Шести „Хакатон” у организацији „Нордеуса”, највеће такмичење програмера и дигиталних уметника који се баве развојем видео-игара у овом делу Европе, одржан је током протеклог викенда у Београду, први пут у „Стартит центру”.
Ове године акценат је био на региону, па је осам екипа из Србије и Хрватске имало задатак да у року од 24 сата развију видео-игре. Идеја је била да такмичари у заједничком простору, а уз надзор искусних ментора из „Нордеуса”, размене знања и искуства и да до краја сусрета дођу до заокружене игре.
Према већ устаљеној традицији, тема такмичења објављена је приликом окупљања учесника, а ове године то је била „Hack and Slash” – тип игре у којој је акценат на борби прса у прса.
Прво место, уједно и награду публике, убедљиво је освојила српска екипа „Три у један” са игром „Future Gladiator Reality Show”. У 2Д авантури играч има прилику да се као гладијатор бори у ријалити ТВ емисији против четири противника: двојице гладијатора (један напада мачем, а други носи штит који мора да се удари два пута), робота који пуца ласером и ванземаљца који убија електричним нападом.
Чланови победничке екипе Димитрије Миковић (26), Лука Главоњић (20) и Милан Ранчић (36) истакли су да је за њихов тријумф најзаслужнији тимски дух:
– Најважнији за победу је био тимски рад и то што смо сва тројица били на истом ентузијастичком нивоу. Од почетка смо знали да неће доћи до сукоба јер је свако од нас био спреман да прихвати сугестије друге двојице – нагласио је Ранчић.
Миковић је истакао и значај дисциплине која је била неопходна да би се дошло до резултата:
– Све смо добро планирали. На почетку рада имали смо тачан распоред шта радимо по сатима и придржавали смо се строго те сатнице. Последња два-три сата остала су нам да што је боље могуће дотерамо детаље. Циљ је био да створимо једноставну, а што занимљивију игру.
Друго место освојила је екипа „Хелиона” са игром „The Last Rubin”. Оставили су упечатљив утисак великим бројем детаља које су за кратко време успели да унесу у игру, али и својом духовитошћу. Авантуру су сместили у постапокалиптични свет у коме се сви учесници туку око последње флаше „вињака”.
Треће место освојила је хрватска екипа „Ванила” са игром „Kungfuslashfu”, коју одликује кунг-фу тематика, а нарочита пажња посвећена је дизајну звука.
Нико од учесника није имао прилике да много спава у току 24 сата док су радили на својим играма, осим за кратке дремке од око сат времена како би обновили концентрацију.
– Било је игара за које је тешко поверовати да су људи успели да их направе за свега 24 сата, а било је и оних са грешкама. Већина тимова представила је готов производ, што је најважније, јер је то, између осталог, мерило успешности „Хакатона” – изјавио је Александар Милосављевић, програмер у „Нордеусу”.
Он је на овогодишњем такмичењу био члана жирија, али и ментора:
– Тимови су већином радили самостално, али смо им највише били од помоћи у тренуцима када им је, због умора, био потребан други пар очију да им укаже на очигледне грешке у игри.
Индустрија видео-игара у Србији последњих година убрзано се развија и доживела је бум. „Нордеусово” такмичење „Хакатон” је и ове године показао да по квалитету, али и по професионализму како организације тако и учесника, домаће тржиште има тимове и талентоване појединце који су конкурентни било којим иностраним.