Када бисмо анкетирали возаче у Србији, шта би желели да возе, вероватно би мало ко рекао да му је жеља кинески ауто. Без обзира на ранија, солидна искуства и ниске цене са брендом „Чери” (комунална полиција још увек вози ове аутомобиле).
Многи суграђани и данас жале што не могу да купе градски ауто „чери его” за нешто више од 6.000 евра, колико је коштао. „Грејт вол” је далеко већа и значајнија фабрика од „Черија” у Кини, а како им је жеља да се пробију у Европи, квалитет ових аутомобила је на завидном нивоу, што су доказали и на једном од најтежих релија, чувеном „Париз–Дакар”.
„Ха-6” је најпопуларнији модел „Грејт вола” три године заредом у Кини и продат је већ у милион примерака у свету. То је СУВ (градско-теренски аутомобил) који пре може да се назове глобални, него само кинески.
Почев од дизајнера: Андреаса Дојфела из „Мерцедеса”, Рамона Гина, некада шефа дизајн тима „Алфа Ромеа” и Пјера Леклерка одговорног за успех „бе-ем-ве икс 6”. Партнери у настајању овог кинеског СУВ возила су ауто-великани: „Бош”, „Џонсон контролс”, „Делфи”, „Ханивел” и други светски произвођачи компонената.
После теста „Политике” резултат је, можемо слободно рећи, изненађујуће добар. „Хa-6” је простран, снажан и квалитетно израђен аутомобил, који се производи у Бугарској, са сјајним односом цене и квалитета.
Нема лоших завршних радова, великих зазора или шкрипутаве пластике, у помичним деловима. Помислили бисте да сте ушли у далеко скупље конкуренте: „фолксваген тигуан”, „хонду це-ер-ве”, „субару форестер”, „киу спортиџ”...
Пространа кабина, добро одмерене димензије, знатно већи пртљажник од појединих модела из класе, говоре да је ово озбиљан аутомобил, за снажну експлоатацију.
У понуди су два мотора, бензинац, запремине 1,5 литара и дволитарски дизелаш. Вожња у дизелашу је веома пријатна, снажан агрегат као да нема препрека на лошим теренима.
Пробали смо га по блату планинских путева Радан планине, кроз речице и потоке, уз велике успоне, „ха-6” је показао сјајне одлике. Масивни обртни моменат, уз који је мотор радио мирно и „вукао” сјајно на нижим обртајима, омогућио је пријатну вожњу.
Осим оне класичне „турбо празнине” – тренутно губљење узлазне каденце обртаја мотора (око 1.500 обртаја у минути), као код турбо-дизела ранијих генерација.
Аутоматски погон на сва четири точка се укључивао поуздано и извлачио нас при клизању, што није чудо, јер је настао у сарадњи са чувеном америчком компанијом „Борг Варнер”.
Са довољно снаге у свим степенима преноса, добро одмерен шестостепени, прецизни мењач додавао је плусеве на поузданост и безбрижну вожњу овим врло добрим СУВ-ом.
Управљив, уз добре кочнице, веома сигуран. Робустно, одлично подешено огибљење, нуди завидну стабилност у кривинама. Добар стоп/старт систем ради брзо, једнако је ефикасан као код јапанских модела.
Због аутоматског укључивања погона на сва четири точка и планинске вожње коју смо имали, потрошња је била већа од осам литара.
Али по друму и ауто-путу, на дужим релацијама, може да буде и нижа, литар-два. Иначе, има добру климу, прегледне инструменте и прецизне команде.
Оно, на шта бисмо имали замерке код „ха-6” је кочница која захтева увек јачи притисак на педалу, бука на крајњим брзинама и релативно мала носивост од 440 килограма.
И свакако, квалитет радио-пријемника, који је стално „тражио” фреквенцију и станице.
Дакле, потребан је квалитетнији, јер са ценом од око 20.000 евра, колико кошта овај аутомобил (бензинска верзија око 16.000 евра) купци то свакако заслужују. Гаранција је три године, а сервисна мрежа солидна (Београд, Нови Сад, Ниш, Јагодина, Краљево...).
Техничке карактеристике
Мотор: 4 цилиндра комон реил турбо-дизел
Запремина: 1.996
Тип: ЕУ 5
Снага: 105 kw / 140 кс; 4.000 обрт/мин.
Момента: 310 нм при 1.800 до 2.800 обртаја/мин.
Максимална брзина: 175 км/час
Убрзање (од 0 до 100): 12,8 секунди – фабрика, мерење на тесту 13,5 секунди
Потрошња: град 9,1 л / 6,2 л отворено фабрика, тест око 8 литара
Мењач: шестостепени мануелни
Маса аутомобила / нај. теж. : 1.800/2.240 кг
Точкови: 17 инча
Резервоар (макс): 58 литара
Запремина пртљажника: 808/2.010 литара
Дужина: 4.640 мм
Ширина: 1.825 мм
Висина: 1.690 мм
Емисија угљен-диоксида: 175 гр/км