Од почетка зимске сезоне на престоничке улице бачено је око 5.000 тона соли и око 100 тона калцијум-хлорида, који се користи при екстремно ниским температурама када со није довољна. На залихама град има око 14.000 тона соли и око 300 тона калцијум-хлорида, што је довољно за остатак зиме, рекао је градски менаџер Горан Весић.
– ЈКП „Београд пут” има око 100 возила. Додатно смо ангажовали и путарске машине за важне правце како не би дошло до појаве леда и пуцања цеви са чим последњих дана имамо доста проблема услед дотрајалости водоводног система постављеног још пре 40 година. То је још један доказ да смо урадили прави потез када смо прошле године одлучили да у току наредних 10 година у Београду мора да буде обновљена комплетна водоводна и канализациона мрежа – истакао је Весић.
Он је додао да је ЈКП „Београдски водовод и канализација” имало 36 интервенција, а дан пре тога 40.
Од петка до данас, због различитих проблема Секретаријату за послове одбране и ванредних ситуација (доскорашњем „Беоком сервису”) обратило се више од хиљаду грађана.
– ЈКП „Зеленило Београд” ради у две смене са више од 300 радника и 40 возила. Њихово задужење су парковски пролази, степеништа, стајалишта, платои, док ЈКП „Градска чистоћа” на терену има 1.200 радника и око 50 возила – истакао је градски менаџер.
На чишћењу снега ангажовано је и више од 200 радника „Паркинг сервиса”. Они снег уклањају са паркиралишта и тротоара у улицама првог приоритета, подземних гаража и паркиралишта.
Просечна старост камиона који се користе за чишћење у граду је 20 година, а помоћних возила око 15.
– Због тога ћемо у току 2017. први пут, после много година, купити 10 нових камиона – рекао је Весић.
Он је апеловао на грађане да када примете леденице на својим зградама ограде простор у којем постоји опасност по пешаке, а да потом, уколико нису у могућности да сами реше тај проблем, позову „Беоком сервис”, који ће обезбедити долазак надлежне службе.
Весић је и замолио возаче да не користе трасе комуналних служби, као и да ослободе прилазе и улице другог и трећег приоритета, како би возила могла да прођу и обаве свој део посла.
– Општинама је дато око 460 тона соли у паковањима од пет килограма. Свака скупштина станара може да добије паковање соли у својој општини, што је бесплатно – каже Весић.
Залеђена површина Савског језера није за шетњу
Због ниских температура преко Савског језера се формирао ледени покривач, али је лед неравномерне дебљине, а на неким местима га чак и нема.
– Апелујемо на суграђане да се не приближавају, не ходају и не клизају по језеру како би избегли нежељене последице или евентуалне смртоносне исходе. Дежурне службе у сарадњи са Комуналном полицијом редовно обилазе Савско језеро и упозоравају грађане да поштују њихове сугестије како не би угрозили своју, али и безбедност других људи – наводи се у саопштењу ЈП „Ада Циганлија”.
Дунав у Земуну „заробио” стотинак бродова
Ледена плоча дебљине пет, шест центиметара и даље прекрива дунавски рукавац иако су у овом делу деловали такозвани потискивачи – бродови „Топчидерка” и „Топола”.
Власници бродова, њих стотинак, и даље са страхом гледају временску прогнозу плашећи се пуцања леда који би могао да им оштети пловила.
– Молимо надлежне да ангажују „Топчидерку” и „Тополу”, ако могу бар два пута дневно да прођу рукавцем како изломљени лед не би направио „чеп”, већ могао да изађе у реку – кажу чамџије и истичу да се у делу од Панчевачког до Пупиновог моста лед повећава, односно не креће се. Због тога је, како кажу, већ три дана забрањена пловидба Дунавом и Савом.