четвртак, 30.03.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:35

„Руске железнице” купују српску фирму

Једино предузеће које се у нашој земљи бави одржавањем железничке инфраструктуре јесте ЗГОП, новосадско предузеће за грађење, ремонт и одржавање пруга. Међутим, ова компанија ће 8. фебруара потписати уговор са Казахстанцима, а не са Русима
Аутор: Аница Телесковићсреда, 01.02.2017. у 11:37
Руска фирма РЖД је увелико ангажована на радовима у Србији (Фото А. Васиљевић)

Компанија „Руске железнице” (РЖД) намерава да у првој половини године купи удео у српској фирми која се бави одржавањем инфраструктуре, рекао је новинарима први потпредседник компаније Александар Мишарин.

Како преноси „Спутњик”, Мишарин није желео да именује компанију чији удео планира да купи ова група.

Износ трансакције такође није навео. На питање да ли је предузеће скупо, само је одговорио: „Не баш”.

„Ми ћемо у Србији купити локално предузеће које се бави одржавањем инфраструктуре… Оставићемо тамо (у српској компанији) део партнерима. Време затварања трансакције је прва половина године”, рекао је Мишарин на маргинама Дана „Руских железница” у Савету Федерације.

„Политикини” саговорници из министарстава привреде и грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре нису имали одговор на питање коју компанију ће купити „Руске железнице”. Првобитно се зградом Владе Србије пронела вест да ће РЖД купити фирму ЗГОП. Реч је о привредном друштву из Новог Сада за грађење, ремонт и одржавање пруга. Осим што је реч о компанији која се једина у Србији тиме бави, на први поглед, поклопило се још неколико ствари. Процес продаје ове компаније управо је у току, а директор предузећа Зоран Станојевић већ је јавно изјављивао да су за ову фирму заинтересовани инвеститори из Русије, Кине, Аустрије, Француске и Турске. Занимљиво је да су управо Руске железнице пре две године виђене као страшеки партнер за ово предузеће. Руси су чак тада поднели захтев Агенцији за приватизацију за стратешко партнерство и исказали намеру да како су пренели медији уложе милион и по евра у резервене делове за грађевинску оперативу. Шта се у међувремену догодило није познато сем да су их Руси ангажовали на инфраструктурним пројкетима у нашој земљи који се реачизују из кредита од 800 милиона долара.

Међутим, како је дан одмицао, постало је јасно да РЖД није потенцијални купац ове фире. Иако ЗГОП јесте на продају, договор је постигнут са Казахстанцима, а не са Русима. Како сазнајемо, чак је договорено да се 8. фебруара у Министарству привреде са фирмом из Казахстана потпише уговор о преузимању ЗГОП-а. Купац је компанија из Астане „Жол Жондеуши”. Како може да се види на њиховом сајту реч је о највећој казахстанској компанији која се углавном бави одржавањем путне и железничке инфраструктуре.

Према речима Горана Родића, потпредседника Грађевинске коморе Србије, ЗГОП је једино предузеће које за сада има механизацију и кадрове за ремонт пруга. Тако да му није јасно коју другу фирму би Руси могли да купе, а која се бави тим послом.

–Реч је о компанији од изузетног значаја за одржавање железничке инфраструктуре. Онај ко буде уложио у ЗГОП дугорочно ће добити бизнис који доноси профит. Јер ова компанија може да послује у земљама источне Европе, Русије, земљама бившег Совјетског Савеза... О земљама региона и да не говоримо. Апсолутно има и кадрове и опрему да задовољи потребе тако великог тржишта – каже Родић.

Ако РЖД можда има намеру да купи неку компанију која се бави ремонтом вагона онда су то у Србији једино Фабрика вагона Краљево, Фабрика шинских возила „Гоша” из Смедеревске Паланке и „Желвоз” из Смедерева, који је у стечају каже наш саговорник. Међутим, колико је познато прве две нису нуђене на продају, а Желвоз је у тешком стању.

Током дана, касније се појавила информација да РЖД хоће да купи неко приватно предузеће.

– Не постоји приватна фирма која се бави одржавањем железничке инфраструктуре. Можда РЖД жели да купи неко грађевинско предузеће које се само бави одржавањем такозваног доњег строја. Али, ту је реч само о грађевинским радовима, а не о тешком ремонту пруга за који је ЗГОП специјализован, а који укључује скидање прагова, демонтажу пруга и решетање – каже Горан Родић.

Зоран Станојевић, директор ЗГОП-а, није одговорио на питање „Политике” да ли је казахстанска компанија на било који начин повезана са РЖД-ом.

Ни у представништву РЖД-а у Србији нису били расположени да открију коју фирму желе да купе. Само су кратко прокоментарисали да су изненађени толиким интересовањем медија.

Председник РЖД-а Олег Белозеров најавио је још почетком прошле године да компанија разматра могућности куповине страних пројектних института и железничких оператера, као и да је реч о пројектним организацијама које већ имају лиценце и сертификате. По његовим речима компанија је заинтересована за тржишта у Индији, Јужној Америци (посебно Бразилу) и Северној Африци, пише „Комерсант”.


Коментари8
4896b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

baron
Postovani! dali radnici ZGOP-a imaju pravo na isplatu akcija.Pitanje postavljam posto provejavaju glasine da na to nemamo pravo i u slucaju da je tako kome se treba obratiti na daljnju nadleznost. U napred HVALA za odgvor.
misa avokado
Kazasi kupuju firmu da bi je prodali Rusima po većoj ceni. Pitanje kome provizija na razliku.
Vladan Velimirovic
Da makar kupe oronule hotele u Vrnjackoj i Vranjskoj banji koji su u vlasnistvu Zeleznice Srbije i Vlade Srbije, pa da drzava isplati sva dugovanja radnicima "ZELTURIST"-a a posebno 17 neisplacenih plata. Postoje i sudska izvrsna resenja u korist radnika "ZELTURIST"-a DOO Beograd.
Dambo
Pregovaralo se o kupovini sektora za održavanje pruga (ZOP) koji posluje u sastavu novoformiranog preduzeća Infrastruktura železnice Srbije A.D.. Time bi Srbija za male pare prodala poslednju celinu za radove na prugama u zemlji i svaki pa i najsitniji posao bi nam radile strane firme, što je sumanuto. Ne postoji bilo koji razuman razlog za ovu prodaju.
Obivankanobi
Bice na kraju kao sa ledolomcima. Danas Madjarima placamo 30 hiljada evra po danu zakupa.
Препоручујем 9
Nenad V.
Ta firma mora da se zove ZGOP iz Novog Sada...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља