четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:45

Срамотно черупање РТВ Крагујевац

Град Крагујевац две године није издвојио ни један динар за медије, а на првој лицитацији се појавио као највећи купац телевизијске опреме, док је градско ЈСП „Крагујевац“ постало власник половног „пунта“ за 285. 000 динара. - Купци нису били расположени да дају изјаве, а неки су, уплашени присуством камера, побегли од новинара преко терасе
Аутор: Бране Карталовићуторак, 06.12.2016. у 15:52
Гужва испред канцеларије извршитеља Небојше Вујанца уочи лицитације (Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – Растакање Радио-телевизије Крагујевац, као највеће медијске куће централне Србије, је добило још једну епизоду. У канцеларији извршитеља Небојше Вујанца одржана је прва лицитациона продаја имовине ове медијске куће пописане како би се намирили запослени који су због вишемесечног кашњења зарада тужили предузеће.

Најављена за 11 сати, лицитација је због велике гужве коју су направили новинари и купци почела са петнаестак минута закашњења, а окончана је око 13 часова. Купци нису били расположени да дају изјаве, а неки су, уплашени присуством камера, побегли од новинара преко терасе стана у којем су смештене канцеларије извршитеља Вујанца. У бежанији није било повређених, пошто се стан налази у приземљу зграде.

Лакрдијашка атмосфера зачињена је једним „горким“ садржајем, за који су заслужни представници града. Град Крагујевац је, као правно лице, заправо доминирао међу учесницима лицитације, купивши највећи део телевизијске опреме понуђене на продају. Присуство чиновника локалне самоуправе изненадило је новинаре који су пратили овај догађај, пре свега запослене у Радио-телевизији Крагујевац.


Почетак лицитације (Фото Б. Карталовић)

Две године нису издвојили ни један динар за медије, а сада су се појавили као купци опреме. Одакле им новац, ако су причали да конкурс за суфинансирање медија не могу да распишу зато што у буџету нема пара – упитала се новинарка РТК Слађана Обрадовић.

Град Крагујевац је пазарио три рачунара и једну камеру „сони“ за које је укупно издвојио 291.000 динара. Није то много за четврти по величини град у земљи, иако је буџет „танак“, али је остало нејасно шта ће локалној самоуправи телевизијска опрема, уколико, како неки познаваоци прилика тврде, не жели да формира некакву нову медијску кућу која би пратила скупштина дешавања и хвалила потезе напредњачке власти.

Обраћали смо се ресорним министарствима, надлежним агенцијама, разним скупштинским телима, али су сви остали глуви, упркос чињеници да се власник није у свему држао купопродајног уговора. Око наше куће се играју неке закулисне игре – револтиран је био дугогодишњи сниматељ РТК Предраг Петровић.

Да ствар буде интересантнија, као купац имовине РТК појавило се и једно градско предузеће – Јавно стамбено предузеће „Крагујевац“, које је за 285.000 динара, пет хиљада динара више од почетне цене, постало власник половног аутомобила марке „пунто“.


Празна редакција РТК у време лицитације (Фото Б. Карталовић)

– Постиђен сам. Највећи део опреме купио је град, иако никог од функционера до сада није интересовало шта се дешава са овом медијском кућом – рекао је председник подружнице синдиката „Независност“ Горан Антонијевић, иначе шеф технике у РТК.

Највреднији део опреме – агрегат за напајање предајника на Жежељу у случају нестанка струје, купила је фирма „Слога констракшн“ из Крагујевца, по цени од 350.000 динара. Иначе, сва понуђена инмовина продата је, углавном, по почетној цени, осим „југа“ старог десет година који је на лицитацији, од првобитних 10.500 динара, достигао цену од 50.000 динара. Тај и остала два аутомобила, „заставу 101“ и „флориду“, купила су физичка лица. Новог власника није добио само један лаптоп марке „тошиба“.

Укупна вредност продате имовине РТК износи око 1,5 милиона динара, а према речима извршитеља Вујанца, од тог новца ће моћи да се намири отприлике половина од 26 запослених који су предузеће тужили суду, како би наплатили зараде за јун, јул и август.

Будући да предузеће има 67 запослених, којима се дугују шест плата, извршитељ Вујанац сматра да ће морати да се одржи бар још једна лицитација, с тим да ће имовина РТК тада бити понуђена по почетној цени која је 50 одсто нижа од процењене тржишне вредности. На првој лицитацији, опрема и аутомобили су понуђени на продају по почетној цени која је била „свега“ 30 одсто нижа од тржишне.

РТК је приватизована средином октобра 2015. године, када је ову медијску кућу, која баштини традицију дугу 46 година, за 85.500 евра купио бизнисмен из Крушевца Радоица Милосављевић. Осим што запосленима није исплаћивао зараде, Милосављевић, како тврди синдикат РТК, у предузеће није инвестирао уговором предвиђених 150. 000 евра, колико је током прве године рада требало да уложи у опрему. За Министарство привреде то, ипак, није био довољан разлог да поништи приватизацију.

У међувремену, РТК је остала и без директорке, пошто је Ирена Величковић, која је после априлских избора на тој функцији заменила Славицу Трифуновић, крајем прошле седмице подне оставку. Свој потез Величковић је образложила катастрофалним финансијским стањем у медијској кући чије је срамотно черупање, изгледа, тек почело.

 

 


Коментари9
d92a2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Klark Kent
I ja se secam da je signal RTK, nakon cerupanja tv Globus, naglo poboljsan i slika je nekako bila bistrija... a veze ima, mozda kao uzrocno-posledican primer kako se na razne nacine mogu cerupati televizije koje su sluzile prethodnim vlastima... u ovom slucaju to je uradjeno kroz institucije sistema, a ranije su se vrata provaljivala fizickim putem... sad taj sto je ranije fizicki provaljivao je onemocao posle vise od decenije svoje vladavine, vise cak nema ni stranku, pa nema snage za nove poduhvate...a ni za plate svoje propagadne masinerije...
V
Ovo je politicki odobren scenario! Ja sam toliko tuzan sto se ovo desava Radiju i Televiziji Kragujevac sa toliko dugom i vrednom tradicijom. Tuga, samo tuga, nemam reci!
Klark Kent
A ko se jos seca kad se cerupala oprema kragujevacke televizije Globus...kad je Verko sa svojom ekipom provaljivao vrata i kad su rusili predajnik... da nije nesto od te opreme zavrsilo i na RTK?
Kalicanin Zeljko
Vise nego dobro se secam bas svakog detalja oko televizije Globus. Ne, bukvalno nista nije otislo na RTK, cak ni neka sitnica, a kamoli nesto od opreme. Sve je to "vraceno" RTS-u. Pre kao i posle tog dogadjaja sam bio radnik RTK, ukupno 15 godina. Zanima me samo cemu ovo pitanje i kakve veze ima to sto se desilo pre nekoliko godina sa televizijom Globus i ovim sto se desava sad sa gradskom televizijom? Pozdrav i cekam odgovor.
Препоручујем 21
mp
Ovo je sistemsko pljackanje i urusavanje medija. Koliko sam shvatila danas je upravo neka zena iz Makedonije drzala predavanje o ocajnom stanju u srpskim medijima, mada ona sama tesko izgovara srpski jezik; Angazovao je g. Davenport da na nekom panelu prica o tome kako je tezak polozaj medija. A u isto vreme se ovakav skandal dogadja u gradu u kojem su stampane prve novine u novoj knezevini koja se oslobodila turskog ropstva i sta je sada ovo? Povratak u novo ropstvo. Vlasti u KG ne vred komentarisati. Oni su bez premca u bahatosti i bezobzirnosti. Oni NE sluze gradu i gradjanima nego privatnim interesima Nikolica i sns-a. Sramno ! Ovo je naravno sramota kako se ponasa EU..jer oni su takodje saucesnici u ovom zlom poslu; Vazno je da novinari pokazu solidarnost prema kolegama u Kragujevcu i da preko Udruzenja medija sada tuze grad Kragujevac i njenu vlast koja im je onemogucila rad i to sa planom da im otme opremu i da ih ostavi bez posla. Media udruzenja pokazite solidarnost !
AcaS
Upravo je Grad saopstio da je opremu kupio kako iz potreba pojedinih sluzbi, tako i da bi pomogao RTK i da je spreman da istu iznajmi RTK u skladu sa zakonom, jer je ona neophodna za emitovanje programa.
Nenad
A po kom to zakonu lokalna samouprva može privatnoj televiziji da ustupa opremu? Ako raspišu konkurs za iznajmljivanje te opreme neće li se još neko javiti da je iznajmi? Cirkus.
Препоручујем 7

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља