понедељак, 12.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:32
ИСХРАНА

Нискокалоричан и богат витамином Це

Кисели купус не садржи холестерол нити масти и благотворан је за систем за варење, смирује надражен желудац и помаже развој здраве цревне флоре
Аутор: Јасна Вујичић, нутриционистачетвртак, 08.12.2016. у 12:03
(Фото Д. јевремовић)

Кисели купус је једна од неправедно запостављених намирница која се најчешће једе као салата током зимских месеци или као сарма и подварак. Кисели купус побољшава имуносистем захваљујући витамину Це и фитонутријентима добијеним у процесу кисељења.

Ова зимница има малу енергетску вредност, свега 18 калорија у 100 грама. Илустративно то значи да ако се поједе велика порција од килограма киселог купуса, те калорије ће се сагорети за 40 минута шетње или 15 минута џогинга.

Кисели купус је добар за превенцију многих болести и веома је благотворан за систем за варење. Попут пробиотских јогурта садржи корисне бактерије као што је lactobacilli plantarum, које појачавају имуносистем. На тај начин кисели купус помаже организму да се избори са ешерихијом коли, салмонелом и кандидом.

Познато је његово својство да смири надражен желудац тако што потпомаже развој здраве цревне флоре. Познато је да се месо уз кисели купус боље вари. Добре стране киселог купуса су да је без холестерола и масти, има веома висок садржај витамина Це и Бе 6, висок садржај дијетних влакана, мангана, калцијума, калијума, гвожђа.

Значајна је ризница магнезијума, фосфора. Ипак има и лоше стране, пре свега висок садржај натријума (со).

Пример дијете у којој се једе кисели купус

Први дан

Доручак – око 200 грама посног белог сира, са једним парчетом црног хлеба.

Ручак – скувати 200 грама киселог купуса са 100 грама свињског меса. Засладите се једном крушком.

Вечера – припремити салату од 150 грама купуса, пола беле и четири црвене веће роткве, пола краставца. Оно што овој мешавини даје шмек јесте сос од једног децилитра јогурта и пола кашике самлевених ораха.

Други дан

Доручак – слатка салата од једне банане исецкана на колутиће уз кашику натопљене мешавине пахуљица (најбоље би било да се потопе претходно вече) и 1,5 децилитар „лајт“ јогурта.

Ручак – супа која се састоји од 200 грама купуса, једног децилитра чорбе од поврћа и пола децилитра сока од јабуке. Пет минута пре него што супа буде скувана, овој слатко-киселој комбинацији додати две слатке ситно исецкане паприке.

Вечера – 150 грама било које рибе, која се обари, попрска лимуновим соком и сервира уз 200 грама рибанца.

Трећи дан

Доручак – салата од једне исецкане поморанџе, 150 грама посног, белог сира и пола кашике сунцокретових семенки.

Ручак – 150 грама омиљене пржене рибе, у комбинацији са киселим купусом у количини од 150 грама.

Вечера – слане палачинке од интегралног брашна и једног куваног кромпира. Салата је неизбежна и чини је 150 грама, на коцкице, исецканог купуса, преливеног кашиком маслиновог уља.

Четврти дан

Доручак – направити дијетални сендвич од једне кришке црног хлеба и 50 грама качкаваља „гауде“. Након тога, потребу за шећером задовољити једном јабуком омиљене сорте.

Ручак – на жару припремити 200 грама ћуретине или исту количину говедине. Салата је, опет, неуобичајена, а састоји се од 150 грама продинстаног купуса и три колута ананаса.

Вечера – 125 грама сланине. Наравно, да би се та калоричност ублажила, ту је салата од парадајза са 100 грама купуса.

Током овог периода важно је да се буде физички активан и да се уноси доста течности у организам.


Коментари1
408d0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

fafa
Draga nutriocistkinjo. Gospodjo Vujicic , takodje trebalo bi naglasiti da je vrlo opasan za osobe koje su na antikoagulacionom tretmanu!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља