућом економијом присутан супротан процес.

„Највећа улагања у инфраструктурне пројекте, између 1990. до 2005. је имала Кина. Та земља је како би убрзала привредни раст уложила више од 600 млиајрди долара у систем изградње путне мреже”, нагласио је Вранић додајућ да ће Кина сада реализовати заједно са нашим фирмама велики број инвестиција у Србији.

Замени секретара Удружења за грађевинарство у ПКС Ивана Вулетић је казала да је Србија земља на раскрсници путева, пошто се Београд налази на 300 до 400 км од свих главних градова земаља у региону.

Она је рекла да Београд развојем саобраћајне инфраструктуре може да постане саобраћајни центар у региону.(Танјуг)


Коментари3
28511
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

predrag vasic
Odlicno je sto se planira gradnja novih puteva ,ali bi trebalo svi koji odlucuju da prvo poprave postojece puteve kroz Frusku Goru, bio sam u poseti manastirima pa putevi su katastrofa, a to je nacionalni park...pa ako je tako u nacionalnom parku ,onda ne treba da se cudimo za ostale delove zemlje
Neprilagodjena
Taj auto-put,t.j.tunel kroz Frusku Goru se 'gradi' vec skoro deceniju.. Sredili su put preko Rakovca,ne bi li rasteretili Irig,tako da cisto sumnjam da ce sada da prave auto-put. Nema od toga nista..
Ucviljeni Ceda
A sta cete reci ako od ovog projekta ipak nesto bude? Mozda - bravo ?
Препоручујем 9

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља