понедељак, 01.05.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:00

После судара возова код Сајлова, нормализован саобраћај на прузи Нови Сад – Суботица

Аутор: Мирољуб Мијушковићсреда, 11.01.2017. у 21:13
Оштећени воз после судара (Фото Танјуг)

Нови Сад - Железнички саобраћај на прузи Нови Сад – Суботица нормализован је јутрос у 1.45 часова, пошто је у среду у 19.45 часова, између железничких станица Сајлово и Кисач, недалеко од Новог Сада, путнички дизел-моторни воз, који је саобраћао из Новог Сада према Сомбору, ударио у последњи вагон теретног воза који се налазио испред њега, саопштиле су Железнице Србије.

У овом удесу није било погинулих, нити животно угрожених особа, а повређена су 22 лица, од којих четири теже и 18 лакше. На место несреће синоћ је у кратком року после удеса стигао други путнички воз, који је повређене, као и остале путнике превезао до Главне железничке станице Нови Сад. Због неприступачности терена, већи број екипа новосадске Хитне помоћи сачекао је повређене у Главној железничкој станици и превезао их до здравствених установа, где им је пружена медицинска помоћ.

 

Разбијено стакло на возу после судара (Фото Танјуг)

Директор Завода за хитну медицинску помоћ Нови Сад, Богдан Живановић изјавио је да су екипе Хитне помоћи након судара два воза у у Клинички центар Војводине превезле 22 повређена путника, али да је врло вероватно да се још неколико путника самоиницијативно јавило на лекарски преглед. Према његовим речима, на Главну железничку станицу одмах по дојави о несрећи стигло је девет екипа хитне помоћи, и сви повређени су без проблема превезени у КЦВ.

“Екипе Хитне помоћи су на основу тријаже на лицу места у КЦ Војводине превезле 22 путника, од чега је 18 задобило лакше, а четворо теже повреде. Након даљег дијагностиковања у Ургентном центру сви повређени су медицински збринути и отпуштени су кућама. Како је у путничком возу било око 60 путника, апсолутно је могуће да се још неко од њих јавио у болницу на преглед или ће то можда учинити и током дана”, рекао је Живановић.

Лекарску помоћ , како се сазнаје, нешто касније затражиле су још три особе, па је број повређених порастао на 25. Међу повређенима у судару два воза било је и петоро деце. Портпарол новосадске Дечије болнице Душан Вуковић је саопштио да су после указане помоћи деца пуштена кућама.

Према првим информацијама, путнички воз ударио је брзином од 15 километара на сат у последњи вагон теретног воза који се налазио испред њега. Како је до удеса дошло требало би да утврди истрага полиције и Железница Србије. На месту несреће, саопштиле су Железнице Србије, током претходне вечери и ноћи били су директори железничких компанија, као и железничка Комисија за ванредне догађаје, која ради на утврђивању узрока овог догађаја.

Већ током вечери појавиле су се непотврђене информације да је теретни воз наводно стајао на шинама због квара, а да је путнички воз налетео на њега због лоших временских услова и слабе видљивости. У предстојећој истрази свакако ће бити прибављене изјаве машиновође, који је, како се незванично сазнаје, у удесу остао неповређен, и осталог железничког особља, а врло вероватно и путника од који су неки своја непосредна сведочења већ објавили на друштвеним мрежама.

Путник из воза, који се потписао као Борис, тако тврди да се несрећа није није догодила између станица Сајлово и Кисач, већ пре Сајлова, када се прође преко железничког моста, после "Неопланте".

„Седео сам скроз напред до кабине машиновође. Слушалице на ушима, надлактио се на порозор и дремао. Воз није ишао петнестак километара на сат, већ неких неких 30 - 40. На том делу, увек иде том брзином... Одједном трас! Бацило ме на седиште преко пута мене, а имам 125 килограма. Прозор је био расут скроз. Испред мене, пред самим вратима машиновође, подигао се патос... Устао сам унезверен, гледам да ли крварим, ништа - само бол у колену. Дигао сам ногавицу и видео огреботину на десном колену. Било је повређених јаче него ја, иако су седели у другом делу воза“, наводи овај путник.

Према његовим речима, њих 8 - 9 путника је изашло из воза и кренуло назад за Нови Сад. Са њима је била и једна забринута мајка са малом девојчицом чија су уста била крвава, а која такође није хтела да чека. Спустили су до „Неопланте“, где је обезбеђење позвало Хитну помоћ, која је стигла веома брзо.

Мало пре путничког дизел-моторног воза за Сомбор, са новосaдске станице у 18.46 часова  креће електро-моторни воз “штадлер“ за Суботицу, а који је пругом прошао без проблема. Како се и зашто теретни воз потом нашао на траси путничког, иако у Сајлову постоји такозвана „распусница“, питање је које међу првима стиже пред истражне органе.


Коментари21
b3166
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan
Unistili novu kompoziciju. Ovde je pravo pitanje sta ce dva prisutna voza na jednoj sekciji pruge? Nije kriv masinovodja on je verovatno preduzeo mere kad je spazio kompoziciju i imao srece da udes nije bio fatalan. Ko je njega pustio da saobraca vozom ne deonici gde je jos bio prisutan taj teretni voz.
posmatrač
Због неприступачности терена...путнички воз налетео је због лоших временских услова и слабе видљивости. ..Путник из воза... тврди да се несрећа није није догодила између станица Сајлово и Кисач, већ пре Сајлова, када се прође преко железничког моста, после "Неопланте". Teren je stvarno veoma nepristupačan. Ravnica gde god pogledaš- Preko oranja je teško ići. Dao Bog da zagineš na planini, na vrleti, u klisuri - samo ne u ravnici. Osim toga, da je bila slaba vidljivost-bila je ! Pa jeli vi ljudi znate kada se smrkava u januaru? A o tome gde je sudar stvarno bio tek treba da se formira istražna komisija i da donese prvostepeno rešenje.
slavoljub dimitrijevic
ima li krivca za sudar Mislim da tu za 24 sata ne prodju ni pet voza
železničar
Није чудо какви се бесмислени судари дешавају (при екстра брзинама од 15 км/час) кад је преостали кадар (после систематских чистки) на железници КАТАСТРОФАЛАН. На жалост они који су све уништили се и даље башкаре у директорским фотељама и праве нове спискове за отпуштање.
Miloš
"omnia mea mecum porto" nisi razumeo šta je ž. hteo da kaže! Na železnici ne rade samo mašinovodje,već čitav spektar zanimanja saobraćajne struke i signalno-sigurnosna služba(i oni ostali,administracija). Problem je što su posle čistki(3000 ljudi otpušteno i još toliko u ovoj god. će biti) oterani i neki koji su bili visokog kvaliteta. U signalno-sigurnosnoj službi zapošljavali su sa neadekvatnim profilom obrazovanja!
Препоручујем 8
omnia mea mecum porto
Vama uvijek neko drugi kriv. Pa ovdje je kriv mašinovođa majstore, a ne "oni gore".
Препоручујем 7
Milos
Polomiše nam i ovo malo sirotinje!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља