уторак, 21.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:08
ВОЗИЛИ СМО: „ГРЕЈТ ВОЛ 2,0”

„Велики зид” руши предрасуде

Кинески СУВ ступио на тржишта Европе, израђен је неуобичајено квалитетно, што није важило до сада за возила са простора ове најмногољудније земље света
Аутор: Иштван Декањнедеља, 29.01.2017. у 21:00
„Хa-6” се производи у Бугарској (Фото И. Декањ)

Када бисмо анкетирали возаче у Србији, шта би желели да возе, вероватно би мало ко рекао да му је жеља кинески ауто. Без обзира на ранија, солидна искуства и ниске цене са брендом „Чери” (комунална полиција још увек вози ове аутомобиле).

Многи суграђани и данас жале што не могу да купе градски ауто „чери его” за нешто више од 6.000 евра, колико је коштао. „Грејт вол” је далеко већа и значајнија фабрика од „Черија” у Кини, а како им је жеља да се пробију у Европи, квалитет ових аутомобила је на завидном нивоу, што су доказали и на једном од најтежих релија, чувеном „Париз–Дакар”.

„Ха-6” је најпопуларнији модел „Грејт вола” три године заредом у Кини и продат је већ у милион примерака у свету. То је СУВ (градско-теренски аутомобил) који пре може да се назове глобални, него само кинески.

Почев од дизајнера: Андреаса Дојфела из „Мерцедеса”, Рамона Гина, некада шефа дизајн тима „Алфа Ромеа” и Пјера Леклерка одговорног за успех „бе-ем-ве икс 6”. Партнери у настајању овог кинеског СУВ возила су ауто-великани: „Бош”, „Џонсон контролс”, „Делфи”, „Ханивел” и други светски произвођачи компонената.

После теста „Политике” резултат је, можемо слободно рећи, изненађујуће добар. „Хa-6” је простран, снажан и квалитетно израђен аутомобил, који се производи у Бугарској, са сјајним односом цене и квалитета.

Нема лоших завршних радова, великих зазора или шкрипутаве пластике, у помичним деловима. Помислили бисте да сте ушли у далеко скупље конкуренте: „фолксваген тигуан”, „хонду це-ер-ве”, „субару форестер”, „киу спортиџ”...

Пространа кабина, добро одмерене димензије, знатно већи пртљажник од појединих модела из класе, говоре да је ово озбиљан аутомобил, за снажну експлоатацију.

У понуди су два мотора, бензинац, запремине 1,5 литара и дволитарски дизелаш. Вожња у дизелашу је веома пријатна, снажан агрегат као да нема препрека на лошим теренима.

Пробали смо га по блату планинских путева Радан планине, кроз речице и потоке, уз велике успоне, „ха-6” је показао сјајне одлике. Масивни обртни моменат, уз који је мотор радио мирно и „вукао” сјајно на нижим обртајима, омогућио је пријатну вожњу.

Осим оне класичне „турбо празнине” – тренутно губљење узлазне каденце обртаја мотора (око 1.500 обртаја у минути), као код турбо-дизела ранијих генерација.

Аутоматски погон на сва четири точка се укључивао поуздано и извлачио нас при клизању, што није чудо, јер је настао у сарадњи са чувеном америчком компанијом „Борг Варнер”.

Са довољно снаге у свим степенима преноса, добро одмерен шестостепени, прецизни мењач додавао је плусеве на поузданост и безбрижну вожњу овим врло добрим СУВ-ом.

Управљив, уз добре кочнице, веома сигуран. Робустно, одлично подешено огибљење, нуди завидну стабилност у кривинама. Добар стоп/старт систем ради брзо, једнако је ефикасан као код јапанских модела.

Због аутоматског укључивања погона на сва четири точка и планинске вожње коју смо имали, потрошња је била већа од осам литара.

Али по друму и ауто-путу, на дужим релацијама, може да буде и нижа, литар-два. Иначе, има добру климу, прегледне инструменте и прецизне команде.

Оно, на шта бисмо имали замерке код „ха-6” је кочница која захтева увек јачи притисак на педалу, бука на крајњим брзинама и релативно мала носивост од 440 килограма.

И свакако, квалитет радио-пријемника, који је стално „тражио” фреквенцију и станице.

Дакле, потребан је квалитетнији, јер са ценом од око 20.000 евра, колико кошта овај аутомобил (бензинска верзија око 16.000 евра) купци то свакако заслужују. Гаранција је три године, а сервисна мрежа солидна (Београд, Нови Сад, Ниш, Јагодина, Краљево...).

 

Техничке карактеристике

Мотор: 4 цилиндра комон реил турбо-дизел

Запремина: 1.996

Тип: ЕУ 5

Снага: 105 kw / 140 кс; 4.000 обрт/мин.

Момента: 310 нм при 1.800 до 2.800 обртаја/мин.

Максимална брзина: 175 км/час

Убрзање (од 0 до 100): 12,8 секунди – фабрика, мерење на тесту 13,5 секунди

Потрошња: град 9,1 л / 6,2 л отворено фабрика, тест око 8 литара

Мењач: шестостепени мануелни

Маса аутомобила / нај. теж. : 1.800/2.240 кг

Точкови: 17 инча

Резервоар (макс): 58 литара

Запремина пртљажника: 808/2.010 литара

Дужина: 4.640 мм

Ширина: 1.825 мм

Висина: 1.690 мм

Емисија угљен-диоксида: 175 гр/км


Коментари2
3239a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Smrda
U Kanadi osnovna verzija Forestera je 21,500 evra, sa svim troskovima i nametima, a to je ipak nebo i zemlja u odnosu na ovaj auto.
Vasa
20 000 € ?!? ... Jeste li sigurni da niste vozili BMW ???

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља