четвртак, 27.04.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:55

Ђак ошамарио наставницу

Ученик другог разреда Техничке школе у Младеновцу ударио професорку на часу. – Дечак је исписан из школе. – Да је професорка узвратила истом мером, моментално би добила отказ и изгубила лиценцу за рад у било којој школи
Аутор: Миленија Симић-Миладиновићпетак, 09.12.2016. у 21:00
Поприште инцидента: Техничка школа у Младеновцу (Фото сајт школе)

Професорку за катедром у учионици Техничке школе у Младеновцу на почетку часа ошамарио је ученик другог разреда. Затим је демонстративно напустио школу и више се није вратио. Инцидент се догодио прекјуче после подне, а јуче ујутру родитељи су га исписали из школе. Исписница, на захтев родитеља, шеснаестогодишњаку је сачувала петицу из владања и могућност да у некој другој школи заврши започети разред. Иначе, Техничка школа, да је дечак у њој остао, морала би да покрене васпитно-дисциплински поступак чији исход по закону може бити „избацивање” ученика и ускраћивање права да ове школске године заврши разред.

За 30 година рада у просвети, Снежана Благојевић, директорка младеновачке Техничке школе, наилазила је на примере урушавања угледа наставника, углавном речима, али се до сада, како каже, није срела са недопустивим ударањем професора на часу.

– У уторак, после великог одмора, око 17.30, на почетку петог часа, док су се деца још смештала у клупе, професорка електротехнике стајала је за катедром када јој је пришао ученик другог разреда и изненада је ошамарио. Није се жалила да ју је ударац заболео, урушени су јој достојанство и ауторитет. Ђак је после инцидента, изашао из школе. Није се вратио. Обавестили смо родитеље ученика и полицију, просветну инспекцију, центар за социјални рад... Дошла су оба родитеља у школу (јуче ујутру) и, пре него што је заседао школски тим за борбу против насиља, поднели су захтев да се дете испише. На то имају право, пошто је реч о малолетнику. Питала сам шта је био разлог напада на професорку. Казали су да разлога није било – објашњава Благојевићева.

За понижену професорку каже да је угледан просветни радник, инжењер електротехнике, и да за деценију и по рада у овој школи није имала проблема са ученицима. Али напомиње и да ништа није указивало да ће је ђак ударити, јер никоме није претио нити се раније лоше понашао.

Да гурање, гађање кредом, псовање просветних радника, али називање наставника погрдним именима: „глупане, идиоте, кретену” па и претње батинама, чак и смрћу, нису новина у средњошколској свакодневици, истиче Милорад Антић, председник Форума београдских средњих стручних школа.

– Наставници су врло често изложени малтретирању, са зебњом одлазе на час, у учионици се не осећају сигурно, јер школа и систем не штите просветне раднике. Деца су заштићена, а ми остављени на ледини да нас шутира ко како хоће. Више од 80 одсто ђака који праве проблеме у школама васпитно су запуштена деца из растурених породица у којима им се не посвећује довољно пажње. У немилом случају у Техничкој школи у Младеновцу родитељи су заштитили дете тако што су га исписали из школе. Највероватније, оно неће сносити последице насилничког понашања према професорки. Ако она поднесе приватну тужбу, родитељи би могли да буду кажњени 30.000 динара. А да је професорка ошамарила ђака, моментално би добила отказ и изгубила лиценцу за рад у било којој школи до краја живота – илуструје Антић.

Наводи да наставници губе лиценце и пре него што стигне коначна пресуда да су криви за насиље.

– На пример, наш колега Владимир Милојевић, наставник српског језика и књижевности, сад већ бивши запослени једне београдске основне школе, бацио је читанку на часу без намере да икога њом погоди. Књига је случајно закачила ученицу и он је аутоматски остао без посла у тој школи – дочарава Антић.

Игром случаја или не, садашњи ђаци професора Владимира Милојевића, ученици Четрнаесте београдске гимназије, јуче су у поподневној смени демонстративно напустили наставу и у ад хок оформљеној протестној колони упутили се ка Министарству просвете.

– Пресудом Управног суда професор Милојевић, који је код нас ангажован са 45 одсто норме, а радио је у ОШ „Бранислав Нушић”, губи лиценцу „због насиља над ученицом” у тој осмолетки. Тако је окривљен још у октобру. Тужио је ту основну школу и процес траје. Али тежина нашег закона је у томе што се наставнику, за повреду забране насиља, аутоматски одузима лиценца и пре него што се докаже кривица. Без лиценце он не може да ради ни у једној школи. Наши ђаци су одлучили да подрже свог професора, јер у Четрнаестој никада са њим није било проблема – објаснила је Марија Милетић, директорка Четрнаесте београдске гимназије.

Ударац по образу школе

У ургентном исписивању ученика који је ошамарио професорку младеновачке Техничке школе део је одговора на питање зашто је дете изгубило кочницу, мишљење је Гордане Кијановић, школског психолога са вишедеценијским радним искуством.

– Проблем усмеравања агресије у корисном правцу велики је развојни задатак за дете, породицу и систем. Да дете удари било кога: наставника у школи, вршњака на журци, случајног пролазника, може да се догоди. То није најгори нити непоправљив поступак. Доследност, јасна, чврста и стабилна подршка родитеља у тим ситуацијама су кључне. Родитељи морају стати уз дете, заштитити га, али ваљано. Не тако што ће му помоћи да избегне одговорност. Овде је, чини се, реч о родитељској подршци детету да избегне последице лошег поступка. А још тужнија од тога је потреба младе особе да из чиста мира повреди било кога, било где – анализира Кијановићева и поентира – на часу у учионици, где су улоге прецизне, професор је представник школског система. Шамар наставници у ствари је шамар школи!


Коментари79
c075f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

immobil
Lako ću se složiti da ono što se naziva "ocenom" ustvari predstavlja procenu. Procena može ali ne mora odgovarati stanju. Stoga podržavam Vaš predlog usmeren ka objektivizaciji te procene. Ipak pored objektivizacije potrebno je podići kvalitet predavanja. Stoga čini se razumnim uvesti reizbor nastavnika i kao drugu meru povećati plate na pristojnu sumu od koje se može živeti, ne raskošno ali normalno. Imajući u vidu važnost obrazovanja za društvo i stepen obrazovanja nastavnika ta plata bi morala biti na nivou sudija - dakle oko 1000 e. U tim okolnostima, uz pristojnu platu i reizbor kvalitetniji kadar bi se opredelio za rad u prosveti. Oni bolji nastavnici znaju šta je gausova kriva i perpetuum mobile te bi problemi objektivnosti ocene ili procene uz Vašu predloženu meru nestali. Ono što sada imamo zove se HAOS. Uslov da haos pređe u red je da se uloži rad. To će učiniti ili Bog ili mi sami. Ja ne bih čekao na Boga, prezauzet je ovih dana.
Ivan Zgrozeni
Tokom rada u prosveti smetao mi je nedostatak objektivne ocene znanja djaka i studenata. Nastavnik daje procenu znaja. U kulturi koja nam se namece svi su neotkriveni geniji uvek nezadovoljni ocenom. S razlogom. Mora se preci na jedinstvene pismene ispite koji bi se polagali na kraju svakog poglavlja koje se radi a ne na kraju skolske godine. Time bi se postigao ujednacen kriterijum ocenivanja u celoj drzavi, djaci naterali na sistematsko a ne kampanjsko ucenje i obezbedio pisani trag koji bi mogao da razresi eventualne konflikte. Rad nastavnika je tezak. Kada usmeno ispitujete djake koncentrisani ste na pocetku radnog dana. Sa umorom pada i koncentracija. U sredjoj skoli imate mlade ljude koji veoma dobro mogu da procene i uporede znaje i ocene koje dajete. To je uzrast kada su ljudi buntovni pa je mogucnost konfrontacije velika. Jos jednom, predjimo na jedinstvene pisane ispite. Tada bi svi odgovarali na ista pitanje i bili ocenjeni po istom kriterijumu bez subjektivnosti nastavnika.
Ivan Zgrozeniji
Standardizovani testovi u svetu dovode do toga da se citav sistem skolstva pretvara u pripremu za testove. Odnosno djaci su na kraju skole profesionalni polagaci testova. To ne znaci da je trenutni sistem dobar, ali ga ne treba popravljati novim greskama.
Препоручујем 5
Bojana
Profesor Milojevic je izgubio licencu i pored toga sto sudski postupak koji bi trebalo da utvrdi njegovu odgovornost, nije okoncan.Profesori Pravnog fakulteta u Kragujevcu, osumljiceni da su prodavali ispite , i dalje su u prosveti.Jedan od njih je, ukoliko se ne varam, dekan pomenutog fakulteta. Toliko o pravdi i pravu ,toliko o nasem Ministarstvu prosvete.
milunka
Postovana koleginice-dajem Vam svu svoju podrsku i zelim da nadjete snage i nastavite sa radom.Posto imate trazenu struku,potrazite neki bolji posao.Niste zasluzili da za 40000 dozivljavate ovako ruzne stvari.
Dejan
Pucajte ja i dalje držim čas.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља