субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:38

„Фејсбук” уводи интернет Индијцима

После забране да омогући бесплатан приступ интернету, америчка компанија пронашла други начин да дође до нових корисника
Аутор: Анкица Маринковићсреда, 30.11.2016. у 21:00
Пре десет месеци у Индији је забрањена апликација компаније „Фејсбук” за бесплатан приступ интернету (Фото Ројтерс/Д. Рувић)

Десет месеци након што је у Индији забрањена апликација компаније „Фејсбук”” за бесплатан приступ интернету, ова друштвена мрежа пронашла је нови пут да стигне до житеља сеоских крајева те азијске земље.

Фирма Марка Закерберга покренула је сервис под називом „Експрес вај-фај”, који локалним интернет провајдерима, мобилним оператерима и предузетницима омогућава да, уз новчану накнаду, понуде интернет везу корисницима.

У фебруару ове године индијске власти блокирале су „Фејсбукову” апликацију преко које су корисници могли бесплатно да приступе малом броју одабраних сајтова („Фејсбук”, временска прогноза, вести, огласи за посао, информације у вези са здравственом службом и образовањем).

Тиме је, како је тада образложено, била нарушена неутралност интернета, јер су ти сајтови били у предности у односу на остале.

Закерберг је, с друге стране, у своју одбрану тврдио да је неодрживо да приступ целом интернету буде бесплатан. За „Експрес вај-фај”, међутим, не помиње сада било каква ограничења, навео је Би-Би-Си.

Индија има мобилни интернет, али је због високе цене, недоступан већини становништва. Очекује се да ће велики број људи наставити да користи мобилне уређаје за повезивање на глобалну мрежу, с тим што би увођењем новог сервиса та услуга требало да буде бржа и јефтинија. Према појединим проценама, око милијарду Индијаца нема приступ интернету.

„Експрес вај-фај” део је глобалне кампање „Internet.org”, коју „Фејсбук” води са још неколико технолошких компанија и чији је циљ да што већем броју људи омогући макар и тако ограничени интернет. Досад им је то пошло за руком у 53 државе, где је више од 20 милиона људи бесплатно повезано на светску мрежу.

Колико је јака жеља компаније „Фејсбук” да се пробије на многољудна тржишта Кине и Индије, показују њени упорни напори да савлада препреке на које у овим двема државама наилази. Тако је претходне седмице објављено да је Закербергова фирма направила тајни програм који ће цензурисати поруке пре објављивања како би након седам година блокаде поново била доступна у Кини.


Коментари0
7b240
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља