уторак, 21.02.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:16

Безвизни режим са Кином, нове пословне могућности за Србију

Аутор: ​ Владимир Простран*среда, 18.01.2017. у 08:15
Посетиоци без виза (Фото Србијатур)

Од 15. јануара почео је да функционише безвизни режим између Србије и Кине, који ће омогућити грађанима обе земље да туристички путују без визе до тридесет дана. Србија је тиме постала прва европска земља која је омогућила безвизно путовање кинеским држављанима. У светлу тог догађаја, Bank of China (BOC) је такође постала прва кинеска банка која је отворила подружницу у Србији. Ово је важан корак у односима две земље који нуди нове пословне могућности за фирме из Србије, посебно у сектору туризма. Безвизни режим Србије за кинеске грађане покренуо је теме међу туристичким компанијама које послују у Кини, као и у националним медијима. Примера ради, уредништво кинеског издања часописа Conde Nast Traveller припрема репортажу о Србији у свом следећем издању и било би корисно да Туристичка организација Србије ступи у контакт са уредништвом овог магазина ради боље промоције наше земље.

Иако за велики број иностраних путника Србија није ,,туристичка Мека”, наша земља има много тога да понуди: од ноћног живота у Београду, преко бањских и планинских центара, до значајних историјских, културних и верских знаменитости као што су средњовековни манастири, стари градови итд.

Како треба приступити кинеским путницима да би им путовање у Србију било пријатно, а да то у исто време и за нас у земљи буде корисно? Стратегија Србије требало би да буде краткорочна и дугорочна. Краткорочна би се ослонила на чињеницу да највећи број кинеских путника вероватно не би размишљао о доласку у Србију без безвизног режима. Београд, посебно Аеродром ,,Никола Тесла”, требало би да се позиционира као трансфер-тачка на путовању ка крајњој европској дестинацији, и то тако што би ,,Ер Србија” отворила руте ка Пекингу и Шангају или привлачењем кинеских авиопревозника. Путници остају у трансферу од два сата до два дана, што омогућава фирмама које послују на аеродрому, али и у центру града, да на адекватан начин то искористе.

Најважније је припремити се за то. Прва и најочигледнија припрема односи се на језик. С обзиром на то да велики број кинеских путника располаже релативно ограниченим језичким вештинама, битно је да постоје јасно изложени натписи у продавницама и пословним просторима на кинеском језику, као и оглашавање за авионске летове. Друго, у сарадњи с кинеском банком Bank of China треба размотрити могућности увођења плаћања кинеском платном картицом Union Pay као и мобилним платним сервисима као што су Ali Pay and WeChat Pay. Безготовинско плаћање у Кини је много ефикаснији процес при куповини него у Европи (AliPay и WeChat Pay су апликације повезане с банковним картицама које функционишу по принципу ,,скенирај да платиш”) и кинески путници ће очекивати да то буде случај и са земљама у које путују.

У зависности од тога колико кинески путници остају у Србији, могу им се понудити различити производи. Ако је у питању трансфер на аеродрому који траје два до три сата, онда је куповина у продавницама и ресторанима на аеродрому најочигледнији избор. Аеродром у Хелсинкију је трансфере кинеских путника на путу до крајње дестинације максимално искористио. Међутим, ако трансфер, на пример, траје до осам или девет сати, кинеским путницима би се могле продати туре кроз град аутобусима који би их директно одвезли са аеродрома (заједно с водичима који говоре кинески) на неколико најбитнијих туристичких места у Београду, као и у куповину сувенира и јединствених производа Србије (,,Cирогојно” џемпери, мед, вино…), да би их кроз неколико сати вратили на аеродром одакле би путници наставили ка крајњој дестинацији. Трансфери који укључују два до три дана дозволили би путницима кратке обиласке Београда, али и Новог Сада, јер су кратке посете више места веома популарне међу кинеским туристима.

Дугорочни део стратегије би узимао у обзир позиционирање Србије као крајње туристичке дестинације и понуду наших бањских и планинских центара у различитим периодима године. Велики број кинеских путника долази из веома урбанизованих региона у којима је загађеност ваздуха велика, због чега активан и опуштајући одмор у природи добија на све већој популарности. Поред тога, медицинске услуге у Кини су често веома скупе, због чега би укључивање медицинског туризма могло значајно да допринесе укупној понуди Србије у овом сектору. Најбољи ефекат дугорочно је наравно улагање у туристички маркетинг, посебно у дигиталне медије као што су WeChat, Weibo, Zhihu, Baidui Youku.

Ипак, при доласку у нашу земљу, ништа не може да замени први утисак. Не, није реч о таксистима или туристичким радницима. У питању је пасошка контрола чији би запослени требало напокон да замене смркнуте изразе лица осмесима и једноставним ,,Добродошли у Србију”. То ништа не кошта, а утисак који се оставља посетиоцима је непроцењив.

*Стручњак за маркетинг, живи у Шангају


Коментари8
89f49
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран
Требало би да се почну како на аеродрумима тако и по целој србији у свим већим туристичким местима писати натписи на кинеском.Ја предлажем влади србије да у договору са кинеском владом које би кина финансирала да се у Србији откупе напуптена домаћинства по српским селима и варошицама и да се населе неколико стотина хиљада младих кинеза старости до 25 год. И да им се одмах да држављанство србије.Поред тога агенције би требало да почну да доводе младе девојке из Кине и да их удају за ове непожеењене старе момке којих има неколико стотина хиљада у србији.Тиме бисмо населили србију а уједно би они били спона између нас и будуће најаче светске силе.А сигуран сам да уз добар програм интеграције они би Србију прихватили као своју државу и никада неби правили сепаратизам.Једноставно би се измешали са нама.
M.Bjelic , New York
Godina 2060-ta ---- Demografija Srbije : 15 miliona Kineza , 8 Mil iz cent Azije I Afrike I pola miliona Srba .... od 50-90 god , mladjih nema .....
Stop okupacije Srbije
Kinezima zabraniti ulazak u Srbiju!!!
Ja sam
Srbija ima 30 puta manje turista od Hrvatske. Rezerve su ogromne...na tome ce i ostati.
Rastko
U Moskvi, na Sermetjevu, koji je verovatno najveci tranzitni aerodrom za Kineze na svetu moze se placati kineskim bankovnim karticama u svim prodavnicama. Isto je i u Singapuru. Mislim da je ideja sa tranzitom sjajna, jer posle toliko dugog leta, odmor dobro dodje, a mozda cak i nocenje. Rusi ih ne pustaju napolje naravno. Singapurci imaju za Kineze autobusku liniju, ali se nigde ne izlazi, samo se provoza gradom, jer, naravno, nemaju bezvizni rezim. Alipay i WeChat Pay bi lako mogla da odradi neka kineska firma za proviziju, sve sa POS aparatima. Prodavnice i restorani bi sigurno profitirale od veceg prometa. Natpisi na kineskom su takodje dobra ideja i kostaju 100 evra ukupno za ceo aerodrom da se nadje neki kinez da ih prevede i da se odstampaju nalepnice. Na Sermetjevu i u Singapuru objave za avione (U Moskvi samo za one za/iz Kine) se takodje rade na kineskom. Sitne stvari koje se visestruko vrate.
Seremetjevo juce
E bas naprotiv,moze se placati samo rubljama i visa i master karticama. Kad sam pitao juce zasto ne juani i union pay,svi u prodavnicama i duty free shopovima su rekli da sam u Rusiji,ne u Kini... Molim da mi se objavi komentar posto je istina.
Препоручујем 3

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Погледи /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља