среда, 19.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:32
ТВ БАРОМЕТАР

Зашто нервирате гледаоце?

Аутор: Мери Билићсубота, 21.01.2017. у 09:00

Познати амерички водич кроз телевизијске програме који се штампа у милионском тиражу „Ти-Ви гајд” излази једном месечно.

У Немачкој се слична издања штампају двонедељно или месечно. И тако редом.

Лако је њима, тамо уредници и координатори ТВ програма вероватно нису чули за дисциплину звану излуђивање гледалаца сталним променама термина емисија, посебно серија.

Код нас у томе предњаче, зачудо, ТВ Б92 и Прва, управо оне чију шему у највећој мери чине серије. Деведесетдвојка месецима врти „Пријатеље” и „Два и по мушкарца”.

Али, то им није довољно, већ и тим серијама чије епизоде знамо напамет, мењају време емитовања.

У мору реприза, гледаоце Прве је обрадовала премијера италијанске серије „Страсти Тоскане” која је по продукцији, естетици и глуми много боља од турских провода који су преплавили овдашње мале екране.

Али то није крај, већ почетак муке свих гледалаца које је освојила.

Прве епизоде су почели да прате радним данима од 20.15, потом је серија пребачена у 21 сат, а сада се приказује у 20 сати!

И све то за десет дана, од 9. јануара наовамо.

Шетајући термин је изум наших телевизија, који не постоји нигде у свету.

Јер, тамо су свесни да постоје и раде само због гледалаца, који заслужују поштовање а овде су омаловажавани на разне начине: лошим програмом, немуштим водитељима, катастрофалним избором гостију, простаклуком и глупошћу...

И бескрајним репризама домаћих серија у ударном термину у чему предњачи РТС који на такве примедбе одговара да су многе нове серије снимљене или ускоро почињу да се снимају.

То је исто као да су у излогу цвећаре пластични букети а власник каже „немојте тако, унутра има лепог свежег цвећа”. Јер, термин у 20 сати није ништа друго до – излог телевизије.

И емисија „150 минута”, коју наизменично воде Маја Николић и Анета Ивановић, имала је своју „шетњу по ТВ шеми” па је од термина у 14.00 дошла до 13 часова.

Штета, одлична емисија са добрим спојем информација, прилога и разговора са гостима у студију, остаје непознаница за све оне који у то време имају обавезе, рецимо на радном месту.

Једанаестогодишњој Јовани Савић, одличној ученици музичке школе „Мокрањац” која свира у београдској Кнез-Михаиловој улици и тако обезбеђује новац за такмичења на којима осваја награде, била је посвећена емисија Наташе Дракулић „Јована и виолина” (6. јануар, РТС 1, 18.30).

Ова шармантна девојчица је на истој телевизији била гост „Јутарњег програма” а прилог о њој је био и део емисије „Око”...

Сви су се они бавили овом младом уметницом која музицира док поред ње пролазе хиљаде људи а друштво и подршку јој прави само њен касетофон.

Јавни сервис је моћна кућа и тешко је поверовати да тамо нико нема идеју како Јовани обезбедити стипендију или спонзора за такмичења.

Они нису социјална установа, то није њихов посао, рећи ће неко. Тачно. Али су прави маркетиншки магови када треба да обезбеде одећу, фризуру, ципеле, накит, па и естетске корекције за новинарке и водитељке.

Разлика је само у – моћи и хтети!


Коментари12
509aa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Setajuci termin samo nervira
Setajuci termin serija, makar i sto puta repriziranih je velika greska. Nista tako ne nervira kao saznanje da se ne zna kad ce se serija emitovati, u koje vreme, pa cak ni kog dana. Bez obzira sto su u pitanju reprize, mene recimo bas tacan termin emitovanja privuce da pratim neku seriju. To su mi trenuci za opustanje koje jednostavno vezem za neku seriju i kad je nema u isto vreme, ja odustanem i uvedem u svoju rutinu seriju na nekom drugom programu koja mi se ne svidja, ali se vremenom vezem za nju, ako je iole dobra. Mozda je to trik, koji ima za cilj da nas primora da gledamo neke druge emisije na istom programu, ali ne znam da li to pali, kod mene nema efekta.
Milena
A, je l TV krvotok i mozak bez kojih je život nezamisliv? Nemam TV u kući godinama.
Боривоје Банковић
Одличан текст, а посебно ми се свиђа ово са пластичним цвећем. Управо је тако. Некада смо имали два канала државне телевизије и на њима је имало шта да се види. Данас имамо шест телевизија са националном покривеношћу који емитују рекламе, "риалитије" и разне "истраживачке" сензационалистичке емисије којима рок трајања истекне у наредних 48 часова, најдуже два - три месеца. Они који одлучују изгледа нису схватили да је економска криза време успона телевизије, па нас даве репризама репризиних реприза. Кад сам научио напамет све "серије рекордне гледаности", отказао сам кабловску, а DVBT-2 пријемник никада нисам купио. Ако ми се баш пиљи у екран, имам Kodi, YouTube и Vimeo, или платим Pickbox, HBO Go или Netflix месец или два дана, па гледам кад ја хоћу и шта ја хоћу. Одморио сам се од водитељки које креште, гађају се падежима, и бесконачно прекрштају ноге. А посебно сам срећан што не гледам иритантне рекламе које урлају, као ни свакодневни рат саопштењима о "рекордној гледаности".
Rajce
Lepo obradjena tema,ali blaga.Ne nerviraju oni mene,dovode me do BESA.Dopunicu vas samo jednim cinjenjem.Reklame.Pustaju ih kako se kome cefne.Pa,da li neko moze da im stane na put i upristoji to zlo?Da li ima mogucnosti da se emitovanje reklama regulise zakonskom odredbom?Do tada mi cemo da besnimo,a da za to niko ne haje.
Sasa Trajkovic
Lucidan jasan i koncizan tekst novinarski bez dlake na jeziku ali ipak preblag , kritika naseg televiziskog mora kica, sunda i primitivizma kojim nas zapljuskuju sa malih ekrana je elementarna nepogoda i krajnje je vreme da ne samo pojedinci vec intelektualci, umetnici i mi kao drustvo uvedemo VANREDNO stanje u nasim medijima. Sponzori ovih TV kanala su kao sto znamo politicka elita u Srbiji to je javna tajna pa ocekivati da oni uvedu red u mediskom djubristu koji su oni sami uveli cista utopija a o pogubnom uticaju na pre svega omladinu potrebno je posebno pricati. Zasto SANU umetnicka udruzenja cute kad vec ministar smatra da je ne nadlezan to je pitanje za Vas ali i nas.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља