недеља, 19.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:27
ПОСЛЕ ФОНТАНЕ НА СЛАВИЈИ

И „Икарбус” посвађао власт и опозицију

Балша Божовић, председник Градског одбора ДС-а, оценио је да је нашег произвођача аутобуса „сахранила” сарадња са „Мерцедесом” – Београдски напредњаци узвратили су оптужбом да је наш произвођач уназађен када су демократе одлучиле да аутобусе за ГСП купују од Пољака
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 01.12.2016. у 23:30
(Фото Д. Јевремовић)

Тек што су се стишале страсти око тога да ли на Тргу Славија треба да се гради фонтана или подземни пролази, представници данашње и бивше градске власти јуче су поново разменили отровне стрелице. Претварање дуговања „Икарбуса” према престоници у удео у власништву над овим предузећем изазвало је нови рат саопштењима.

Ову одлуку већина у градском парламенту усвојила је пре два дана када су размењене прве оптужбе. Јуче је утврђивање кривице настављено.

– „Икарбус” је имао своју технологију. Осамдесет одсто сваког аутобуса производило се у Србији. Али, Александар Вучић одлучио је да залепи „Мерцедесов” знак на „Икарбусов” аутобус, а то је подразумевало да 80 одсто делова увозимо из иностранства. То је сахранило фабрику „Икарбус” која је изгубила тржиште и одрекла се своје технологије – оптужио је јуче Балша Божовић, председник Градског одбора Демократске странке, актуелну градску и републичку власт.

Он је указао да је прекидање производње у „Икарбусу” изазвало то што су после сарадње са „Мерцедесом” аутобуси само склапани у Србији.

– То је довело до смањења броја радника и до укидања вишедеценијског бренда Србије званог „Икарбус” и његовог одласка у предстечајни поступак. Ризик је и што „Икарбус” може са собом да повуче и ГСП, чији возни парк директно зависи од ове фирме – указао је Божовић подсетивши да се план ДС-а за развој града, саобраћаја и привреде заснива на очувању домаће технологије.

Београдски напредњаци су се, после Божовићевог реаговања, огласили оценом да је „срамота да било ко из ДС-а, а поготово Божовић, говори о пропалим пројектима”.

– У време ваше власти, господо демократе, од подземних контејнера, преко реплике Теразија, до реконструкције Булевара краља Александра, само сте ви видели бенефите, па данас зимујете на Малдивима и ширите се на велелепним пашњацима – наведено је у саопштењу Градског одбора СНС-а у коме су се напредњаци потрудили да ове тврдње поткрепе цифрама. Тако је СНС нагласио да је владавина ДС-а упамћена по лошим приватизацијама, отпуштању више од 500.000 радника, затварању фабрика и лажним обећањима.

– У периоду владавине ДС-а, аутобуси су плаћани по 300.000 евра. Демократска странка узела је 200 њих из пољске фабрике чиме је помагала пољску привреду. А одговорна власт предвођена СНС-ом не само да је довела „Мерцедес” у Београд, већ је купила и 50 аутобуса од нашег „Икарбуса” по двоструко нижој цени, и тиме на делу показала како се улаже у домаће фабрике. Тренутно се разговара и о производњи електричних аутобуса, чиме јасно показујемо да желимо да ова фабрика има будућност – наглашава се у саопштењу СНС-а.


Коментари8
c60ec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gspovac
Ikarbus je propao 2008-me, odmah posle isporuke onih 200 krševa Beogradu. Završio je sa dugom od 6 000 000e dobavljačima i 11 000 000e banci Inteza. Čak su Upravnu zgradu izgubili. Pljačka je bila dvosmerna. Pljačkao se Ikarbus, pljačkao se gradski budzet preko prepumpanih cena autobusa. Kod isporuke 200 autobusa 2008-me, solo autobus je u papirima plaćan 180 000e, dok je njegova stvarna cena bila 120 000e. Dakle, "zaradilo" se 60 000e po autobusu. Jako bi zanimljivo bilo znati u čije dzepove je završila ta razlika. Hvala radikalima, što ovu pokojnu fabriku dižu iz mrtvih.
SegaMega
Kupio je Grad pre Solarisa i Ikarbuse, čuvene IK-218M, hvaljene kao prve srpske buseve od 18.75m sa novom šasijom i vrhunskim motorima, ugrađenim video nadzorom itd. itd.... koji su prvo kasnili godinu dana sa isporukom (a poručeno bilo jedva 30 vozila; poređenja radi, poljaci su naštancovali i poslali 200 komada za manje od godinu dana), pa su se posle, kad su konačno stigli, raspali tokom prva dva-tri meseca korišćenja - tek što su izašli iz fabrike, već su im otpadala stakla (bilo u novinama, odletela šoferka nakon kočenja u Surčinu ili Batajnici, ne mogu da se setim), otkazivale komponente, pucali paneli u kabini, prokišnjavale harmonike... od prvog snega/ledene kiše, čim je posuta so, otišla i karoserija, ubila korozija krajeve... da ne nabrajam dalje. Lično sam prisustvovao sceni kada je paralelno sa kišom napolju, padala kiša i unutar novog busa, toliko dobra izrada. Nešto ih ne viđam sad na ulicama? Verovatno bačeni na prigradske linije, da ne drndaju ekipi ispod prozora svaki dan :)
Vid
Božoviću , znaš li ti šta govoriš , kad kažeš da se za proizvodnju autobusa u sardnji sa Mercedesom uvozi 80% delova , onda kažeš da će propast ( ovo b i se desilo da vi rukovodite Beogradom i da diktirate gde će GSP kupiti autobuse) Ikarbusa povući u propast GSB jer neće imati od koga da kupe delove.Prirodno bi bilo da ih kupi od onog ko Ikarbusu po vama isporučuje 80% delova.
Вождовчанин
С једне стране, напредњаци с правом прозивају демократе за реконструкцију Булевара (који, иначе, до дана данашњег није добио употребну дозволу, али кога брига за то). С друге стране, шта су они сами направили са "реконструкцијом" Војводе Степе? Само ругло и штету од које се читав тај потес неће опоравити годинама. А градоначелнику Малом једино је било важно да на отварању каже да су они "морали да раде тако, јер су уговоре за тај посао наследили од претходне градске власти". Много су исти, много.
Ivanka Perić
Dok je DS bio na vlasti imali su korist svi. A na prvom mestu građani. Za početak počela je obnova prigradskog saobračaja ljudskim autobusima, a kanalizacija se nije sprovodila u potoke i reke - direktno, kako vi to danas, u 21. veku radite vi, moji BRAON prijatelji.
pacijent
Jakovljani se voze leti klimatizovanim autobusom 610 i uvek se zahvalim u sebi vlasti koju je vodio D. Djilas. dans uvek biram Solaris jer je udoban, topaoi ne zvrci, i sa onim korisnim displejom. Zao mi je Ikarbusa ali i oni su zrtve devedesetih kad nam je privreda unistena zbog ratova isankcija, radnici se rasuli,novi kadrovi bez znanja...
Препоручујем 4

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља