недеља, 13.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:57

Од договора радника и управе зависи деблокада „БГ воза”

Радници фирме која обезбеђује објекте „Железница Србије” не одустају од штрајка док им се не исплате заостале зараде, не повеже стаж и не овере здравствене књижице. – Слађан Ђокић, директор фирме „Фул протект”, уверава да запослени немају разлога за штрајк и да су многи од проблема које истичу већ решени
Аутор: А. Јовановић - Д. Алексићчетвртак, 02.02.2017. у 19:45
Штрајкачи на прузи (Фото Д. Жарковић)

БГ воз који важи за најтачнији градски превоз, ових дана губи тај епитет. Због штрајка радника „Фул протекта”, фирме која обезбеђује објекте на железници, а који је започет на Техничко-путничкој станици „Земун”, градска железница већ пет дана готово да је паралисана. Уместо на сваких 15 минута, композиције „БГ воза” полазе на 60 (по недељном реду вожње). Ако се настави штрајк, може се десити да се и ови поласци прореде. Јер уместо три воза која су опслуживала градску железницу откако је почео протест, од јуче саобраћају тек два јер се један покварио.

Овај проблем је Секретаријат за јавни превоз покушао да ублажи додатним поласцима на аутобуским линијама 73 и 706, али то је далеко од решења за око 35.000 Београђана који свакодневно путују „БГ возом”. И железница трпи вишемилионске губитке због изостајања возова, отказивања полазака, али и због пенала које ће морати да плати граду јер нису испоштовали уговорену километражу.


Штрајкачи "заробили" возове (Фото Д. Жарковић)

Радници „Фул протекта”, због чијег штрајка је заробљено двадесетак возних композиција, немају намеру да одустану од блокаде пруге док се не испуне њихови основни захтеви. Траже да им се исплати седам личних доходака, да им се овере књижице што није чињено претходних шест месеци, да им се плате путни трошкови који нису уплаћивани четири месеца…

– Већина радника није из Београда, већ путују 30 и више километара на посао и то плаћају. Последњих пет година није нам намирен ни радни стаж – указују Радојица Пајовић и Милош Марковић који су у четвртак са још двадесетак колега били у дневној „смени” протеста. Њих знатно више учествује у штрајку, али се смењују јер и даље нико не изостаје са радног места. Не желе да, како кажу, дају повода надређенима да их аутоматски отпусте због штрајка.

– На територији Србије има 330 наших радника који обезбеђују објекте, тунеле и мостове железнице, а раде за минималац. Овде су, зато, дошли радници из Пријепоља, Новог Сада и Бијелог Поља. Блокирали смо гаражу у Земуну јер нам је то једина шанса да нас неко саслуша. Жао нам је што смо наштетили грађанима, тражили смо „најбезболнију” тачку, али опет неку где ћемо бити виђени – напомињу Пајовић и Марковић.

Као главног кривца виде Слађана Ђокића, директора фирме.

– Од када смо добили новог директора пре осам месеци, са неисплаћене три плате дошли смо до седам. Откако је донет нови Закон о безбедности на раду сваки наш запослени мора да има лиценцу која се стиче на месечном курсу. Нико нас о томе није обавестио, а сазнали смо да је руководство пренело надлежнима да већина није здравствено способна – жале се радници „Фул протекта” напомињући да се бољим вестима надају после састанка са Драганом Угрчићем из Агенције за приватизацију који је заказан за понедељак.


Импровизовани смештај штрајкача на прузи (Фото Д. Жарковић)

Прозвани Ђокић запосленима одговара да њихова прича делује симпатично, али да немају основа за штрајк.

– Протест је почео противно Закону о раду. Као њихов послодавац нисам добио обавештење да ће се то десити, нити је МУП обавештен, што је била њихова обавеза. То је једна неформална група запослених која у слободно време штрајкује. Социјални програм је поднет, а захтеви за повезивање стажа већине од тих двадесетак људи који се смењују на прузи су испуњени. Они су поднели тужбе и наплатили потраживања – уверава Ђокић подсетивши да према уредби владе о увезивању стажа (за привредна друштва која су била у реструктурисању) запосленом који је у спору са послодавцем неће бити повезан стаж.

– О овој уредби сви запослени су обавештени. Радници кажу да нису примили седам зарада, али ни то није тачно. Дугују им се четири плате. А људи који се налазе на прузи наплатили су преко извршитеља своје зараде. Они су на тај начин проузроковали неликвидност фирме и блокаду рачуна – додаје Ђокић који је директор фирме од јуна прошле године.

Ресорним државним органима поднет је захтев за решавање програма вишка запослених, а од тих органа зависи и којом брзином ће бити спроведен социјални програм.

– Не осећам се одговорним за ово што се догађа на прузи, али извињавам се суграђанима што не могу да користе услуге „БГ воза” – каже Ђокић

Како је настао „Фул протект”

2005. године основан је издвајањем послова обезбеђења и противпожарне заштите из „Железница Србије”

2009. фирма је приватизована

2010. раскинут је уговор о приватизацији и фирма је враћена Агенцији за приватизацију

Или измирење дугова – или катанац

– Обрачунавају се обавезе према држави, порези и доприноси, али се не исплаћују. Покренули смо процес УППР-а (унапред припремљени план реорганизације). Он предвиђа отписивање једног дела обавеза према државним повериоцима и претварање дугова у капитал. Ово предузеће или ће измиривати све дугове на време или га неће бити – истиче Слађан Ђокић.


Коментари0
12d54
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља