четвртак, 22.06.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:12

„Убер” пред највишим европским судом

Од судијске процене да ли је фирма транспортно предузеће или дигитална платформа за посредовање између возача и путника, зависи њено будуће пословање у Европи
Аутор: Анкица Маринковићчетвртак, 01.12.2016. у 14:17
„Убер” преко мобилне апликације нуди такси превоз по нижој цени (Фото Ројтерс/С. Перез)

На дуго очекиваном почетку судског процеса пред Европским судом правде против компаније „Убер”, та америчка мобилна апликација за јефтинији такси превоз бранила је свој модел пословања тврдећи да су допринели смањењу загађења и напретку дигиталне економије у Европи. Од тога да ли ће судије овај 68 милијарди долара вредан старт-ап бизнис сматрати за транспортно предузеће или само за дигиталну платформу која посредује између путника и возача, зависи како ће „Убер” убудуће пословати на Старом континенту.

Уколико суд у овој фирми види превозника, она ће морати да се повинује строгим прописима у вези са транспортом, што би могло да ограничи њен планирани раст. С друге стране, ако судије процене да је „Убер” само посредник, то ће му дати већу слободу у пословању и могућност да шири бизнис на испоруку хране и на друге раније најављене услуге.

Такси удружењима тврде да „Убер” нуди јефтинији превоз захваљујући томе што не плаћа таксе као што то раде традиционални таксисти

Након тужбе шпанских таксиста, суд у Барселони проследио је пре две године случај највишем европском суду чија ће одлука, која би требало да буде донета најраније у априлу следеће године, важити у свим земљама чланицама Европске уније.

На првом рочишту „Убер” је добио подршку неколико држава, међу којима Естоније и Холандије, у којој се налази европско седиште фирме. Правни заступници тих земаља рекли су пред судом да према европским законима, „Убер” не може бити третиран као транспортно предузеће, док су представници Шпаније, Ирске и Француске тврдили супротно.

Ширећи се на нова тржишта, фирма је често долазила у сукоб са локалним властима и такси удружењима који тврде да „Убер” нуди јефтинији превоз захваљујући томе што не плаћа таксе као што то раде традиционални таксисти.

Компанија која преко мобилне апликације нуди такси превоз по нижој цени, основана је пре седам година у Сан Франциску, а данас послује у више од 300 градова на шест континената.


Коментари1
67405
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
УБЕР треба забранити у целом свету ! Проблем убера је лако решити, када погине први Американац из бољег друштва а возач убера је возио још увек без осигурања, без плаћања пореза, без удружења и слично, и када први пут суд додели одштету од рецимо 1 - 200 милиона долара, убер ће бити прошлост.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар / Дигитални свет

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља