уторак, 21.02.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:14

Повећане акцизе на гориво

Бензин и дизел могли би због већих државних захватања од данас да поскупе за још око динар, а течни нафтни гас за 78 пара
Аутор: Јасна Петровић-Стојановићчетвртак, 02.02.2017. у 20:05

Гориво на пумпама у Србији могло би од данас да буде скупље за још један динар и то по основу повећања акциза на бензин за 84 парe, дизела за 86 пара по литри и течног нафтног гаса за 65 пара по килограму. После тога акцизе на дизел уместо 54 динара износиће 54,86 динара за литар, бензина уместо 52,50 на 53,34 динара и течног нафтног гаса с 41 на 41,65 динара по килограму.

Државна захватања већа су од јуче због редовног годишњег усклађивања акциза с растом цена на мало у 2016. години.

Прерачунато, држави од јуче, по сваком литру бензина од 142,72 динара припада 79,72 динара, од евродизела који се точи по 149,66 динара по 82,40, док од 76,61 динара колико кошта ТНГ држава узима 37,12 динара, каже Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије.

– Ово повећање акциза може довести до поскупљења горива на пумпама за око 1,03 динара на дизел, динар за бензин и 78 пара за ТНГ, (с урачунатим ПДВ-ом од 20 одсто), али и не мора. О томе одлучује свака компанија појединачно. Јер, уколико трговци имају простора да покрију овај трошак нових акциза из сопствених извора, односно, без повећања малопродајних цена, гориво на пумпама неће поскупети и обрнуто – каже он.

Упитан зашто гориво поскупљује и по два пута недељно, Мићовић објашњава, да се цене бензина и дизела слободно формирају и да је цена последица односа понуде и тражње.

– Овог пута треба узети у обзир и скок цене сирове нафте од око 56 долара за барел. За сада се не очекује већи скок цене барела, што би требало и да устали цене на пумпама. Иначе, од 30. новембра 2016. године, када су цене сирове нафте почеле нагло да скачу, црно злато је до данас поскупело за 16 одсто. Истовремено је бензин у малопродаји скупљи за 9,5 динара, или 7,15 одсто, а дизел за 6,86 динара – каже он.

То говори, истиче, да гориво баш и није у стопу пратило раст цене црног злата, како се мисли, јер би цене иначе било још веће него сада.

– Иначе, исте ове цене горива, важиле су и средином 2015. године када се бензин продавао по 140, а дизел 142 динара, док је барел нафте коштао 55 долара – каже он.

Додатни разлог поскупљења горива на пумпа је и слабљење динара у односу на евро и долар. У једном часу, истиче, долар је био скоро сасвим близу евра око 117 и 118 динара, док је јуче вредео 114,9 динара, што се такође, у међувремену, одразило на малопродајну цену.

У новој структури цена горива, после јучерашњег повећања акциза, државна каса се по основу ПДВ пуни на сваком литру бензина са 23,78 динара, дизела 24,94 динара, а ТНГ 12,77 динара. У цену горива улази и накнада за обавезне резерве од 2,6 динара за бензин и дизел и 1,44 динара за ТНГ, што плаћају крајњи потрошачи.

Упоређујући цене горива у Србији и окружењу, види да је Србија у врху по цени дизела, одмах после Мађарске, Албаније и Грчке, док је бензин код нас јефтинији и скупље се продаје у Грчкој, Црној Гори Албанији и Мађарској.

Најјефтинији бензин и дизел и даље се точи у БиХ, јер они имају најмања државна захватања. Акциза на ТНГ је нула, односно нема је, јер се тиме стимулише продаја горива које не загађује ваздух.


Коментари16
d9d3a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan
Lopine, sta drugo reci. Da nisu rasprodali (u bescenje) drzavnu imovinu, sad bi imali cime da popune budzet. I umesto da dizu akcize, skupstineke i ministarske lopine (a i ostali) mogli bi da porazmisle o smanjenju svojih pata, ali i smanjenju "nevladinog sektora" (koji odnosi gomilu para iz budzeta) i "drzavne" administracije na svim nivoima: od lokalne vlasti, broja stranaka, pa sve do broja poslanika u skupstini, ministarstava i raznih "pomocnika", cija jedina svrha postojanja jeste uzimanje para.
geras
dodao bih da bi trebalo da razmislimo , mi a ne oni, i o tome koliko državnih plata vuče jedna funkcionerska glava. ako beskonačno čekamo na njih da se zamisle i porazmisle - nema ništa od toga.
Препоручујем 17
slobodan
Kakav luksuz?!Povecane cene,pa povecane akcize,apa onda automatski i jos veci iznosi PDVa.Pa zakinute penzije one preko 25h 0d 22 do 25%,,pa akcize na struju,pa na te akcize opet PDV,Usput nikeo ne naplacuje 279.000.000.000 koje Poslodavci duguju PIO fondu.Banjska, lecilista sto su gradili penzioneri prodacemo arapima.Plate u javnom sektoru jis nisu ni vracene na nivo na kome su bile.Uh...al nam ideeeeeeeeee???
Bond
Da je bar kvalitet goriva, kao u Grčkoj napr. Ovako šteta je dupla. Kad natočim u Solunu imam utisak da vozim neki sportski auto, a ne Punta. Toliko.
glas iz naroda
Veliki vođa izmislio akcize jer se ne može pokriti porezom (PDV). Lokalnu upravu ostavio bez prihoda iz budžeta i njeno finansiranje prebacio direktno na narod. Ovi se polakomili, pa dižu poreze na sirotinju.... Nema kraja deranju, a narod ne da trpi, nego će ga opet izabrati. A šta i očekivati od naroda koji je polovično pismen, i koji vidi umetnost na Pinku i Hepiju?
Djoka Kovacev
Када ће да ускладите плате и пензије са растом цена на мало?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља